TV kanali će umrijeti zajedno sa svojim publikama - Monitor.hr
11.04.2022. (16:00)

Strašni novi svijet

TV kanali će umrijeti zajedno sa svojim publikama

Televizijske kuće će se radikalno morati prilagodi brzorastućem svijetu internetske zabave ako namjeravaju opstati, upozoravaju stručnjaci. Dok su stariji potrošači medijskih sadržaja još uvijek privezani uz tradicionalnu televiziju, gledanost među mlađima od 35 godina se u posljednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao. “Mladi ljudi su evoluirali od pasivnih promatrača TV-a do aktivnih igrača i odmakli su se od ekrana (računala) u korist pametnih telefona. Televizijske će se kuće, kako bi doprle do mladih ljudi, morati natjecati s gaming platformama poput Robloxa, Fortnitea i Minecrafta, koje već uspostavljaju dominantnu poziciju na tržištu i smatraju se prethodnicima metaverzuma… Jutarnji


Slične vijesti

24.04. (22:00)

Isti svemir, samo drugi brend

Metaverse nije mrtav, ali njegov zli brat iz Mete vjerojatno jest

Pojam “metaverse” prvi se put pojavio 1992. u knjizi Neala Stephensona “Snow Crush” u kojem ljudi dio života obitavaju u u 3D virtualnom svemiru i žive kroz svoje avatare. Nakon gotovo tri desetljeća razvijanja metaverse svijeta, veliko uzbuđenje dogodilo se u listopadu 2021. kada je šesti najpoznatiji Mark na svijetu (prvi je Mark Hamill) objavio rebrending Facebooka u Meta Platforms. Ta je promjena aktivirala veliki tržišni interes za metaverseom, koji je ponajviše bio usmjeren na zgrtanje gomile novaca – u tom trenutku potencijalna vrijednost metaversa procijenjena je na 800 milijardi dolara. Milijuni američkih dolara uloženi su u metaverse, ali unatoč tome metaverse platforme je pratila preloša grafika i sučelje te kroničan nedostatak raznolikosti sadržaja. Iako se od vlasnika Facebooka očekivalo puno, pokretači metaverzuma danas su Fortnite i Apple, koji su shvatili kako će svoje postojeće platforme uklopiti u metaverzum, a ne obrnuto. Netokracija

09.02. (00:00)

Kako na webu, tako i na Zemlji

Seksualno uznemiravanje i u virtualnoj stvarnosti će se također kažnjavati

Washington Post nas je tako ovih dana podsjetio na prvi takav slučaj, star tri godine, kad su tri muške figure u Horizon Venuesu “napastovale” avatar izvjesne Nine Jane Patel koja je, požalila se kasnije, u tim trenucima osjetila i fizičku nelagodu mada se njeno tijelo nalazilo u realnom svijetu. Policija je u jednom drugom slučaju ozbiljno shvatila prijavu djevojčice mlađe od 16 godina čiji je lik grupno silovan zato što je “pretrpjela istu psihološku i emocionalnu traumu kao netko tko je silovana u stvarnom svijetu”. Washington Post citira aktiviste koji tvrde da se takvi incidenti trebaju tretirati kao ozbiljna, čak i kriminalna djela. A vlasti izgleda počinju obraćati pozornost. Bug

02.06.2023. (12:00)

Priča o žabi i vrućoj vodi

Metaverse nije mrtav! Samo je “skriven” zbog investitora

Tko bi rekao je prošlo već preko dvije godine od trenutka kada je Mark Zuckerberg svijetu objavio kako Facebook postaje Meta. Ta promjena imena je dodatna potvrda Zuckerbergove vjere u to kako je metaverse nasljednik mobilnog interneta. No, procvatom umjetne inteligencije mnogi su proglasili kraj metaverse-a prije nego je uopće i počeo. Iz Netokracije razgovaraju o tome u podcastu, u kojem otkrivaju kako iz Mete, odnosno Facebooka nisu odustali od rada na metaverzumu, već ispod radara pripremaju teren za investitore. Istaknuto je kako je popularna igrica Fortnite bliže metaverzumu nego Meta. Sam pojam metaverzuma djeluje toksično, a iako je teško prognozirati hoće li uspjeti, on će se i dalje razvijati makar pod drugim imenom.

20.05.2023. (14:00)

Neželjeno digitalno dijete

Umjetna inteligencija ‘pokopala’ metaverzum

Još donedavno cijeli tehnološki svijet brujao je o metaverzumu, virtualnom svijetu u kojem će ljudi živjeti i međusobno komunicirati u digitalnim verzijama samih sebe. Ugledni svjetski poslovni časopisi u posljednje vrijeme objavljuju osmrtnice metaverzuma, koji je ušao u povijest a da i nije živio u sadašnjosti. Metaverzum se ozbiljno razbolio usporavanjem globalnoga gospodarstva, a euforija zbog generativne umjetne inteligencije paralelno je rasla. Microsoft, Disney i Walmart odustali su od svojih metaverzumskih projekata, utrošivši milijarde i otpustivši tisuće ljudi. Iako ni Zuckerberg nije po tom pitanju pretjerano aktivan, najagilniji agitator metaverzuma tvrdi da još nije odustao od ideje. Lider

04.04.2023. (14:07)

Skepsa i manjak vizije

Istraživanje: Hoće li velike tvrtke pohrliti u metaverzum?

Wait, did H&M actually open its first virtual store in the metaverse?

