TikTok pruža niz prilika za tvrtke koje bi bilo šteta propustiti - Monitor.hr
06.07.2023. (23:00)

Brendiranje s kratkim videićima

TikTok pruža niz prilika za tvrtke koje bi bilo šteta propustiti

Neovisno o tome sviđala se platforma nekome ili ne, TikTok je dio sadašnjosti, a činjenica da ima više od milijardu aktivnih korisnika i fantastičnu stopu angažmana pokazuje da ga se ne smije ignorirati. Brendovi kao što su McDonald‘s, Starbucks i Pizza Hut već su odavno iskoristili ovo postavljanjem računa za svoje tvrtke. I Pevex je, kao primjer jedne od domaćih tvrtki, prepoznao važnost prisutnosti na ovoj platformi. Dostupna je u gotovo svim zemljama svijeta, targetira mlađu publiku, i brža je od Youtube-a i Instagrama. TikTok publika puno češće komentira, dijeli i lajka sadržaj što u konačnici doprinosi uspješnosti samog objavljenog videa, zato je i važno prilagoditi poruku mladima, da bude zabavna, ali i edukativna. Lider


Slične vijesti

Subota (07:00)

Ovisimo o lajkovima

Recenzija knjige “Digitalni minimalizam” Cala Newporta: Ovisnički obrasci o društvenim mrežama

Korisnici društvenih medija nisu kupci, nego proizvod: tvrtke poput Mete, koja danas posjeduje Facebook i Instagram, svoj vrtoglavi imetak duguju oglašivačima koji plaćaju kako bi se njihove reklame pokazale što većem broju korisnika. Ekonomija društvenih mreža stoga se kolokvijalno naziva ekonomijom pažnje, jer je jedina zadaća društvenih medija svoje korisnike što duže održati prilijepljenima za ekran. Newport potom ističe dva temeljna evolucijski opravdana psihološka poriva koji društvene mreže čine tako privlačnima – povremenu pozitivnu povratnu spregu i potrebu za društvenim prihvaćanjem.

Kad otvaramo aplikaciju kakve društvene mreže, katkad ćemo biti nagrađeni nama zanimljivim sadržajem, a katkad ne. Ako pritom objavimo vlastiti sadržaj, katkad ćemo dobiti evolucijski vrlo privlačne pozitivne reakcije svoje publike, a katkad sramotnu tišinu, što objavljivanje na Internetu čini vrlo primamljivim izazovom. Potreba za društvenim prihvaćanjem građena je desecima tisuća godina evolucije ljudske vrste, kad je potpora zajednice bila presudna za preživljavanje. Puko sudjelovanje na društvenim mrežama danas stoga stvara dojam prihvaćanja i pripadanja zajednici, dok apstinencija budi strah od otuđenja. Hana Samaržija za Ideje

07.12. (09:00)

Na drugoj strani nebo je uvijek plavije

Bluesky: Alternativa X-u (bivšem Twitteru), društvena mreža po svemu joj je slična

Sličnosti s Twitterom su očite već u prvim minutama korištenja Blueskyja. Bijela pozadina s crnim slovima uz plave grafičke elemente simulira osjećaj dobrog, starog Twittera. Tu je i logotip leptirića koji podsjeća na ptičicu. Za razliku od X-a, ali i Instagrama i Tiktoka, nema mogućnost pohranjivanja objava za kasnije. Za razliku od X-a zasad nema mogućnost monetizacije, korisnicima ne nudi plaćene pakete dodatnih usluga koje poboljšavaju korištenje. To mu je prednost u odnosu na X, ostavlja dojam platforme slobodne od interesa i napravljene kao okupljalište ravnopravnih korisnika, otvoreno svima. S obzirom na to su korisnici napustili X zbog revolta protiv uprave koja je štitila svoje interese, jasno je zašto Bluesky trenutačno predstavlja najbolju alternativu. Izostaje trending feed i prijedlozi korisnika zbog čega svakog početnika koji još nikoga ne prati čeka nedostatak zanimljivog sadržaja. Netokracija isprobala.

