Željeznica ili zračni prijevoz: evo što je isplativije s obzirom na relaciju - Monitor.hr
28.10.2022. (16:00)

Ipak bolje čvrsto na zemlji

Željeznica ili zračni prijevoz: evo što je isplativije s obzirom na relaciju

U nekim državama, poput Njemačke, željaznička mreže je odlično razvijena, a vlakovi su brzi. Što se onda više isplati, vlak ili zrakoplov? U potrazi za odgovorima Njemački autoklub (ADAC) je usporedio i analizirao 20 europskih ruta putovanja željeznicom i avionom. Rezultati su pokazali da su letovi bolji od vlakova u smislu ukupnog vremena putovanja, ali i stoga što zahtijevaju manje presjedanja. Putovanje vlakom u prosjeku je trajalo nešto manje od sedam sati, dok je avionom bilo potrebno oko pet i pol. Letovi jasno prednjače, no vožnja vlakom obično je prihvatljivija od letenja za odredišta do 400 km udaljenosti, dok putovanje zrakoplovom postaje brže na putovanjima dužim od 400 km. Letovi također uključuju sveukupno manje presjedanja, jer su čak 85 posto provjerenih letova bili izravne rute. Nasuprot tome, samo 65 posto putovanja vlakom obavljeno je bez presjedanja. Revija HAK


Slične vijesti

22.09.2022. (14:00)

Tu se ne zna tko pije, a tko plaća

Kako je iz HŽ-ovog projekta nestalo 3,5 kilometra pruge

U studenom 2013. godine, HŽ Infrastruktura potpisala je sa zajednicom ponuditelja predvođenih španjolskom tvrtkom Técnica y Proyectos S.A. (TYPSA) ugovor za projektiranje obnove i izgradnje drugog kolosijeka pruge Dugo Selo – Novska, faza 2 i 3. Posao je trebao biti dovršen u roku od tri godine. Očekivalo se i da će radovi krenuti 2017. godine i završiti do 2021. godine. Ništa se od toga nije dogodilo, ali su zato porasli troškovi projektiranja i nestalo je 3,5 kilometara pruge. Da je dio pruge nestao, sugerira Nacionalni plan za oporavak i otpornost (NPOO). Obnova i izgradnja drugog kolosijeka pruge Dugo Selo – Novska postalo je jedno od značajnijih ulaganja predviđenih NPOO-om. HŽ Infrastruktura na svojim mrežnim stranicama navodi da je duljina te poddionice 25,5 kilometara. Gdje su nestala 3,5 kilometra pruge, pitanje je koje se logično nameće. Iz tvrtke kažu da je i planirana biti kraća, no kako Faktograf otkriva, projekt zamišljen prije devet godina doživio je izmjene, dok su u dokumentima i dalje prikazivali stari projekt.

31.01.2019. (11:59)

Goruća pruga: Chicago pali vatru pored skretnica na pruzi tako da se skretnice ne smrznu i da vlakovi mogu skrenuti

09.11.2017. (16:56)

Zagorski Europćani

Bruxelles dao 520 milijuna kuna za brži vlak od Zaprešića do Zaboka

Danas je potpisan ugovor o dodjeli 614 milijuna kuna za modernizaciju i rekonstrukciju 24 kilometra željezničke pruge od Zaprešića do Zaboka nakon koje će se ovom frekventnom prugom voziti brzinom od 120 kilometara na sat. Pruga će biti ojačana za promet vlakova veće mase, osigurat će se željezničko-cestovni prijelazi duž cijele dionice, rekonstruirat će se 7 kolodvora i stajališta, uključujući i kolodvor Zabok, a uz kolodvore će se zgraditi stajališta za autobuse. Od ukupne vrijednosti projekta 85 posto, 521 milijun, financirat će se sredstvima Europske unije, a preostali dio iz državnog proračuna. Seebiz

31.12.2015. (09:10)

Foto: Otklizao dio pruge u Istri

14.10.2015. (14:55)

Domaće ruke

Pruga od 200 milijuna eura DIV-u, Dalekovodu i Zg Montaži

Najveći javni projekt u ovoj godini, obnova i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo – Križevci, vrijedan 198 milijuna eura i većinski financiran iz EU fondova, ovih dana dobit će svojeg izvođača. Iako iz HŽ Infrastrukture ne žele otkriti pojedinosti, navodno bi posao mogao dobiti jedini hrvatski konzorcij koji čine samoborski DIV, Dalekovod i Zagreb-Montaža. Poslovni

26.08.2015. (17:26)

Pruga nade

Nakon više od 40 godina u Hrvatskoj se gradi nova željeznička pruga

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Siniša Hajdaš Dončić na svom se Facebook profilu pohvalio kako je upravo potpisan Ugovor o početku gradnje pruge Sveti Ivan Žabno- Gradec, vrijedan 193 milijuna kuna. To će ujedno biti prva izgrađena pruga u posljednjih četrdeset godina, a 85 posto troškova gradnje sufinancira EU. Vlakovi će na ovoj dionici moći voziti i 120 km/h, a iz Bjelovara za Zagreb će se, koristeći ovu dionicu, stizati za sat vremena. Index