Twitter će zabraniti sve političke plaćene oglase - Monitor.hr
01.11.2019. (19:30)

Zuckerberg je previše pohlepan i previše geek da to razumije

Twitter će zabraniti sve političke plaćene oglase

Suosnivač i trenutačni direktor Twittera Jack Dorsey objavio je da će ova društvena mreža od sljedećeg mjeseca uvesti potpunu zabranu svakog plaćenog političkog oglašavanja. Odluka će zahvatiti apsolutno sve oblike političke plaćene promocije i odnosit će se na cijeli svijet.


Slične vijesti

07.12. (08:00)

Na drugoj strani nebo je uvijek plavije

Bluesky: Alternativa X-u (bivšem Twitteru), društvena mreža po svemu joj je slična

Sličnosti s Twitterom su očite već u prvim minutama korištenja Blueskyja. Bijela pozadina s crnim slovima uz plave grafičke elemente simulira osjećaj dobrog, starog Twittera. Tu je i logotip leptirića koji podsjeća na ptičicu. Za razliku od X-a, ali i Instagrama i Tiktoka, nema mogućnost pohranjivanja objava za kasnije. Za razliku od X-a zasad nema mogućnost monetizacije, korisnicima ne nudi plaćene pakete dodatnih usluga koje poboljšavaju korištenje. To mu je prednost u odnosu na X, ostavlja dojam platforme slobodne od interesa i napravljene kao okupljalište ravnopravnih korisnika, otvoreno svima. S obzirom na to su korisnici napustili X zbog revolta protiv uprave koja je štitila svoje interese, jasno je zašto Bluesky trenutačno predstavlja najbolju alternativu. Izostaje trending feed i prijedlozi korisnika zbog čega svakog početnika koji još nikoga ne prati čeka nedostatak zanimljivog sadržaja. Netokracija isprobala.

17.11. (00:00)

Više korisnika, manje korisnika – ovakav X podsjeća na rollercoaster bez kočnica

Rekordi, kontroverze i masovni odlasci: Kako se X mijenja u eri Elona Muska

Musk je Twitter kupio 2022. godine, a u međuvremenu je postao iznimno kontroverzna i sve ekstremnija pojava na platformi. I sama platforma počela se više okretati konzervativnoj publici. Procjene istraživačke tvrtke Sensor Tower pokazuju kako se X u protekle dvije godine smanjio za 27 posto iz perspektive globalnih aktivnih korisnika aplikacije. Ipak, platforma je još uvijek dominantna – prosječno vrijeme provedeno na platformi na dan izbora je skočilo za 32 posto u usporedbi s prethodnih 30 dana. Procjene tvrtke Similarweb pokazuju kako je X dan nakon izbora koristilo više od 46 milijuna ljudi, što je rekord platforme za ovu godinu, a više od 115.000 korisnika iz SAD-a ugasilo je svoje račune istog dana. Istovremeno, promet na Blueskyju porastao je za nekoliko milijuna u vrijeme izbora. Forbes

13.11. (13:00)

Doviđenja, ptičico, odosmo gdje je nebo plavije

Sve više ljudi nezadovoljni bivšim Twitterom, prelaze na Bluesky

Nakon rezultata predsjedničkih izbora u Americi valovi korisnika nezadovoljnih novim smjerom aplikacije prelaze na konkurentsku platformu Bluesky. Blueskyeva decentralizirana platforma društvenih medija stabilno raste s preko 9 milijuna korisnika u rujnu na više od 14.6 milijuna do danas, s posljednjim skokom korisnika koji se dogodio tijekom vikenda dok su američki korisnici napuštali X. Musk je iskoristio Twitter za podršku Trumpu i promicanje desničarskih ideja. Muskove političke objave naklonjene desnici bile su prikazane korisnicima X-a čak i ako ga nisu pratili ili nisu bili u doticaju s njegovim sadržajem. Bluesky je u samo 9 dana doživjela rast downloada od 624 posto. Index

19.07. (18:00)

Puno autentičnih snimki i fake newsa

X nakon pucnjave na Trumpa: “Mi smo javni trg”… Prije odskočna daska za teorije zavjera

Komentatorica Netokracije tvrdi koliko je X (bivši Twitter) dobra platforma za dobivanje informacija na jednom mjestu, pogotovo kad se uživo dogodi neka velika stvar, poput atentata na Trumpa. Dovoljno da otvoriš stranicu i već ti izbaci snimku atentata, reakcije okupljenih, prve informacije o napadaču… brzo dobiješ jasnu sliku što se događa. Tu je i prostor za reakcije državnika i poznatih, a rado ih prate i mediji te prenose na svoje stranice. Međutim, tu slijedi i ona negativna stvar, a to su – reakcije na reakcije, neslužbene i neprovjerene informacije, sve do teorija zavjera. Slično imaju i Facebook i druge mreže, no nitko nema toliko slabu politiku glede kontrole širenja dezinformacija. Twitterova teorija da je on jednostavno javni trg na kojemu puštaju svakoga da izrekne svoje mišljenje držala bi vodu kad ne bi postojao algoritam koji pojačava ili smanjuje doseg određenom tipu sadržaja određenoj publici.