05.12. (16:00)

Svijet je prekompliciran i previše je informacija

Društvene mreže nisu razlog za pandemiju anksioznosti, tvrdi sociolog

Roland Paulsen naime tvrdi da psiholozi pojednostavljuju problem kad govore da su ekrani stvorili nove oblike ovisnosti koji mlade ljude izoliraju od svijeta. Ovakvu pretjerano pojednostavljivanje, smatra on, otežava smislene intervencije kojima će se sačuvati i vratiti mentalno zdravlje i ravnoteža mladih ljudi. Naglo povećanje anksioznosti i depresije među tinejdžerima počelo mnogo prije nego što su djeca bila izložena društvenim mrežama. Koristeći istraživanja utemeljena na dokazima i studije slučaja stvarnih pacijenata, on sugerira da su u igri mnogi drugi faktori poput opsjednutosti radnim statusom, prevelikog izbora i pretjerane usredotočenosti na dugoročno planiranje. “Sve je više slučajeva anksioznih poremećaja jer je moderno društvo razvilo naučenu nesposobnost da živi s neizvjesnošću”, uvjeren je Paulsen. Bug

16.11. (00:00)

Ako voziš, ne snimaj

Vozači koji objavljuju na društvenim mrežama snimke u kojima krše propise mogu biti kažnjeni

Ludo brza vožnja, slalomi kroz grad, pretjecanje s desne strane, jurnjava kroz crveno, prekršaj do prekršaja.. ako se snimi, objavljuje, dijeli, lajka i zatim objavi na društvenim mrežama moglo bi biti podložno kaznama. Općinski prekršajni sud u Zagrebu Pp-12494/2022-16 jedno takvo postupanje objavljeno na Instagram profilu valorizirao je s izricanjem kazne zatvora od 60 dana i primjenom uvjetne osude. Riječ je o kazni izrečenoj vozaču koji je ne smanjujući brzinu namjerno prošao kroz raskrižje na kojem je bilo upaljeno crveno svjetlo na semaforu i nastavio voziti te objavio na svom Instagram profilu. Iako se pravdao da u to vrijeme nije bilo nikog na cesti, sud mu zbog toga nije gledao kroz prste. Revija HAK 

13.11. (13:00)

Doviđenja, ptičico, odosmo gdje je nebo plavije

Sve više ljudi nezadovoljni bivšim Twitterom, prelaze na Bluesky

Nakon rezultata predsjedničkih izbora u Americi valovi korisnika nezadovoljnih novim smjerom aplikacije prelaze na konkurentsku platformu Bluesky. Blueskyeva decentralizirana platforma društvenih medija stabilno raste s preko 9 milijuna korisnika u rujnu na više od 14.6 milijuna do danas, s posljednjim skokom korisnika koji se dogodio tijekom vikenda dok su američki korisnici napuštali X. Musk je iskoristio Twitter za podršku Trumpu i promicanje desničarskih ideja. Muskove političke objave naklonjene desnici bile su prikazane korisnicima X-a čak i ako ga nisu pratili ili nisu bili u doticaju s njegovim sadržajem. Bluesky je u samo 9 dana doživjela rast downloada od 624 posto. Index

28.10. (11:00)

Digitalni život

Kod Stankovića se priča vrtjela oko TikToka i podcasta: Društvene mreže su neminovne, a podcasti vraćaju kulturu razgovora

Tik Tok savjetnik Dario Marčac ostvario je biznis s društvenim mrežama. U početku je radio i do 16 sati, a danas radi samo dva sata. Bavi se kreiranjem sadržaja za društvene mreže. Drugi gost je osnivač Podcast Inkubatora Marko Petrak. Od 2017. do danas je snimio preko dvije i pol tisuće epizoda, te ostvario pola milijarde pregleda. Kaže da se radi o zahvalnom formatu i da ga ljudi žele, unatoč uvriježenom mišljenju kako danas prevladavaju kratki i zabavni sadržaji. HRT

