U Francuskoj 680.000 ljudi vozi bez vozačke dozvole - Monitor.hr
10.04.2019. (07:30)

Ima zemlja za Žalac

U Francuskoj 680.000 ljudi vozi bez vozačke dozvole

Oni koji voze bez dozvole čine 1,4 posto svih vozača u Francuskoj, ali je 4,5 posto ljudi bez dozvole uključeno u prometne nesreće sa smrtnim ishodom. Gotovo dvije trećine ljudi bez vozačke dozvole su oni koji nisu ni polagali ispit, jer navode da ne mogu izdvojiti novac. Prosječna cijena za vozački ispit je 1.500 eura. Ukoliko je vozač tokom rutinske kontrole uhvaćen bez dozvole, novčana kazna može biti do 15.000 eura, a vozilo može biti oduzeto na licu mjesta ako vozač nije vlasnik. Ako je vozač bez dozvole počinio prekršaj, ta kazna može biti do dvije godine zatvora ili 30.000 eura.


Slične vijesti

23.10. (20:00)

Nije problem položiti, problem je preživjeti

Nikad lakše do vozačke: Sve što u Indiji trebate napraviti je voziti ravno i skrenuti

Osim kratkog testa vožnje, polaznici moraju imati barem devet točnih odgovora u pismenom ispitu koji se sastoji od 20 pitanja. Cijena vozačkog ispita iznosi samo 1.20 eura. Tijekom vozačkog ispita u Indiji polaznici moraju samo voziti ravno, skrenuti lijevo i zaustaviti se nakon 45 metara kako bi prošli. S druge strane, u 2011. zabilježena su gotovo 74 milijuna vozila na cestama, a godišnje u prometu pogine 196 000 ljudi, što je među najviše poginulih na cestama u svijetu. Index

09.02. (12:25)

Europarlamentarci su se složili: Oduzimanje vozačke dozvole u jednoj državi primjenjivat će se na cijelu EU

15.09.2023. (15:00)

Posebna pravila za terence

Prijedlog u EU: posebna vozačka dozvola za SUV-ove

Na razini EU uvela bi se potpuno nova kategorija osobnih vozila, nazvana B+. U tu bi kategoriju spadala teška i velika osobna vozila, primarno danas vrlo popularni SUV modeli. Vozačka dozvola kategorije B, za osobne automobile i kombije, danas više nije primjerena najtežim putničkim automobilima, smatra zastupnica Zelenih koja je iznijela prijedlog, pa su potrebne izmjene propisa. U kategoriju B+ ušla bi sva osobna vozila teža od 1,8 tona. To bi, dakle, bila i većina električnih SUV modela, ali i primjerice Audi Q7, Volvo XC90 ili BMW X5. Za takve bi automobile trebalo položiti dodatni ispit, no tek nakon najmanje dvije godine vozačkog iskustva u B kategoriji, i ne prije navršene 21 godine. Autonet

13.03.2023. (09:00)

Sve isto, samo nema cuge

Uvode se jedinstvene digitalne vozačke za cijelu EU

Na taj će se način stvoriti jedinstvena baza podataka koja će olakšati posao policajcima, a one bi bile na našim mobitelima ili drugim uređajima. No, i ona u fizičkom obliku i dalje vrijedi. Uvelo bi se obaveznih 0,0 promila alkohola za vrijeme vožnje za sve vozače. Policije zemalja članica Europske unije će moći vidjeti baze podataka o vozačima u bilo kojoj drugoj članici. Promjene će se odnositi i na oduzimanje vozačke. Ako bilo gdje u Europi počinite teški prometni prekršaj, mogli biste ostati bez vozačke, a onda ju više ne biste mogli izvaditi ni kod kuće ni u bilo kojoj državi članici. Index

20.01.2023. (17:21)

Vozaču kamiona (90) produljili vozačku nakon pregleda: Radim po 12 sati dnevno

09.01.2023. (08:00)

Vozi, miško

Nove EU direktive o vozačkim dozvolama i usklađivanju kazni

Zasad je to samo nacrt, a poznate su i prve konture prijedloga koji će ići na usvajanje europskim tijelima. Planirano je povećanje dopuštene ukupne mase vozila na 4,25 tona s dosadašnjih 3.5. Uz B kategoriju vozači bi automatski dobivali i B196 dozvolu za vožnju lakih motocikala do 125 ccm. Minimalna dob za vozačke dozvole kamiona ili autobusa mogla bi se smanjiti na 18 godina. Pozadina planirane promjene je akutni nedostatak vozača kamiona u Europskoj uniji. Digitalna vozačka dozvola također bi trebala dobiti drugu priliku: cilj je da odgovarajuća aplikacija na pametnom telefonu bude dovoljna u slučaju policijske kontrole ili prilikom iznajmljivanja automobila. Revija HAK

11.11.2022. (18:00)

Prouči to sve i vozi, Miško!

Inozemna vozačka dozvola i boravak u Hrvatskoj

Stranac koji boravi u Republici Hrvatskoj i hrvatski državljanin koji boravi ili prebiva u inozemstvu pa dođe u Republiku Hrvatsku, može na temelju važeće inozemne vozačke dozvole koju je izdalo nadležno tijelo strane države, uz uvjet reciprociteta, upravljati motornim vozilom na teritoriju Republike Hrvatske. Međutim, kad je riječ o nekim kategorijama, kod nas se traži dob! Inozemna vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima D1 ili D kategorije neće se priznati osobama koje nemaju 24 godine života, za C kategoriju 21 godinu, C1 i B kategoriju 18 godina života. Svi mogu upravljati motornim vozilima na osnovi važeće inozemne vozačke dozvole za vrijeme do godinu dana od dana ulaska u Republiku Hrvatsku, no puno je tu caka, kako su se potrudili iz Revije HAK da nam sve navedu i pojasne.

12.11.2021. (10:00)

Vozi dalje

Prometni stručnjak: Ljudi će se u strahu od gubitka vozačke okrenuti crnom tržištu lijekova

Obvezivanje liječnika da određuju tko od njihovih pacijenata nije za vožnju je potpuno promašeno i nepromišljeno rješenje, smatra prometni stručnjak Željko Marušić. Takvim će se zakonom izazvati veliki problemi, a kontraefekt bit će veći od efekta koji se planira postići. Dogodit će se isto što i u SAD-u u vrijeme prohibicije, jer će ljudi u strahu da ne izgube vozačku izbjegavati liječnike i ići privatnicima, nadriliječnicima ili se okrenuti crnom tržištu lijekova – upozorava Marušić. Smatra da bi policija morala kontrolirati i uzimanje lijekova i drugih tvari te rigidno kažnjavati kršenje propisa. Novi list

22.10.2021. (11:00)

Liječnici kao policajci

Zbog čega sve možete ostati bez vozačke po novom zakonu – ambrozije, alergije, nesanice…

Vozači se ocjenjuju nesposobnima ili privremeno nesposobnima kad boluju od sljedećih bolesti:

  • bolesti ili stanja iz područja psihologije, psihijatrije i neurologije
  • opstrukcijski apnejički sindrom
  • epilepsija koju je utvrdio specijalist neurolog kao stanje nakon dva ili više epileptičkih napada u razdoblju kraćem od pet godina
  • drugi gubici svijesti
  • bolesti i stanja organa vida
  • bolesti i stanja organa sluha i ravnoteže
  • šećerna bolest
  • bolesti i stanja lokomotornog sustava
  • bubrežne bolesti
  • bolesti i stanja ostalih organskih sustava i sve ostale bolesti i stanja koja imaju utjecaj na sigurno upravljanje vozilom (Index)