Tetris: Ruski genij, globalni fenomen - Monitor.hr
08.01. (17:00)

Svi veliki gejmeri počeli su od Tetrisa

Tetris: Ruski genij, globalni fenomen

U ljeto 1984., usred Hladnog rata, Aleksej Pažitnov, ruski programer, stvorio je igru koja će postati globalni fenomen. Pažitnov, inspiriran djetinjstvom, modificirao je matematičku igru Pentomino u računalnu verziju sa sedam pločica i nazvao ju Tetris. Prvu funkcionalnu verziju igre završio je 1985., predstavio je svojim kolegama s kojima je radio u Sovjetskoj akademiji znanosti i potpuno očekivano, svi su se navukli. U nekim je odjelima igra bila zabranjena kako bi se pojačala produktivnost jer mnogi bi zaposlenici igrali Tetris umjesto da rade. Unatoč sovjetskim zabranama, igra je procurila do zapadnih izdavača te postala jedna od najprodavanijih igara svih vremena. Tetris je putovao od Mirrorsofta do Spectrum HoloBytea, sve do Nintendo vs. Atari Games suda, a nakon dugih legalnih borbi i zakulisnih igrica, Pažitnov je, uz partnera Rogersa, osnovao Tetris Company i preuzeo kontrolu nad igrom. Iako nikada nije službeno potvrđeno koliko je Pažitnov od Tetrisa zaradio mnogi ga danas smatraju jednim od najutjecajnijih tvoraca igara u povijesti. (Index) Tetris ostaje neizbrisiv klasik, a kako je sve krenulo prikazano je 2023. godine i u zanimljivom filmu Tetris.


Slične vijesti

06.12. (13:00)

Gejmeri s komforom

Mladi u Kini više ne idu u igraonice, sada cijele vikende provode u e-sport hotelima

U modernoj Kini nova vrsta hotela temeljito mijenja način kako mladi provode slobodno vrijeme. Ova specifična turistička ponuda, koja spaja virtualno igranje s fizičkim smještajem, stvara jedinstvenu poslovnu priliku i kulturološki fenomen koji privlači sve više pažnje investitora… Kineski pristup gaming industriji je dvojak. Iako vlada strogo regulira igranje, posebno za maloljetnike, istovremeno je prepoznala e-sport kao značajan pokretač gospodarskog rasta. Kina trenutno ima više od 21.000 e-sport hotela koji opslužuju gaming zajednicu od približno 490 milijuna igrača. Samo tržište e-sport smještaja generiralo je prihod od 2,7 milijardi dolara prošle godine. Ovi podaci pokazuju potencijal za daljnji rast novonastale industrije. Bug

01.08.2023. (10:00)

Najveći problem je dvostruki porez

U gaming industriju odlaze psiholozi, farmaceuti – i mesari

5 things to consider before pursuing a professional gaming career

Prošlogodišnji prihod 15 najuspješnijih kompanija gaming industrije u Srbiji iznosio je  150 milijuna eura, što je 10% više u odnosu na 2021. Trenutačno su u izradi 94 igrice, a srpske igre dosad su preuzete čak 100 milijuna puta. Premda gaming industrija otvara 330 novih radnih mjesta i radi se o profitabilnom poslu, nedostaje im radnika pa se procjenjuje da mjesta neće biti popunjena. U 2022. objavljeno je više od 50 igara iz Srbije, a najveća su im tržišta SAD, Velika Britanija, Njemačka i Francuska. Ljudi različitih zanimanja pristupaju gaming industriji, dosta je arhitekata, psihologa i farmaceuta, ljudi koji su učili japanski, njemački i kineski jezik, a tu je i jedan mesar koji je napustio obiteljski posao i sad je senior u industriji. Na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu lani je otvoren i  smjer za game art na kojem će se školovati budući stručnjaci za igrice. Poslovni