Zagreb najavljuje niz novih prometnih mjera, žele smanjiti gužve i povećati protočnost prometa - Monitor.hr
Jučer (23:00)

Metropola u ritmu semafora: 'Ko ne stigne, čekat će bolju fazu!'

Zagreb najavljuje niz novih prometnih mjera, žele smanjiti gužve i povećati protočnost prometa

Među glavnim promjenama ističu se uvođenje dinamičkog vođenja prometa, fizičke barijere za žute trake i proširenje sinkronizacije semafora. Jedna od prvih mjera bit će uvođenje dinamičkih prometnih traka na Ulici Ribnjak i dijelu Vukovarske ulice, od Ozaljske do Ulice Florijana Andrašeca. Prema planu, u jutarnjim satima na Vukovarskoj će se dodati traka u smjeru istoka, dok će poslijepodne promet na njoj biti preusmjeren prema zapadu. Kako bi dodatno unaprijedili prometnu protočnost, planiraju sinkronizirati semafore na 100 raskrižja uz podršku novog Centra za upravljanje prometom (CUP) u Branimirovoj ulici. Razmatraju i širenje naplate parkiranja na cijeli grad, no zasad nema odluke o tome. Index


Slične vijesti

04.10. (23:00)

Pa se ti vozi

U Zagrebu na cestama prošle je godine bilo 464.231 vozilo, a na raspolaganju je 35.905 javnih parkirališnih mjesta

Voditelj Službe prometne policije PU zagrebačke iznio je nekoliko zanimljivih podataka koji mogu objasniti zašto su u Zagrebu česte prometne gužve i zašto je teško pronaći parkirališno mjesto. Ove brojke samo pokazuju gdje bi mogli biti potencijalni uzroci. Uz navedna parkirališna mjesta mogu se nadodati i 3326 mjesta u javnim garažama. Revija HAK

04.03. (11:00)

Bježim odlazim, van iz ovog grada...

Rješenje za gužve u Zagrebu: Prometna policija i automatski semafori

Osim neplanske izgradnje grada i povećanja broja automobila na cestama, gužve izazivaju radovi i manje prometne nesreće. Zadnje vrijeme do te mjere da je nesnosno. U slučaju prometnih nesreća trebalo bi apelirati ostalim vozačima da se što prije maknu s prometnica, a prometni stručnjaci rješenje vide u prometnim polcajcima koji bi manualno usmjeravali promet, kao i automatiziranim semaforima., odnosno automatskom upravljanju prometom:Nama su semafori, nažalost, u Zagrebu – glupi. Stari su i većina ih je glupa, ne mogu promijeniti signalni plan ovisno o prometu. Dok se ne uvede sustav automatskog upravljanja prometom, mi teško možemo nešto napraviti kad se dogode incidentne situacije. Nama treba centralni sustav koji će onda omogućiti alternativnim pravcima više zelenog svjetla i veću propusnost. Index

27.10.2023. (19:00)

Internet ti daje zeleno svjetlo

Google Green Light – inteligentni zeleni val iz GPS satelita

Potaknuti problemom slabe prohodnosti prometa na gradskim raskrižjima na kojima se protok vozila regulira svjetlosnom signalizacijom, stručnjaci iz više softverskih tvrtki već neko vrijeme razvijaju nekolicinu različitih inteligentnih tehnologija koje imaju za cilj kritična gradska raskrižja učiniti „pametnijima“ i olakšati vozačima kretanje kroz gužve i zagađenje u prometu. Među njima je i softverski gigant Google Research, koji međutim ima znatno obuhvatniji plan rješavanja zastoja u gradskom prometu: njihov projekt je osmišljen tako da zastoje ne rješava na svakom pojedinačnom raskrižju i njemu pripadajućim semaforima, već na razini cjelokupnog urbanog cestovnog sustava – koordiniranjem prometa uz pomoć umjetne inteligencije za sinkronu kontrolu svih gradskih semafora odjednom. Umjetna inteligencija se opskrbljuje retrospektivnim i trenutačnim podacima o gustoći prometa i opterećenju prometnica, te ih nakon analize i obrade prezentira u obliku preporuka o tome kako se gradska raskrižja kontrolirana semaforima mogu optimizirati kako bi promet bio što protočniji, a emisije štetnih plinova smanjene. Bug

15.12.2022. (17:00)

