Američki san zaboravljenog auta
Yugo kabriolet iz 1990. prodan na aukciji u SAD-u
Na aukciji kuće Barrett-Jackson žuti Yugo prodan je kao kolekcionarski predmet za 12.100 dolara. Autonet…
Na aukciji kuće Barrett-Jackson žuti Yugo prodan je kao kolekcionarski predmet za 12.100 dolara. Autonet…
Iako je ovaj automobil bio ponos jugoslavenske automobilske industrije, često je zbog svojih brojnih nedostataka bio omražen. Zbog toga su se pričali vicevi o tome da su kod Yuga kočnice dodatna oprema ili da svi vlasnici Yugića idu u raj, jer su u paklu već bili. Dejan Hristov, makedonski dizajner, privukao je pozornost konceptom električnog Yuga. Na platformi Behance objavio je dizajn koji formom i funkcijom slijedi original kultnog automobila. Iako je Yugo i dalje izgledom prepoznatljiv, u novoj verziji ima čišće linije, nešto zaobljenije uglove, koristi električnu energiju za pogon te ima svu nužnu i funkcionalnu opremu. Projekt je nastao iz hobija, ali će ga predstaviti vlastima i, ne baš potajno, se nada da će se netko zainteresirati da ga ustvari i krene proizvodit. Green
Posljednja utrka na Grobniku? Zadovoljna sam, bilo je dosta veterana koji su se vratili. Ima onih koji prestanu voziti pa opet krenu. Ja sam se natjecala s običnim Yugićem 55, a s obzirom na to da ostale djevojke imaju aute i od 180 konja, rezultat je super. Ima vozačica koje voze obične Peugeote pa njih stignem oderat’, ha, ha – govori 73-godišnja Ljiljana Kamenar. Nakon 45 godina utrkivanja, odlučila se povući, a posljednju utrku prije dva tjedna završila je na trećem mjestu. Novi list…
David Boreanaz u Beogradu snima seriju ‘Seal Team’ gdje je bio nabasao na Zastavin Yugo (pa se slikao i stavio sliku na Instagram). “Nisam mogao vjerovati, odmah sam zavikao: ‘Ovo je bio moj prvi automobil u životu’. Roditelji su mi kupili Yugo kad sam išao u srednju školu da se mogu voziti do nje, pamtim ga kao pravu kantu na četiri kotača koja je stalno smrdjela po benzinu, ali moja je mama uvijek govorila: ‘Gledaj, služi ti da te odveze od točke A do točke B, što se žališ, bolji je od autobusa!’” – ispričao je za Jutarnji.
Na današnji dan, 2. listopada 1978. godine javnosti je predstavljen prvi Yugo. Prototip je prvo prikazan i poklonjen Titu koji je bio razočaran jer je očekivao limuzinu kojom bi udobrovoljio Ameriku nakon duga od 2,5 milijardi dolara i famoznog svemirskog programa. No iako se Titu nije dopao, Yugo je osvojio građane. Buka
Prije 30 godina “Zastava” je izvezla prvi “yugo GV” na američko tržište i ponudila ga kupcima po cijeni od 3990 dolara. Godišnjicu dolaska Yuga u Ameriku obilježio je BBC. Amerikanci su Yugo prvi put vidjeli na sajmu automobila u Los Angelesu 1984. godine. Da bi krenuo u prodaju na tom tržištu, moralo se napraviti 500 prepravki na automobilu. Izvoz je zaustavljen 1992. godine zbog raspada Jugoslavije i rata, a automobil se pojavio i u nekoliko filmova. Index
Automobil koji je obilježio ’80-te i bio vjerojatno najčešće viđeno vozilo na cestama bivše Jugoslavije napravljen je i pušten u proizvodnju 2. listopada 1978. godine u kragujevačkoj Zastavi. Do 2008., kad je proizvodnja ugašena, prodano je gotovo 800.000 primjeraka. Izvozilo ga se u Njemačku, Poljsku, Francusku i Ukrajinu, no najviše jugića izvezeno je u SAD, gdje je postao predmetom opće sprdnje – rugali su mu se u filmovima i serijama, a objavljena je i knjiga viceva o njemu. RTL vijesti
Ozy donosi zanimljivu priču o Yugu, jeftinom komunističkom automobilskom čudu koji se sredinom osamdesetih u Reganovoj Americi reklamirao kao “povratak na cestu razuma”, da bi desetljeće kasnije završio kao predmet sprdnje i neslavni nositelj titule “najgoreg automobila milenija”.
Američki website za polovne automobile Edmunds.com odlučio je testirati Yugo na putovanju od Idaha do Kalifornije dugom 1.435 km. Kako bi lakše preživjeli put ponijeli su i grickalice, poput lokuma koji im se nije dopao, kao ni Cocta, a uzeli su i bocu rakije. Testirali su i maksimalnu brzinu Yuga, a na kraju su kazali da je auto ’90 posto putovanja surađivao s njima’. Jutarnji