29.03.1999, ponedjeljak Spektakularna akcija američkih specijalaca kod Buđanovaca Helikopterskim desantom kod Beograda spašen pilot aviona F-117 Rušenje nevidljivog aviona Jesu li Srbi oborili Night Hawk zastarjelim raketama SA-3 "Neva"? Kosovo: Masovne egzekucije Pola milijuna Albanaca u bijegu Jugoslavija se navikava na život pod uzbunom Nakon 12 sati u skloništima u noći sa subote na nedjelju, građani Jugoslavije, tek što su se popeli u svoje stanove, ponovno su začuli sirene zračne opasnosti Beogradski koncert na Trgu Republike "Why, bre, Bile?" Privilegij predsjedničkog savjetnika i bivšeg predsjednika nadzornog odbora banke Smiljko Sokol uspio je dignuti 20.000 maraka iz blokirane Komercijalne banke Osam godina rata: Koja je cijena Miloševićeve politike? 250.000 mrtvih i 110 milijardi dolara šteta |
Internet Monitor |
Indeks |
Jučer
| Prethodna vijest
| Sljedeća vijest
Rušenje nevidljivog aviona Jesu li Srbi oborili Night Hawk zastarjelim raketama SA-3 "Neva"? Agencija Associated Press sinoć je objavila izjavu jednog visoko rangiranog dužnosnika Pentagona, koji je želio ostati anoniman, da je "nevidljivi" američki avion F-117A oborila najvjerojatnije jugoslavenska protuzrakolovna raketa SA-3 "Neva" ruske proizvodnje, jer nikavi mehanički kvarovi nisu bili dojavljeni. No, NATO-ovi dužnosnici ni drugi dan nakon gubitka svojega udarnog zrakoplova nisu mogli, ili htjeli, priopćiti pravi razlog pada. U dosadašnjim ratnim misijama nije zabilježen gubitak ni jednog Crnog sokola. Tijekom Zaljevskog rata zrakoplovi iz sastava 37. taktičke lovačke pukovnije su bombardirali središte Bagdada, najbolje branjenog objeta u Iraku, zaštićenog s oko 3000 protuzrakoplovnih topova i 60 položaja protuzrakoplovnih raketa srednjeg i velikog dometa. Usporedbe radi, Vojska Jugoslavije sveukupno ima oko 2500 PZO topova i samo tridesetak operativnih raketnih položaja. Kako se onda može oboriti zrakoplov zaštićen najsofisticiranijom tehnologijom? Kako je čudo nejsuvremenije vojne zrakoplovne tehnike postalo vidljivo za raketu konstruiranu prije gotovo 50 godina? Četvrtog dana kampanje na cijeloj ruti zrakoplove je pratila kiša, a postojali su i uvjeti za zaleđivanje dijelova zrakoplova, što ga je moglo učiniti radarski "vidljivim" ciljem. Moguće je i da su otvorena vrata za bombe naglo povećala radarski odraz. I treća, najnevjerojatnija varijanta, jest nepotrebno snižavanje visine leta i ulazak u zonu baražne vatre PZO topova. Ipak, statistički je najvjerojatniji pad F-117 zbog tehničkog kvara jer je, od ukupno 59 proizvedenih, do početaka zračne kampanje protiv SRJ, pet aviona izgubljeno zbog kvarova. J. L. |
|