Znanstvenici s University College London (UCL) postigli su brzinu prijenosa podataka od nevjerojatnih 938 gigabita u sekundi, gotovo 9380 puta brže od prosječne 5G mreže u Ujedinjenom Kraljevstvu. Ključ je u spajanju optičke i radio tehnologije te korištenju širih frekvencijskih raspona između 5 i 150 GHz, umjesto dosadašnjih nižih frekvencija. Ova inovacija, kombinirajući elektroničke i fotoničke sustave, omogućava učinkovitiji prijenos podataka, čime se potencijalno rješava problem zagušenja mreža i zadovoljava rastuća potreba za brzinom i kapacitetom mobilnih podataka. Revija HAK
5G Atlas je potvrdio kako je razvoj 5G infrastrukture jedan od ključnih pokretača gospodarskog rasta i društvenog napretka i to u svim županijama. Dapače, uvođenjem 5G mreže otvara se značajan poduzetnički potencijal koji do izražaja dolazi prvenstveno u slabije razvijenijim regijama i onima udaljenim od glavnih urbanih središta. 5G tehnologija će poduprijeti pozitivnu transformaciju gospodarstva u tim regijama kako bi one bile produktivnije i s većim potencijalom rasta u budućnosti. Prem procjenama, uvođenje 5G mreže rezultirat će povećanjem prihoda od 20 do 50 posto, izvozne sofisticiranosti od 10 posto, smanjenjem troškova poslovanja za 10 posto, dok će se potencijal za osnivanje novih poduzeća povećati čak tri puta. Bug
Zbog mogućih interferencija 5G mreže u C-bandu (frekvencijskom području između 3,7 i 4,2 GHz) s radarskim visinomjerima komercijalnih zrakoplova postignut je kompromis. Krajem tjedna AT&T i Verizon pristali su na to da svoje 5G mreže, prema zahtjevima vladajućih, uključe 19. siječnja, a FAA je izdala detaljne upute o tome kako će se ove mobilne mreže nove generacije morati ponašati u blizini zračnih luka. Operateri su to prihvatili, a FAA je potom objavila i finalni popis od 50 zračnih luka oko kojih će 5G mreže morati imati tzv. “buffer” zone tijekom narednih šest mjeseci. One će pokrivati područje koje zrakoplovi mogu preletjeti u 20 sekundi leta oko zračne luke. Zrakoplovi koji slijeću u uvjetima loše vidljivosti, moraju se oslanjati na radarski visinomjer i time riskiraju interferenciju od 5G mreže. Bug
Hvar je zabranio uvođenje 5G na Hvaru, što se odnosi na zabranu 5G kao tehnologije, a ne na uporabu određenih frekvencija, za što HAKOM kaže da nema smisla, jer je jedini parametar bitan za učinak na ljudsko tijelo ukupna razina elektromagnetskih polja svih izvora na određenoj lokaciji, a ne vrsta tehnologije. Kažu da će se za 5G u Hrvatskoj uglavnom koristiti frekvencije koje su se i do sada koristile za elektroničke komunikacije (700 MHz – televizijski prijam i 3600 MHz – nepokretni bežični pristup), i pozivaju ljude da se informiraju o ovome, odnosno da ne padaju na teorije zavjera. Novi list
U atmosferi straha od bolesti i smrti, a naročito u osjećaju nemoći i fatalizma, bujaju različite teorije zavjere, traže se krivci i neprijatelji, a frustracija se mora negdje ispoljiti. Netko mora biti žrtveni jarac za pandemiju. Ovoga puta to nisu vještice koje se spaljuju na lomačama diljem Europe, niti Židovi koji se bacaju u bunare, sad su to odašiljači 5G tehnologije koji se uništavaju i spaljuju od Britanije do Bibinja, piše Tomislav Klauški.
Tehnologija prijenosa informacija putem radioveze 5G tehnologijom je sigurna, potvrdila je Međunarodna komisija za zaštitu od neionizirajućeg zračenja (ICNIRP). Frekvencijski raspon koji je uzet u obzir, osim 5G, regulira zračenja i iz ostalih izvora kao što su WiFi mreže, Bluetooth uređaji, AM i DAB radio odašiljači, mobiteli i bazne stanice. Razine prihvatljivog zračenja najviših frekvencija sada su dodatno smanjene, a trenutačno izloženost zračenju baznih stanica dostiže tek oko 1% ovih vrijednosti, toliko su ljudi izloženi zračenju svakodnevnoj razini. Bug / BBC
Postotak pokrivenosti korisnika 5G mreže u Hrvatskoj može biti preko 70 posto, rekla je predsjednica Ericssona Nikole Tesle Gordana Kovačević.
Njemačka savezna vlada i Europska unija ne žele kategorički isključiti ni jednu telekomunikacijsku kompaniju iz procesa uspostave mreže 5G, iako SAD traži da se izbaci kineski Huawei. Predstavnici Njemačke sastaju se ovih dana s predstavnicima Nokije i Ericssona, iako u Telekomu, najvećem njemačkom mrežnom operatoru, smatraju da je finska kompanija najgori opskrbljivač mreže 5G. Vladajuće njemačke stranke drže se principa – što je moguće više dobavljača da se ne bi postalo ovisno o jednom. Deutsche Welle
Ni vlasnici mobitela kineskog Huaweija više ne znaju što je zapravo politika SAD-a prema tom koncernu: kažu, on neće smjeti koristiti Android, pa onda hoće. Neće smjeti dobiti čipove, pa onda hoće… Prošle godine je u Njemačkoj skoro svaki peti prodani mobitel bio Huawei pa su potrošači zabrinuti. U ovom sukobu riječ je o borbi između SAD-a i Kine za vodeću ulogu u tehnologiji budućnosti gdje se vjeruje kako će 5G označiti novu tehnološku revoluciju. DW
Euro-parlament je odlučio da standard za povezivanje automobila putem interneta bude wi-fi tehnologija, a ne 5G mreže. Wi-Fi u prvom redu povezuje aute, a 5G automobile i uređaje u okruženju. Kritičari upozoravaju da zahtjev da nova tehnologija omogućuje modifikacije kako bi se osigurala kompatibilnost sa starijom tehnologijom nerealan i da koči inovacije. Računica je da se u biznisu automobila povezanih s internetom kriju milijarde eura prihoda proizvođačima auta, telekomima i proizvođačima opreme. Index / Reuters…