303/365, utorak, 30. listopad 2001.
Diskriminacija na odjelu za cipele
Shopping nije izmišljen za muškarce. Barem kad je riječ o odjeći i obući. Jeste primjetili kako je za nas sve pojednostavljeno: uvijek postoji jedan vodeći trend i njim se pokrije oko 60 posto zainteresirane populacije. Zato čovjek danas ne može naći normalne cipele, čitav se izbor svodi na tenisice koje žele biti cipele i cipele koje žele biti kopačke. Onda imamo područje klasike, tamo spadaju odjela, od onih legendarnih NIK-ovih po stomaraka do glamuroznih iskoraka u avangardi koja stoje bogatstvo i traju točno jednu sezonu. I što još - sportska spika, jeans, dizel, riplej, kobra džins, koncept, mustang, cappucino international (marka s placa, stvarno dobro). Danas nemaš problema s oblačenjem ako se furaš na hip-hop ili želiš biti robot iz uspješne firme. Ili te apsolutno nije briga. Samo, taj koncept gubi smisao s godinama. Odjeća ne čini čovjeka, ali ipak daje neke naznake općeg stila. To s tri banke baš moraš imati.
Nego, vratimo se mi na diskriminaciju. Konkretan primjer: već neko vrijeme, budimo neodređeni da sad ne navodim godine, želim locirati i nabaviti kaput, mantil ili dugu jaknu od krupnog, rebrastog samta. Viđam baš takav odjevni predmet na brojnim djevojkama, ženama i gospođama, prilikom shoppinga ga uredno srećem obješenog o bezglave plastične lutke sa sisama (nema greške), našao sam ih nekoliko na Hreliću (izjedeni buhama, ženski modeli), počeo mi se ukazivati i na televiziji, a nikako, baš jebeno nikako da ga pronađem u normalnoj, muškoj varijanti za određen broj kuna. Isto je i s cipelama - ženski odjeli imaju milijune modela, kao da pokušavaju pogoditi ukus svake vlasnice maternice na svijetu, a nesretni posjednici penisa biraju kao nekad, kad je u gradu postojalo samo Borovo i ništa više. Zar proizvođači cipela imaju godišnju konvenciju, pa se fino dogovore što će nam servirati te sezone. Ne smiješ nam dati previše izbora, muškarce to zbuni, izgube fokus i onda ne kupe ništa. Odu na utakmicu, nažderu se janjetine, utope želju za novim komadom odjeće u teškom alkoholu. I ništa od profita.
|