Zaboravljena svjetla u unutrašnjosti vozila mogu isprazniti akumulator - Monitor.hr
11.04. (17:00)

Been-there, done-that

Zaboravljena svjetla u unutrašnjosti vozila mogu isprazniti akumulator

Stručnjaci ističu da se akumulator manjeg kapaciteta, benzinskog motora koji prenoći s uključenim osvjetljenjem putničkog prostora, do jutra isprazni do razine da ga je nemoguće pokrenuti. Ovaj problem najčešće obuhvaća akumulatore vozila koji su stariji od dvije godine. Naime, zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja, akumulatoru je smanjen kapacitet. Problemi s pokretanjem vozila mogu nastupiti već nakon pet sati rada žaruljica u mirovanju. Mnoga vozila danas imaju funkciju soft gašenja rasvjete nakon 2 do 10 sekundi nakon zaključavanja vozila, ali ako je u pitanju stariji model automobila, važno je pričekati nakon zatvaranja automobila da se svjetla ugase. (Revija HAK)


Slične vijesti

27.04. (22:00)

Ako krepa, u autu je stvar

Ponovno će proizvoditi olovne akumulatore za automobile – traju 7-11 godina, a i jeftiniji su od litij-ionskih

Olovni akumulator je tehnologija 19. stoljeća (izumio ga je 1859. godine Gaston Planté) koja je napuštena upravo zato što je akumulator, ma kako bio napravljen, imao premali kapacitet. Međutim, nedavno ga je jedna novozelandska tvrtka odlučila vratiti u proizvodnju. Zašto? Prednost olova pred litijem da se olovo lakše reciklira. Još ne postoji tehnološki postupak kojim bi se sve komponente litij-ionske baterije (litij, kobalt, nikal) mogle reciklirati u visokom postotku dok je olovo – kažu zagovornici olovnog alumulatora – „beskrajno oporabljivo“. No najviše što čini olovni akumulator nove vrste prikladnim za upotrebu u elektromobilima je njegova trajnost. Pokusi su pokazali da može izdržati 4000 ciklusa punjenja i pražnjenja pri kapacitetu od 15 kWh i 2500 ciklusa pri kapacitetu od 20 kWh. Nenad Raos za Bug.