Zaboravite robotaksije, Japanci razvijaju - robotaksista - Monitor.hr
Srijeda (22:00)

Mate, jel gledaš?

Zaboravite robotaksije, Japanci razvijaju – robotaksista

Prema viđenome, robot imena Musashi može ostvariti interakciju s pedalama i upravljačem automobila te obavljati osnovne radnje svojstvene vožnji. Kamere u očima osnovne su mu ulazne jedinice, u rukama i nogama ima ugrađene senzore pritiska, a iza svega stoji, očekivano, sustav umjetne inteligencije kao “mozak” operacije. Ona omogućava robotu praćenje prometne situacije, reagiranje na nju te autonomno upravljanje automobilom. Iako je već u razvoju, ovaj humanoidni “robotaksist” vrlo vjerojatno neće tako skoro sjesti za upravljač. Njegovi tvorci, naime, kažu da bi do trenutka kad će on postati dovoljno sposobnim za samostalnu vožnju moglo proći i – 50 ili 100 godina. Autonet


Slične vijesti

Srijeda (19:00)

Project 3 Immobility

Postnikov ima prijedlog za robotaksije: Neka se vaša usluga od sada zove Prob’o taxi!

Slogani za reklamnu kampanju sami se pišu: “Barem smo pokušali!” Ili pak: “Lijepa lova lijepo gori!” A može i ovako: “Stoji, a propada!” Dosta vam je toga da vas novinari prozivaju zbog prekoračenih rokova? Evo još jednog naziva: Robo kasni! Doduše, potencijalni problem s ovim imenom u tome je što bi korisnici usluge mogli steći pogrešan dojam da će vaš taxi, iako kasni, jednog dana ipak stići na odredište. Ili Robostop – najsigurniji auto na svijetu koji nikad neće izazvati sudar (jer ga neće ni biti). A može i anagram od Verne – Never. Tek što je Rimac dobio one milione, Saša Cvetojević je zakucao: “Mislite da postoji ljepši i bolji način spaljivanja EU/javne love? Pa evo, ja ne vidim i apsolutno se veselim činjenici da spalimo tu lovu baš na tako lud projekt.” Boris Postnikov za Novosti.

Utorak (17:00)

Na rubu znanosti

Poduzetnik: Kada nešto ne možete niti osmisliti niti proizvesti, onda idete kod Krešimira Mišaka na HRT3, a ne kod Plenkovića po 180 milijuna EUR javne dotacije

Tragikomedija cijele priče nije u odgodi projekta (koju je cijela IT zajednica predviđala) ili u neposlušnom robotu (što drugo očekivati od automobila koji zapravo ne vozi!?); već u činjenici da je ovaj narativ toliko izlizan da me steže oko pluća kada netko u 2024. godini prilijepi oznaku ‘inovativno’ uz smell-selecting robotaxije.

Nisam siguran čitaju li u Verneu vijesti, ali auto industrija je već odavno odustala od potpune autonomije (Level 5). Načelno se ide u smjeru pasivnog vozača koji je potpomognut AI-em ili pak semi-autonomnog (remote controlled) automobila. Čak je i CEO Cruisea izjavio da nikada neće ukloniti volan (ili remote centar) te da ne ciljaju potpuni Level 5! Razlog je jednostavan: za potpunu autonomiju potreban je AGI – kojeg IT industrija ne zna niti osmisliti niti proizvesti, kaže Krešimir Končić, direktor Neuralaba, a prenosi ga Index.

26.06. (20:00)

Verne je dosljedan svom imenu - zasad je sve spekulativna fikcija

Carić o robotaksijima: Kroz pozitivan PR pokušava se zataškati činjenica kako autonomnu vožnju petog nivoa nema nitko

Nakon ovih pompoznih obećanja koja su upisana u nacionalni plan otpornosti i oporavka danas je predstavljena kompjuterska grafika. Nije predstavljeno nikakvo vozilo, a to što oni imaju je showcase modul, model vozila za koji imamo njihovu časnu riječ da je u nekoj mjeri funkcionalan. Ova demagogija kako je autonomna vožnja ona gdje nema volana je jednostavno neistina. Znači, potpuno je nebitno ima li vozilo ili ne volan. Bitno je kako njegova autonomija radi. Autonomna vožnja petog nivoa je vožnja u kojem se vozilo samo snalazi u bilo kakvim uvjetima. Ovo vozilo bez detaljnog prethodnog mapiranja ne može funkcionirati i to nije autonomija petog nivoa, a mi se možemo lagati koliko god hoćemo – rekao je Lucijan Carić za Nacional. Pogledajte komentare na popularnoj temi na Forumu.

