Sve popularniji oblik investicije
Umjetnost u doba kasnog kapitalizma
Teško je identificirati gdje prestaje benevolentni interes za estetiku i kulturnu vrijednost, a gdje počinje financijska korist – zapravo ta granica ne postoji, a vjerojatno nikada niti nije postojala. Ta se tenzija najbolje može vidjeti na sajmovima poput Art Basela ili Friezea, koji su značajno narasli kroz zadnjih dvadesetak godina, te sve više postaju korporativne franšize na više globalnih lokacija. Sajmovi okupljaju čitav umjetnički sektor i postaju obavezni ne samo za “visoke” umjetnike i galerije već i za one koji tek počinju i koji od svoje umjetničke prakse žele živjeti. Postoji nešto gotovo duhovito u formi art faira, koji izgledaju kao bilo koji drugi industrijski sajam s nepreglednim štandovima i izlagačima, dok se sam sadržaj tih štandova svom silom pokušava odmaknuti od naizgled prizemne trgovine koja se u njima odvija. I sami umjetnici se bave tom apsurdnom situacijom i tenzijom. Kulturpunkt