27.09. (21:00)

Reddit se sprema za kravatu, ali zadržava pankerski šarm

Reddit: Platforma za alternativce napokon postaje mainstream

Reddit, nekad underground platforma, sve više probija u mainstream, pogotovo nakon izlistanja na burzi. Popularni subreddit LinkedIn Ludjaci, koji ismijava cringe postove s LinkedIna, privukao je pozornost korisnika i dodatno istaknuo rastuću vidljivost Reddita na drugim platformama poput TikToka i YouTubea. Sadržaj s Reddita sve češće curi na druge društvene mreže, čime se povećava promet, ali i smanjuje potreba za direktnim korištenjem platforme. Unatoč tome, Reddit bilježi rast broja korisnika, a brendovi poput Blizzarda i Purple Mattressa uspješno koriste platformu za interakciju s publikom. Reddit se pozicionira kao konkurent Instagramu, X-u i TikToku, privlačeći oglašivače i ulagače. Lider

26.09. (10:00)

Djeco interneta, inkarnirajte se malo u stvarni život

Nagli porast problematične uporabe društvenih medija kod tinejdžera

Za “problematičnu” manjinu utvrđeno je da je korištenje društvenih mreža povezano sa simptomima nalik ovisnosti, a koji uključuju zanemarivanje drugih aktivnosti u korist provođenja vremena na društvenim mrežama, ulaženje u rasprave i laganje o tome koliko vremena provode na internetu te nemogućnost uspostave samokontrole. Studija također naglašava zabrinutost oko udjela tinejdžera za koje se smatra da su u opasnosti od “problematičnog igranja videoigara”, što se više odnosi na dječake nego na djevojčice. Dobar dio njih kaže kako su u stalnom online kontaktu s prijateljima, što znače da se od mobitela praktički ne odvajaju. No, izvješće ne zaključuje da je vrijeme provedeno na internetu uvijek štetno. Tinejdžeri koji su učestali korisnici društvenih mreža izvijestili su o jačoj vršnjačkoj podršci i društvenim vezama. HRT

18.08. (00:00)

Ono kad sanjaš forumaše, a ne poznaješ ih uživo

Društvene mreže utječu na naše snove

Kako društveni mediji postaju sve više isprepleteni s našim životima, njihov utjecaj može čak utjecati na naše snove (a pojedinci koji provode više vremena na platformama tijekom svog budnog života skloniji su doživljavanju noćnih mora). To se događa djelomično zato što je sadržaj koji se tamo prikazuje često o maltretiranju, političkim borbama, uznemirujućim vijestima i društvenim usporedbama, što uzrokuje emocionalni stres, a to posljedično može dovesti do loših snova. Primjeri noćnih mora ispitanika ovog istraživanja uključivali su sukobe s drugim korisnicima društvenih medija, uznemirujuće vijesti, prokletstvo, nemogućnost pristupa nečijem računu na društvenim mrežama i osjećaje viktimizacije, bespomoćnosti i gubitka kontrole. Nat Geo

10.08. (20:00)

Ne da mi se tražiti, obrišem kad mi iskoče na 'Memories'

Sramite se (pra)starih objava na Facebooku? Evo kako ih pronaći i izbrisati

Stare objave na Facebooku najlakše ćete naći ako ga otvorite na webu.

  • Odaberite svoje ime (s lijeve strane) kako biste otvorili svoj profil.
  • Na vrhu stupca s popisom vaših objava (odmah ispod polja What’s on your mind?), potražite i kliknite dugme Filters.
  • Upotrijebite padajući izbornik Go to: kako biste pronašli godinu kada ste se pridružili Facebooku.
  • Kliknite Done kako biste vidjeli objave iz te godine.

S mobitelom je malo nezgrapnije; ne možete jednostavno skočiti na određene godine, već morate kuckati po kalendaru. tportal