22.05. (13:00)

Ne pokušavati raditi to kod kuće

Potvrdili ranjivost na autonomnim vozilima: robotaksiji se zaustavljali pred majicom na kojoj je znak Stop

“Hakerski napad” na autonomna vozila malenim prepravljanjem prometnih znakova iskorištava od ranije poznatu ranjivost u računalnom vidu. Jedan entuzijast sada je isto izveo i printom na majici. “Hakiranje” majicom najbolje je funkcioniralo po danu, jer noću se vozila oslanjaju na činjenicu da su prometni znakovi izrađeni od reflektirajućeg materijala, što Carrova majica nije. “Nemojte se ovim mađioničarskim trikom služiti u zle svrhe. Ostanite sigurni”, poručuje autor videa, dok se iz tvrtke Wayma još nisu oglasili. Autonet

15.02. (11:00)

Autić na daljinski

Rimac je dobio 180 milijuna eura javnog novca da ga troši na gotove proizvode drugih kompanija

U vladinom planu doslovno piše da Rimac ne razvija tehnologiju kojom će se vozilo kretati bez vozača nego samo razvija automobil koji će implementirati tehnologiju koju će netko drugi izmisliti. Nije bilo javnog natječaja, a Rimčeva tvrtka bila je jedina privatna koja je ušla u nacionalni plan. Predstavnicima vlade iz Rimčeve tvrtke su rekli kako mogu stvoriti funkcionalno autonomno vozilo i cjelokupnu infrastrukturu za njegovo korištenje u svega par godina. Obećali su autonomno vozilo pete razine (a ovo kupljeno je četvrte). Još su i predstavili prototip vozila, ali na daljinski. Index O tome koliko su realni ciljevi pričaju i na Forumu. Zanimljiva je rasprava i na Redditu, gdje korisnici pričaju iz prve ruke kako je raditi kod Rimca.

13.02. (20:00)

Još malo pa će da nas voza

Rimac uzima gotov izraelski sustav za robotaksije

Inače, Rimčeva firma je još u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti iz 2021. godine, na temelju kojeg je dobila gotovo 180 milijuna eura europskog (dakle i našeg) novca za projekt robotaksija, navela: “Za sam autonomni sustav vožnje, odnosno umjetnu inteligenciju koja upravlja vozilima putem senzora i kamera odabrali smo tvrtku koja je među 3 vodeće u svijetu u tom području te na taj osigurali maksimalnu sigurnost u prometu u trenutku izlaska flote vozila na ulice”. Dodali su kako su uvjerenja da “samostalan razvoj sličnog sustava nije potreban budući da bi iziskivao dugogodišnji razvojni proces i višestruke razvojne troškove od cijene ovog projekta.”

Nije jasno jesu li već tada ciljali na tvrtku Mobileye jer se ime tvrtke u Planu oporavka i otpornosti ne spominje, no jasno je da projekt jako kasni i uz činjenicu da Rimčeva firma tehnologiju umjetne inteligencije koja upravlja robotaksijima uzima od druge firme i ne razvija je samostalno. Podsjetimo da je terminal za robotaksije trebao biti gotov još 2022. godine, a da je krajnji rok pokretanja komercijalne usluge bila 2025. godina. Isto tako nije jasno kako točno Rimac planira dosegnuti petu razinu autonomije robotaksija, koju je obećao u Planu oporavka i otpornosti, kada je najviša razina koja je dosad testirana s Mobileyevim sustavom četvrta razina. Index Pogledajte kako cijelu stvar komentiraju na Forumu.

16.01. (18:00)

Ne vjerujem dok ne vidim

Prototip Rimčevog robotaksija do lipnja, ali svi se pitaju – tko je misteriozni partner za AI?

Kako je u ponedjeljak objavio Jutarnji list, radni prototip vozila će P3 predstaviti sredinom godine. P3 je i primatelj izdašne potpore iz EU, kao projekt financiran sa 180 milijuna eura u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), no do sada nisu bili previše otvoreni prema javnosti oko toga što rade i s kime. Kako naglašavaju u odgovoru na pitanja Forbesu, odobrena europska R&D potpora odnosi se isključivo na “razvoj autonomnog vozila”. Ono što se najavljuje u NPOO-u je “u potpunosti novo električno vozilo pete razine autonomije, dakle sposobno izvršavati sve dinamičke funkcije vožnje bez ikakve asistencije vozača-osobe, čiju funkciju u potpunosti preuzima umjetna inteligencija, odnosno autonomni sustav vožnje”. Piše također da je to “najkompleksniji dio projekta” jer je razvoj globalno homologiranog autonomnog vozila najveći izazov. Pogledajte što kažu na Forumu.