Građani u taxi službi

Francuzi nude novac vozačima koji će prevesti barem još jednog putnika

Francuzi su se dosjetili kako stati na kraj nesnosnim gužvama u urbanim centrima, odnosno, barem će pokušati. Trenutačno je u Francuskoj svaki dan oko 50 milijuna praznih mjesta u automobilima koji su u pokretu. Kako bi putovanja automobilom učinila ekološki prihvatljivijim i jeftinijim, francuska vlada obećava bonuse do 200 eura za vozače koji ponude zajedničko korištenje automobila. Vozači koji se registriraju na platformi za zajednički prijevoz na posao i prevezu putnike deset puta unutar tri mjeseca dobit će 100 eura. Tu je i 100 eura za tri vožnje na dužim relacijama koje se isplaćuju u obliku bonova. Revija HAK

16.07.2022. (13:00)

Pacijente muče gužve, a radiolozi padaju s nogu

Ljudi su isprepadani i često nekritični prema svom zdravlju. Inzistiraju na pretragama koje im zapravo ne trebaju

I vrapci na grani znaju da radiolozi KBC-a Split naprave godišnje više od 35.000 radioloških pretraga i da je splitska radiologija najopterećenija u Hrvatskoj. Ljudi rade ujutro, poslijepodne, subotom, praznikom, “svetkom i petkom”, odnosno kada god treba i opet ne stignu zadovoljiti sve. “Činimo nadljudske napore da zadovoljimo sve potrebe”, kaže izv. prof. dr. sc. Krešimir Dolić, prvi radiolog splitske bolnice i zamjenik ravnatelja KBC-a Split, i nastavlja: “Svi hoće odmah na MSCT ili na MR kao da svi boluju od teškog, smrtonosnog oboljenja. Ljudi su isprepadani pa su vrlo često i nekritični prema svom zdravstvenom stanju koje ponekad potenciraju i liječnici specijalisti. Često nakon što napravimo npr. MSCT pretragu postanemo svjesni da toj osoba uopće nije trebala ta pretraga jer je sa njezinim zdravljem sve u redu”, kaže dr. Dolić. Slobodna

09.06.2022. (13:00)

Semafori s mozgom

Zbogom gužvama: umjetna inteligencija upravlja semaforima i drastično smanjuje zastoje

Amerikanci su prije nekoliko godina pobrojali da su tamošnji vozači izgubili 6,9 milijardi sati zarobljeni u prometu. Uz to, tijekom prometnih gužvi prosječni putnik potrošio je dodatne 72 litre goriva. Preračunato u novac, to je 160 milijardi dolara izgubljenog vremena i goriva svake godine. Dugi redovi ispred semafora mogli bi uskoro postati stvar prošlosti zahvaljujući novoj tehnologiji umjetne inteligencije koju su razvili istraživači sa Sveučilišta Aston u engleskom Birminghamu. Prvi sustav takve vrste skenira video snimke uživo i prilagođava svjetla na semaforu kako bi održao promet u pokretu i smanjio zastoje. Metoda koristi duboko učenje pojačanja (deep reinforcement learning) u kojem softver prepoznaje kada ne radi dobro i pokušava novi pristup ili se nastavlja poboljšavati kada napreduje. Sustav je nadmašio sve druge pristupe u ispitivanju, koji često ovise o ručno dizajniranim faznim prijelazima. Neodgovarajuće vrijeme prometne signalizacije glavni je uzrok zastoja. Bug

04.06.2017. (11:57)

Dobar početak

Samo u petak u Hrvatsku ušlo oko 367.000 gostiju

Prema MUP-ovim podacima, samo u petak u Hrvatsku je ušlo oko 367.000 gostiju, što je 130.000 ljudi više nego prvog petka u lipnju prošle godine. Pozitivni su se trendovi u još većem broju nastavili i u subotu kada se na graničnim prijelazima Kaštel u Istri te na Goričanu za ulazak u Hrvatsku čekalo oko pola sata. Hrvatska je i ove godine europski turistički hit ponajprije zbog sigurnosti. Prema podacima Ministarstva turizma, u prva četiri mjeseca je ostvareno povećanje od 14 posto i u broju gostiju i u noćenjima. Jutarnji

18.04.2017. (07:30)

Svakoga dana u svakom pogledu

Početak sezone sa 62 posto više dolazaka i 95 posto više noćenja

Gost Teme dana HTV-a bio je gost ministar turizma Gari Cappelli, koji traži rješenje za gužve na cestama i graničnim prijelazima zajedno s premijerom, zbog čega je dio “dnevnih turista” vjerojatno odustao od posjeta Hrvatskoj, no kaže kako “moramo biti svjesni ovih dana da ove godine bilježimo 62 posto dolazaka više i 95 posto više noćenja u odnosu na isti preriod lani, pa su time ove gužve i donekle razumljive”, poručio je Cappelli. Ministar je u emisiji govorio i o mjerama za unaprijeđenje zdravstvenog i kontinentalnog turizma. HRT