Ukupna ocjena Sadržaj Dizajn Ažurnost Diode su ocjene |
URL: www.nk-croatia.com Kategorija: Sport Urednik: Zlatko Rozić (RoSoft) Dizajn: Zlatko Rozić, Ivan Marenić Presence provider: Lapal Server: Windows NT, u SAD Datum: 12.09.1999 NK Croatia je ponovnim plasmanom u Ligu prvaka potvrdila da je postala europski klub, a kao takav bilo je neophodno da ima i odgovarajući europski Web presence. Mirne duše možemo reći da ga Croatia sada ima. Stranice su solidno dizajnirane, sav sadržaj koji može zanimati navijača ili novinara može se ovdje naći i što je od svega daleko najvažnije - stranice se redovito ažuriraju. U vijestima ćete uvijek naći najsvježije izjave trenera Ardillesa s redovitih press konferencija. Tu su još podaci o klubu, podaci o svim igračima, upravi, o povijesti kluba, brojne statistike. U klub prijatelja plavih se možete učlaniti preko Weba. Sudeći po pojačanom zanimanju hrvatskih surfera za nogomet, sigurni smo da će sljedeći dvoboji Croatije u Ligi prvaka učiniti ove stranice vrlo posjećenima. Na Webu su najslađi multimedijski kolačići i Croatia je stoga spremila svojim Web navijačima sve golove s Croatijinih utakmica, skroz od početka prošlog prvenstva uključujući i prošlogodišnju ligu prvaka. Doduše, ovdje se ne radi o pravom streaming RealVideu (koji kreće odmah nakon klika), već je potrebno pričekati da se cijela RealVideo datoteka najprije skine, pa ju tek onda možete gledati. To s druge strane ima prednost da vam golovi mogu za stalno ostati na disku za eventualna kasnija off-line pregledavanja. U svakom slučaju, ako se uspoređuje kvaliteta Web stranica klubova s kojima je Croatija u skupini Lige prvaka, onda ona uopće ne stoji loše. Što se tiče Web konkurencije u domaćem prvenstvu, tu je Croatia sigurni prvak. Kao što je to običaj, zanimalo nas je kako stvari izgledaju s druge strane ekrana. Razgovarali smo s urednikom Croatijinih stranica Zlatkom Rozićem iz tvrtke RoSoft. - Kad ste krenuli sa stranicama s kojim ciljem? - Nove stranice su krenule prošle godine u rujnu, malo nakon početka prvenstva, a ideja je bila da privućemo i informiramo one prave nogometne zaljubljenike o svim važnim događajima u Croatiji. Ja sam dugo godina navijač koji redovito ide na utakmice i znam što ljude zanima, a to je dobra informacija - kad počinje utakmica, statistike, izjave. Mi smo službeni site NK Croatije i stoga prenosimo konferencije za tisak bez komentara koji se može naći u tisku. Također nam je vrlo važno da se podaci brzo ažuriraju. - U kojem vremenu se pojave izvještaji nekog događaja? - Recimo danas je konferencija za tisak, dva-tri sata iza toga su i hrvatska i engleska verzija na Webu. Dok je igrao Miura, Japanci su odmah prevodili i na Japanski. Javljaju nam se ljudi iz svih krajeva svijeta i to ne samo Hrvati, pogotovo otkako smo u Ligi prvaka. - S kime u klubu kontaktirate kod uređivanja? - Uglavnom radimo sa službom za odnose s javnošću i direktorom Goranom Bradićem. To je mlada ekipa koja razumije Internet. Oni mi dostavljaju informacije i njih smo u velikoj mjeri rasteretili, jer većina podataka koje traže profesionalci i novinari mogu se naći na Webu. Sad kad Englezi prije utakmice u Manchesteru pitaju koje su naše najveće pobjede, porazi i drugi zanimljivi podaci, samo ih uputimo na stranicu s statistikom. - Pratite posjetu? - Sada imamo dnevno oko 200 posjetitelja. Poslije utakmica ih bude znatno više. Poslije utakmice s MTK bilo je oko 1000 posjetitelja. Posjeta se lagano penje. Dobili smo dosta pozitivnih komentara na kvalitetu sitea. - Jeste li gledali stranice klubova s kojima je Croatia u skupini? - Malo kaskamo za Manchesterom, ali ne mnogo. Očito je da oni mnogo više ulažu u Web. Problem je što u Hrvatskoj mnogo manje ljudi ima pristup Internetu. Kroz godinu-dvije Internet će biti važan kao i novine. - Kako ste došli do svih snimaka golova iz prošle godine? - Ja redovito snimam utakmice na video i onda ih prebacujem u RealVideo format i postavljam na Web. Uskoro ćemo umjesto downloada omogućiti i pravi streaming video. - Imate planova za proširnje stranica? - Mislim da na stranicama imamo uglavnom sve. Možda uvedemo još poneku statistiku. Planiramo napraviti interaktivnu prodaju suvenira, možda čak i karata. - Da li planirate realizirati interakciju između kluba i navijača, neki Bulletin Board na kojima bi se diskutiralo i komentiralo. Ili se možda klub boji komentara? - Vjerujem da za to ne bi bilo problema i u skoroj budućnosti to planiramo napraviti. Ja nemam nikakve posebne naputke od uprave što i kako trebam raditi. |
|