U Norveškoj su pola novih automobila - električni i hibridni - Monitor.hr
04.01.2018. (18:37)

Prelaženje ceste

U Norveškoj su pola novih automobila – električni i hibridni

Polovica novih automobila prodanih prošle godine u Norveškoj bili su električni i hibridni auti – udio električnih i auta na vodik u ukupnom broju prodanih automobila iznosio je lani 20,9% dok je na hibridne modele otpadalo 31,3%. Norveška je najveći proizvođač nafte u zapadnoj Europi, a svejedno su si zacrtali ambiciozni cilj da od 2025. godine više neće prodavati nove automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Kupci električnih automobila imaju ondje razne povlastice. Reuters


Slične vijesti

09.04.2022. (17:00)

Hidrogenska bomba na kotačima

Test auta na vodik – Toyota Mirai

Za razliku od klasičnog električnog automobila Mirai se pogoni na gorive ćelije (engleski Fuel Cell, a u Hrvatskoj se nazivaju još gorivne ćelije ili gorivni članci). U gorivima ćelijama se kisik i vodik spajaju i tako nastaje električna energija. Kisik se dobiva izravno iz zraka, a vodik se treba napuniti u spremnik, slično kao što se to radi s plinom na našim benzinskim postajama. Jedina, ali velika razlika je da je pritisak plina u rezervoaru klasičnog LPG auta oko 10 Bara, a vodika čak 700 Bara. Mirai ima dva spremnika za smještenih u podnici vozila, a njihov ukupni volumen je čak 142 litre. To je dovoljno za oko pet kilograma vodika što je pak dovoljno da automobil pokreće oko 650 kilometara. Punjenje traje oko pet minuta. Mirai se tako vozi kao klasični električni auto. Kilogram vodika u Njemačkoj košta oko 9,5 eura, a to znači da na 100 kilometara potrošite otprilike 75 kuna. 24 sata

16.10.2019. (15:30)

Otvaraj hidrogenske pumpe!

Južna Koreja ulaže 1,8 milijardi dolara u autonomne aute na vodik

Predsjednik Južne Koreje Moon Jae-in rekao je da će dostignuća južnokorejskih stručnjaka u proizvodnji baterija, mikročipova i na polju IT-a pomoći Južnoj Koreji u dostizanju svjetskog liderstva u automobilskoj industriji budućnosti. Vodikova gorivna ćelija ekološki je prihvatljiv izvor energije s gotovo neiscrpnim resursom, jedini su nusproizvodi vodena para i toplina, a gubitak učinkovitosti tijekom rada je minimalan. Index

17.09.2019. (16:30)

VodIQ

Mirai – prvi auto na vodik na hrvatskim cestama

Sutra počinje projekt Croatia Mirai Challenge, čiji je glavni cilj promocija automobila na vodik u Hrvatskoj, a u sklopu projekta će se Toyota Mirai, prvi komercijalni serijski automobil na vodik i kod kojeg nema emisije štetnih plinova, provozati od Zagreba do Bruxellesa, odnosno ruti na kojoj su instalirane punionice vodika. U Hrvatskoj punionica nema. Poslovni