Metaverzum ima veliki potencijal za povećanje zarade, ali tek treba dokazati kako može biti uspješan da bi se u tvrtkama odlučili na veća ulaganja u njega, pokazalo je istraživanje KPMG-a. 60 posto ispitanika na direktorskim pozicijama smatra kako metaverzum može povećati prihode i profit te smanjiti operativne troškove kako se transakcije prebacuju s fizičkih na virtualne, ali i poboljšati zadovoljstvo korisnika kroz interaktivna iskustva. Prema mišljenju 40 posto ispitanika, nedostaje dovoljno uspješnih primjera korištenja koji bi dokazali kako ulaganja u metaverzum mogu biti vraćena. Za 27 posto njih to je ‘neostvariv san’, dok svaki pet smatra kako je to ‘hir koji nikada neće opravdati prašinu koju je podigao’. Tportal Za godinu dana gotovo dvije milijarde dolara potrošene na kupnju zemljišta u metaverzumu. Monitor

09.01.2023. (17:00)

Ko na igrici

Sony i Manchester City grade metaverzum usmjeren na nogomet

Manchester City je već radio na razvoju tehnoloških rješenja za obožavatelje kluba, a jedan od primjera je “pametni” navijački šal koji prati reakcije navijača. Sada se okreće digitalnim rješenjima čiji je cilj “stvoriti globalnu online navijačku zajednicu, gdje se navijači mogu okupiti kako bi komunicirali s drugim navijačima, timom i uspostavili nove razine povezanosti s Klubom unutar virtualne rekreacije stadiona Etihad”, navedeno je u objavi za medije. Sudionici metaverzuma bi na svojim pametnim telefonima trebali moći kreirati vlastite avatare. Sonyjev glasnogovornik Yo Kikuchi rekao je za The Verge da će “aplikacija” biti objavljena 2023. Bug

21.12.2022. (14:00)

"Ljudi su uživali u generičkim avatarima lišenima svakog identiteta"

Izgled avatara i digitalni ambijent utječu na interakcije ljudi u metaverzumu

Jedan eksperiment procjenjivao je učinke mjesta na kojem su sudionici bili u digitalnim ambijentima. Drugi je procjenjivao učinke raznih avatara. Istraživači su stvorili 192 jedinstvena ambijenta. U velikim virtualnim prostorima, svejedno bili oni unutar građevine ili “u prirodi”, ispitanici su pokazali veću neverbalnu sinkronizaciju i prijavili više pozitivnih osjećaja poput grupne kohezije, zadovoljstva, uzbuđenja i užitka. Studija je pokazala da vanjski ambijenti s elementima prirode stvaraju pozitivnije osjećaje neovisno o prividnoj veličini virtualnog prostora. U slučaju avatara koji se izgledom ne razlikuju od stvarnih ljudi, ispitanici su pokazivali više neverbalne sinkronizacije, držali su se skupa i osjećali se “usklađenije” sa sobom i s drugima. No, iskustvo generičkih avatara pokazalo se kao zabavnije i oslobađajuće. “Ljudi su uživali u generičkim avatarima lišenim svakog identiteta”, kažu istraživači. “S druge strane, predstavljeni vlastitim avatarima, osjećali su se aktivnije i angažiranije.” Bug

 

02.12.2022. (11:00)

Ministry of Silly Walks

EK potrošio 387 tisuća eura na zabavu u metaverzumu na koju je došlo pet ljudi

Samo pet ljudi pojavilo se u utorak navečer na zabavi koju je organizirao odjel Europske komisije za inozemnu pomoć, vjerovali ili ne, u metaverzumu, kako bi mlade ljude zainteresirali za Europsku uniju. Ono što je nevjerojatno je to, da je Komisijin Odjel za inozemnu pomoć potrošio ukupno 387 000 eura za razvoj platforme na metaverzumu za promicanje inicijative Global Gateway. Inače, Komisija preko te inicijative namjerava izdvojiti nevjerojatnih 300 milijardi eura do 2027. za izgradnju nove infrastrukture u zemljama u razvoju. Glasnogovornik Komisije rekao je Devexu da je svrha promotivne objave bila “povećati svijest o tome što EU radi na svjetskoj sceni” među osobama od 18 do 35 godina koje se nalaze “prvenstveno na TikToku i Instagramu”. N1

18.11.2022. (18:38)

Otočna država razmišlja o prebacivanju u metaverzum kako bi sačuvala svoje ljepote

05.11.2022. (12:00)

A koliko ono košta hektar plodne slavonske zemlje?

Za godinu dana gotovo dvije milijarde dolara potrošene na kupnju zemljišta u metaverzumu

An avatar in Decentraland

Voxels je jedan od desetina virtuelnih svetova koji sebe opisuju kao metaverzume. To pomalo zbunjuje jer ljudi često govore o metaverzumu kao da je on samo jedan. Ali sve dok jedna platforma ne počne da dominira ili dok se ovi različiti svetovi ne udruže, kompanije prodaju zemljište i virtuelna iskustva u svojim verzijama metaverzuma. Istraživači ističu da su kriptovalute u vrednosti od 1,93 milijarde dolara potrošene na kupovinu virtuelnog zemljišta samo u 2021., od čega je 22 miliona dolara potrošeno na oko 3000 parcela zemlje u Voxelsu. Jedan od najpopularnijih metaverzuma je i animirani Decentraland.  Samsung, UPS i Sotheby’s su među onima koji su tu kupili zemljište i izgradili prodavnice i centre za posetioce. U Sandboxu, još jednom od kripto-metaverzuma, Adidas, Atari, Ubisoft, Binance, Warner Music i Gucci su tek neke od kompanija koje kupuju zemljište i kreiraju iskustva za prodaju i promociju svojih proizvoda i usluga. B92/BBC