U zdravim društvima karakter je rezultat obrazovanja
“Tajni kurikulum” obučava studente medicine da imaju sve manje empatije
Empatija je temeljna vještina koju studenti medicine trebaju. Međutim, “tajni kurikulum” na fakultetima može smanjiti empatiju studenata medicine. Nova studija, objavljena u BMC Medical Education, prva je koja sustavno pokazuje zašto empatija opada tijekom medicinskog obrazovanja i postavlja važna pitanja o prioritetima takvog školovanja. Poznato je da suosjećanje i razumijevanje smanjuju bol kod pacijenata i poboljšavaju njihovo zadovoljstvo njegom, ali i sprječavaju burnout kod liječnika. Ipak, razine empatije kod studenata medicine često opadaju kako njihova edukacija napreduje. Kada studenti medicine prijeđu iz prve faze medicinske škole koja se uglavnom temelji na predavanjima, u drugu fazu koja je više klinička i okrenuta pacijentima, susreću se sa “skrivenim” neformalnim nastavnim planom i programom. Kurikulum je strukturiran tako da stvara stresno radno opterećenje i promiče utjecaj uzora koji često i sami pokazuju malo empatije prema ljudima. N1