Virtualna stvarnost dolazi u zabavne parkove? - Monitor.hr
02.07.2016. (14:21)

Virtualna euforija

Virtualna stvarnost dolazi u zabavne parkove?

The Verge donosi veliki članak koji tematizira upotrebu virtualne stvarnosti u zabavnoj industriji poput zabavnih parkova, kina ili trgovačkih centara. Kompanije poput The Void i Zero Latency razvijaju velike virtualne šetnje. “Predviđamo da će 7 milijuna ljudi proći kroz tobogane potpomognute virtualnom stvarnosti samo u ovoj godini”, kaže Sam Rhodes, šef razvoja vožnji u korporaciji.


Slične vijesti

27.11. (08:00)

Možda je i njima zabavno

Znanstvenici isprobali virtualnu stvarnost na – insektima i došli do zanimljivih zaključaka

Novi softver, opisan u časopisu Methods of Ecology and Evolution, djelo je stručnjaka sa Sveučilišta Flinders i tamošnjeg Hoverfly Motion Vision Laba, a istraživanje je uključilo biologe, neuroznanstvenike i softverske stručnjake. Njihov računalni program stvara iskustvo virtualne stvarnosti kroz koje se životinje mogu kretati. Koristeći strojno učenje i algoritme računalnog vida, mogli su promatrati životinje i shvatiti što rade, bilo da je riječ o muhi koja u letu pokušava skrenuti ili račiću koji izbjegava napad virtualne ptice. “Ovaj novi virtualni svijet za beskralješnjake otvara nove, detaljnije načine proučavanja ponašanja životinja. Nova tehnologija omogućuje prepoznavanje vizualnih okidača njihovog ponašanja”, kažu istraživači. Njihov CAVE je projekt otvorenog koda i dostupan svima koji žele proširiti istraživanje. Bug

31.07. (20:00)

Kako mislim, tako djelujem

Spojili Vision Pro izravno s mozgom i omogućili upravljanje mislima

Appleov najnoviji proizvod zamišljen je kako bi ga se kontroliralo pokretima očiju i ruku, no da se to može činiti i bez ruku, pokazuje nova tehnologija sučelja mozak-računalo tvrtke Synchron. Ovaj uspjeh pokazuje da se računalna sučelja, prilagođena za kontroliranje gestama, mogu spojiti izravno na mozak i biti pod njegovom izravnom kontrolom. Pacijent je ovom slučaju pokazao da na taj način može, primjerice, igrati Solitaire, gledati televiziju ili pak slati tekstualne poruke, sve bez potrebe za gestama ruku. Bug

10.06. (01:00)

Lijek protiv kibernetičkih bolesti

Radosna glazba, najbolji lijek protiv mučnine izazvane VR naglavnicima

Zvuči prejednostavno da bi bilo istinito, ali čini se da doista djeluje: osjećate li mučninu zbog naglavnika pustite si radosnu ili umirujuću glazbu i bit će vam bolje. I doista, studija koju je provelo Sveučilište u Edinburghu u suradnji sa Sveučilištem u Rennesu pokazuje da bi ova praksa mogla biti dosad najmoćniji lijek za uživanje u VR iskustvu bez popratne kolekcije iscrpljujućih učinaka koje VR slušalice žale se korisnici. Bug

25.04. (00:00)

Isti svemir, samo drugi brend

Metaverse nije mrtav, ali njegov zli brat iz Mete vjerojatno jest

Pojam “metaverse” prvi se put pojavio 1992. u knjizi Neala Stephensona “Snow Crush” u kojem ljudi dio života obitavaju u u 3D virtualnom svemiru i žive kroz svoje avatare. Nakon gotovo tri desetljeća razvijanja metaverse svijeta, veliko uzbuđenje dogodilo se u listopadu 2021. kada je šesti najpoznatiji Mark na svijetu (prvi je Mark Hamill) objavio rebrending Facebooka u Meta Platforms. Ta je promjena aktivirala veliki tržišni interes za metaverseom, koji je ponajviše bio usmjeren na zgrtanje gomile novaca – u tom trenutku potencijalna vrijednost metaversa procijenjena je na 800 milijardi dolara. Milijuni američkih dolara uloženi su u metaverse, ali unatoč tome metaverse platforme je pratila preloša grafika i sučelje te kroničan nedostatak raznolikosti sadržaja. Iako se od vlasnika Facebooka očekivalo puno, pokretači metaverzuma danas su Fortnite i Apple, koji su shvatili kako će svoje postojeće platforme uklopiti u metaverzum, a ne obrnuto. Netokracija

15.04. (20:00)

Kroz igrice je sve lakše

Teška depresija uspješno se liječi u virtualnoj stvarnosti

U testovima su korišteni Meta Quest 2 naglavnici i niz igara, video zapisa s putovanja, ali i VR satovi fitnessa, programi za chat i razne obrazovne aplikacije. Nakon četiri tjedna primijećeno je značajno smanjenje simptoma depresije. Štoviše, mnogi ljudi koji su koristili VR uređaje rekli su da su im virtualne aktivnosti pomogle da izađu iz kuće i postanu aktivniji u stvarnom svijetu. Dakako, potrebne veće i dugoročnije studije kako bi se pronašli najbolji načini za provođenje virtualne bihevioralne aktivacije i otkrile najbolje ciljane VR terapije te dodatno obrazovalo terapeute, psihologe i liječnike primarne zdravstvene zaštite. No, istraživači vjeruju da su relativno niska cijena i jednostavnost mnogih VR platformi, posebno onih koje koriste mobilne telefone umetnute u jeftine kartonske naočale, dobar razlog da se inzistira na takvoj vrsti terapije. Bug

09.02. (00:00)

Kako na webu, tako i na Zemlji

Seksualno uznemiravanje i u virtualnoj stvarnosti će se također kažnjavati

Washington Post nas je tako ovih dana podsjetio na prvi takav slučaj, star tri godine, kad su tri muške figure u Horizon Venuesu “napastovale” avatar izvjesne Nine Jane Patel koja je, požalila se kasnije, u tim trenucima osjetila i fizičku nelagodu mada se njeno tijelo nalazilo u realnom svijetu. Policija je u jednom drugom slučaju ozbiljno shvatila prijavu djevojčice mlađe od 16 godina čiji je lik grupno silovan zato što je “pretrpjela istu psihološku i emocionalnu traumu kao netko tko je silovana u stvarnom svijetu”. Washington Post citira aktiviste koji tvrde da se takvi incidenti trebaju tretirati kao ozbiljna, čak i kriminalna djela. A vlasti izgleda počinju obraćati pozornost. Bug