04.06. (23:00)

Još botova, welcome

Ex Twitter i službeno dopušta 18+ sadržaj, a to ne sluti na dobro

Kako je najavljeno, prvo se eksperimentiralo s NSFW sadržajima, pa izgleda da je eksperiment uspio. Završena je faza transformacije iz nekad respektabilno svjetskog “internetskog trga” gdje su se javljali državnici, znanstvenici, umjetnici, važne institucije i korporacije, običan puk, kad su imali nešto za reći. Danas, kad se velika većina preselila i raštrkala na druge mreže, Threads, Mastodon, BlueSky ili jednostavno se povukli, ostao je, zahvaljujući vlasniku samo kostur nekadašnjeg komunikacijskog diva. Konačno, na toj silaznoj putanji, na red je došlo da se formalizira pornografija, u ime nekog imaginarnog promicanja granica slobode i izražavanja. Ova politika predstavlja dvosjekli mač za bivši Twitter, koji se borio privući i zadržati oglašivače nakon što je Musk napravio brojne kontroverzne promjene. Izričito podržavanje pornografije, dok pornografski botovi i dalje predstavljaju problem na platformi, moglo bi udaljiti još više oglašivača. Bug

30.03. (17:00)

Ptičica bez gaćica

X kao XXX: Twitter testira kreiranje grupa sa sadržajem “neprikladnim za ured”

Platforma X, od prije poznata kao Twitter, testira opciju kreiranja grupa sa sadržajem za odrasle, odnosno materijal koji se smatra “neprikladnim za ured” (NSFW – not safe for work). Izgleda da vlasnik Musk očajnički pokušava zaustaviti pad broja korisnika njegove društvene mreže, koja, prema nezavisnim analizama, gubi broj dnevnih posjetitelja. Glasine o pornografskim grupama su procurile već u veljači ali sada su je potvrdili etablirani mediji. Okretanje sadržaju koji se smatra prokušanim magnetom za sve dobne skupine na internetu, X se značajno udaljuje od ostalih tradicionalnih društvenih mreža nudeći otvoreno NSFW grupe. Bug

19.12.2023. (19:00)

Plave kvačice nisu urodile plodom

Društvena mreža X, bivši Twitter, je pod istragom zbog dezinformacija i nasilnih objava. Prijeti im značajna novčana kazna uz druge sankcije

Prvo će pod povećalom biti usklađenost s Aktom o digitalnim uslugama kada je riječ o distribuciji ilegalnog sadržaja, tj. moderiranja sadržaja koji se širi na društvenoj mreži X, a na području Europske unije smatra se ilegalnim. Drugi smjer istrage jest ispitati učinkovitosti X-ovih mjera za borbu protiv dezinformacija i manipulacija. Ako se pokaže da X nije usklađen s Aktom o digitalnim uslugama, prijeti im i značajna novčana kazna, kao i moguće ostale mjere koje Komisija naredi. Zbog preliminarne se istrage bilo pričalo i da Elon Musk ima ideju ugasiti X u Europskoj uniji, radije nego da mrežu prilagođava zahtjevima regulatora, no on sam to je ubrzo i demantirao. Bug

05.12.2023. (15:00)

Sam pao, sam se ubio

X (bivši Twitter) bi mogao bankrotirati: Elon Musk poručio (bivšim) oglašivačima da se je**

S obzirom da veliki oglašivači napuštaju platformu, a X ne može plaćati kamate na svoje zajmove niti plaćati svoje zaposlenike, bankrot se više ne čini toliko nestvarnim, objavio je BBC. Prošle je godine oko 90 posto prihoda X-a došlo od oglašavanja. Danas je taj postotak drastično manji. Musk je upozorio da bi gubitak velikih oglašivača značio kraj platforme. U 2022. Twitterov prihod od oglašavanja iznosio je oko četiri milijarde dolara. Insider Intelligence procjenjuje da će ove godine pasti na 1,9 milijardi dolara. Nakon Muskovog ispada protiv velikih oglašivača, X navodno namjerava iskoristiti male i srednje tvrtke kako bi nadoknadio gubitak. Lider

31.10.2023. (12:00)

Plati skupo i onda si to uništi

Twitter/X izgubio pola svoje vrijednosti u godinu dana

Časopis Fortune i financijska novinska agencija Bloomberg izvijestili su da je, prilikom dodjele dionica zaposlenicima, X procijenjen na ukupno 19 milijardi dolara. Musk je platio oko 44 milijarde dolara za Twitter u listopadu 2022. Osim toga, za preuzimanje je uzeo zajmove od oko 13 milijardi dolara koji sada opterećuju platformu X i koji skupljaju kamate od oko 1,2 milijarde dolara godišnje. HRT O sadržajnoj propasti Twittera/X koji je preplavljen mržnjom i lažima piše Dutsche Welle.

27.10.2023. (20:00)

Samo na gore

Prva godina: kako je Elon Musk promijenio Twitter

Najbogatiji čovjek svijeta Elon Musk preuzeo je tvrtku Twitter Inc. prije točno godinu dana. „Ptičica je oslobođena“, zatvitao je Musk 27. listopada prošle godine. Onda je otpustio vodstvo i polovicu od 7.500 zaposlenih te firme. Na kraju se dao u takozvano rebrendiranje, promijenivši ime mreže u X. Po brojkama, Twitter nikada nije bio blizu mrežama poput Facebooka i Instagrama. Svoju važnost Twitter je uvijek crpio iz političke težine – na toj mreži objavljuju političari, biznismeni, novinari. Kada je postao vlasnik Musk je otpustio stotine moderatora sadržaja i vratio suspendirane naloge ljudima poput Nicka Fuentesa i Andrewa Anglina, kao i drugim negatorima holokausta i bijelim rasistima. Sada, godinu dana kasnije, kritičari kažu da je „gradski trg“ preplavljen govorom mržnje i dezinformacijama. Problem s lažnim vijestima bio je taj što ih šire poznate osobe, a ne botovi i trolovi protiv kojih se navodno bori, kao i uvođenjem pretplate na plavu značku koja je prije garantirala da iza njih stoje stvarni ljudi, dok stada stoji bilokome tko plati. DW