Za prodaju rabljene odjeće preko interneta mogli bi platiti kaznu i do šest tisuća eura - Monitor.hr
25.10. (21:00)

Ako imaš puno toga, radije otvori firmu i sve pet

Za prodaju rabljene odjeće preko interneta mogli bi platiti kaznu i do šest tisuća eura

Kako bi si zaradili nešto ‘sa strane‘ mnogi su se, otkako se pojavio u Hrvatskoj, okrenuli Vintedu, popularnoj platformi za online kupovinu. Prošle je godine ovaj litvanski jednorog ostvario neto dobit od 18 milijuna eura te rast prodaje od 61 posto, a bilježi više od 105 milijuna korisnika. Iako je riječ o odličnom mjestu za ‘rješavanje‘ stvari koje vam više nisu potrebne, na Vintedu se može zaraditi i poprilična količina novca. Naravno, nije Vinted jedino mjesto na kojem se mogu prodavati rabljene stvari. Od Njuškala preko Facebookovog Market Placea do raznih oglasnika, rabljena se roba, neovisno radilo se tu o odjeći ili nekim drugim stvarima, prodaje na sve strane… Međutim, porezna zna razliku između prodaje rabljene robe i preprodaje, a tu su se neki i opekli. Lider


Slične vijesti

28.11.2017. (23:17)

Prijatelji plaćanja

Bruxelles: Lakši povrat novca za digitalne filmove, glazbu i aplikacije

Europski parlament usvojio je direktivu kojom je olakšan i pojednostavljen povrat novca od kupovine digitalnih dobara poput filmova, glazbe, aplikacija i igrica. U slučaju problema koji se ne može riješiti u razumnom roku potrošač ima pravo na povrat plaćenog iznosa u roku 14 dana, a ukoliko se problem pojavi dvije godine od kupnje, potrošač ne treba dokazivati da sadržaj ne valja, već trgovac mora dokazati da je sadržaj ispravan. Monitor.hr

29.11.2017. (00:01)

Bruxelles: Lakši povrat novca za digitalne filmove, glazbu i aplikacije

Europski parlament usvojio je direktivu kojom je olakšan i pojednostavljen povrat novca od kupovine digitalnih dobara poput filmova, glazbe, aplikacija, igrica i slično.

„Svaki dan milijuni Europljana preuzimaju digitalne sadržaje. Ova direktiva je prvi zakon koji štiti njihova prava. Naime, tek 10 posto potrošača koji kupe sadržaj s greškom dobiju povrat novca ili novi sadržaj. Procjenjuje se da da su europski potrošači tako oštećeni za desetak milijardi eura“, objašnjava Biljana Borzan, hrvatska europarlamentarka čije prijedloga je usvojio Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta.

Direktiva se odnosi na građane koji su platili određeni sadržaj ili za njegovo preuzimanje obavili registraciju tj. dali svoje osobne podatke.

„Usvojeni su moji prijedlozi da u slučaju problema koji se ne može riješiti u razumnom roku potrošač ima pravo na povrat plaćenog iznosa u roku 14 dana. Isto tako, ukoliko se problem pojavi dvije godine od kupnje, potrošač ne treba dokazivati da sadržaj ne valja, već trgovac mora dokazati da je sadržaj ispravan. To je logično budući da je potrošač slabija strana, a digitalna dobra nisu kvarljiva i ne uključujući fizičku dostavu“, kaže Borzan.

S druge strane, direktiva je poticaj i za trgovce koji su dosad morali poznavati zakone o pravima potrošača u 28 država članica EU. Procjena je za trgovce trošak da prilagodbe zakonu samo jedne države članice preko devet tisuća eura. Sada će pravila svugdje biti ista, tako da će moći puno jeftinije širiti posao u druge države članice EU.

23.11.2017. (18:10)

Bruxelles: Ukinuta ograničenja kod online prodaje između država

Od iduće godine ukidaju se barijere kod online prodaje između država unutar Europske unije – do sada su hrvatski potrošači kao građani iz manje i novije države članice EU nerijetko diskriminirani tijekom kupovine online jer se često događa da nam web trgovina odbija nešto prodati.

Istraživanje Europske komisije je pokazalo kako čak 63% internet trgovaca ne prodaje van svoje države članice, a ovaj su tjedan u Europskom parlamentu završeni pregovori o Direktivi o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu. Ukidanje barijera se odnosi samo na fizičke proizvode, a servisi za čitanje e-knjiga ili streaming glazbe možda će biti uključeni u zakon kroz iduće dvije godine.

Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan tražila je i zabranu automatskog preusmjeravanja kupaca na nacionalne stranice. U pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama. Uz to, ponekad nam se čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU-a. Zabrana je usvojena.