Bečka publika
Yann Tiersen u Tvornici kulture – Šššš!
Yann Tiersen je jedan od onih autora i glazbenika od kojih se pouzdano može očekivati jedino neočekivano. Njegova karijera razgranata je u tri smjera, od autorskih solo albuma, preko angažmana za filmsku glazbu, te dakako brojnih suradnji s drugim glazbenim imenima. Koncertni repertoar time ovisi o nizu okolnosti proživljenih na cesti i inspiraciji koja je došla s puta. Isprobava li novi materijal, iskušava li novo nadahnuće, ili će posegnuti za nekim mlađim ili starijim motivima iz svoje prijašnje poputbine ovisi od lokacije do lokacije, od kluba do kluba, od grada do grada, jer ovaj Bretonac odlučno gušta i živi po svome.
Tiersenov nastup je pak bio kombinacija dvije krajnosti; komornog klavirskog izričaja u prvom dijelu i eksperimentalnog elektroničkog izričaja u drugom – kakav se može pronaći na njegovom albumu „11 5 18 2 5 18“ iz 2022. godine. Tom prigodom Tvornica kulture bila je poput katedrale, a ona stara priča o žamorljivoj zagrebačkoj publici ovog puta nije bila na snazi. „Šššš!“ nekog sa strane je snašao svakog pojedinca ili grupicu koji su osjećali potrebu nešto izustiti tijekom nastupa. Je li stasala neka nova generacija pristojnih ljudi ili su se okupili stari koji su sa svojim uljuđenim manirima obično u manjini, teško je reći, ali sinoć je na Yann Tiersenu to bio neki drugi Zagreb – Zagreb koji nije htio propustiti niti jedan glazbenikov ton. Zoran Stajčić za Ravno do dna.