01.12.2023. (17:00)

Jedna strana, druga strana, nijedan auto bez vozača: Tko tu pije, tko tu plaća?

Okršaj kod PR korala – o oprečnim objavama o Rimčevim robotaksijima

Nije potrebno biti sudski vještak za medije ili forenzičar za žurnalističku patologiju da bi se zaključilo kako je članak u Jutarnjem listu vjerojatno naručen s funkcijom kontrole štete koju će izazvati onaj na Indexu. Zato naposljetku raspolažemo dvjema bizarno različitim perspektivama koje inače prikazuju jedan te isti fakat, to da prototipa robotaksija nema iako ga je moralo biti, pa u jednom slučaju imamo kritiku toga, a u drugom slavlje zbog vijesti da prototip navodno samo što nije. I sve bi to još bilo dosta zabavno, taj simultani breaking news o hrvatskom vunderkind-developeru, da nije onih gotovo 179,5 (stosedamdesetdevetkomapet) milijuna eura što ih je dobio iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti da nas provoza u taksiju bez šofera. Urnebesno pritom zvuči podatak da je prezentacijsko vozilo na osnovu kojeg je Vladi uvalio taj projekt imalo svog vozača, ali distanciranog, s uređajem za daljinsko upravljanje u šakama. Vlada se sad vadi – to nam već otkriva i Jutarnji, nije potreban Index čiji vlasnik u novije doba nije više naklon Rimcu. Štoviše, upravo se na Vladin iskaz u novom izvješću o provedbi Nacionalnog programa reformi poziva ghost writer iz članka Hanza medije. Novosti

25.11.2023. (08:00)

Mate, Mate, crni Mate...

Na robotaksijima se dvije godine nije radilo ništa, nema ni prototipa

Nakon što su im početkom 2021. godine iz Ministarstva prometa ministra Olega Butkovića, kao jedinoj privatnoj firmi, “pokucali” na vrata, Rimčeva tvrtka izradila je troškovnik i prezentirala prototip. No, to uopće nije bio prototip jer nije sam vozio, već je prezentacijskim vozilom na električni pogon upravljano daljinski. Kao što je poznato, do danas javnost nije vidjela nikakvo prezentacijsko vozilo, a ni verifikacijski prototip. Prezentacijsko vozilo još uvijek ima oznaku tajne, a verifikacijsko vozilo i dalje je u izradi te trenutno, kako kažu iz Project 3 Mobility, funkcionira jedino u laboratorijskim uvjetima. Ove godine trebala je biti dovršena proizvodnja verifikacijskih prototipova, njihovo testiranje, testiranje sustava autonomne vožnje, testiranje specijalizirane infrastrukture, izrada kalupa za serijsku proizvodnju… Kao što je poznato, nisu počeli nikakvi radovi ni na izgradnji infrastrukture, odnosno Centra mobilnosti koji je zamišljen kao terminal na kojem će se autonomna vozila puniti, odakle će kretati i kamo će se vraćati. Index, popularna tema i na Forumu.

06.11.2023. (13:00)

Mate, di su pare?

Vojković: Rimac je dobio naš novac za robotaksije, naravno da očekujemo odgovore

Mate Rimac je napravio ogromne stvari. On i njegove firme unijele su više inovacija na području električnih automobila nego što bi većina ljudi napravila valjda u pet života. No, danom kada je Rimac, odnosno njegove firme, dobio javni novac – e onda su se stvari debelo promijenile. Onda poslovanje i uspjeh firmi koje su povezane s Rimcem na bilo koji način više nisu njihova privatna posla – već stvar opravdanog interesa i javnosti i novinara. Onda je i trošenje tog novca, ali i ono što je obećano napraviti tim novcem, stvar javnog interesa. Europska komisija mu je odobrila hrvatsku državnu pomoć u iznosu od 179.5 milijuna eura za projekt robotaksija. U međuvremenu nema ni najmanje naznake da bi do iduće godine robotaksiji počeli voziti zagrebačkim ulicama. Otkada su Rimčeve firme dobile javni novac – dužne su jasno izvještavati što rade s tim javnim novcem, jasno ispunjavati rokove koji su zadani projektima i općenito se ponašati kao i svatko drugi koji koristi javni novac. Nikakva tajnovitost, osim jasnih poslovnih tajni, tu nije primjerena. Goran Vojković za Index, komentiraju i na Forumu.