Sve gori uvjeti rada vozača kamiona, slobodno vrijeme morat će provoditi u kabini - Monitor.hr
02.11.2017. (13:53)

Život u autu

Sve gori uvjeti rada vozača kamiona, slobodno vrijeme morat će provoditi u kabini

Hrvatski sabor je početkom prošlog tjedna prihvatio inicijativu nekolicine država-članica EU-a kojom bi se trebali uvesti znatno teži uvjeti rada za vozače kamiona na dužim turama. U prvom redu ističu se odredbe da će dotični radnici uskoro smjeti na putu provesti i do šest tjedana, dok je ranije limit bio na tri, kao i da će se obavezni tjedni odmor od 45 sati moći iskoristiti i u kabini vozila. Dosad, naime, poslodavac im je za tu svrhu morao osigurati hotelsku ili motelsku sobu, pa se čini da će mnogi vozači ubuduće provoditi čitavih mjesec i pol dana u vozilu, praktično bez izlaska. Deutsche Welle


Slične vijesti

18.12.2023. (13:00)

Taj ide 'na Sunce'

Na ulicama je kamion na solarni pogon: Proizvodi 200 kilovatsati energije i mogao bi ozbiljno ‘zazeleniti’ promet

Švedski proizvođač Scania proizveo je kamion s prikolicom na solarni pogon. To bi moglo značajno dekarbonizirati kamione kakve danas poznajemo. Naime, promet u Europi čini oko 25 posto ukupnih emisija CO2 na kontinentu, a značajan dio toga dolazi od teških teretnih vozila. Kamion ima dva dijela – prednji “tegljač” i stražnji “prikolicu”. Ono što je Scania, u partnerstvu sa Sveučilištem Uppsala, razvila je prikolica prekrivena solarnim pločama. Prednost je što se može priključiti na hibridni traktor i može djelovati kao dodatna baterija. Može pohraniti oko 200 kilovatsati energije, otprilike tri puta više od traktora. Green, Euronews

24.11.2023. (23:00)

Još da proizvodi naftu kad vozi, gdje bi im bio kraj

Uskoro će na ceste prvi kamion čiji ispušni sustav prikuplja CO2

Istraživači sa Švicarskog saveznog instituta za tehnologiju u Lausannei (EPFL) razvili su sustav koji hvata i pohranjuje emisije CO2 vozila izravno na ispuhu. Kako bi konkretizirali ovo istraživanje, skupina programera osnovala je spin-off Quaptis za daljnji razvoj i plasiranje sustava. Uređaj iz start-upa Quaptis spojen je na ispuh kamiona i skuplja ispušne plinove. Uz pomoć posebnog praha pretvara se u tekuće stanje. To omogućuje učinkovito skladištenje u spremniku iza vozačeve kabine. Do sada je Quaptis napravio samo stacionarni prototip sustava. Qaptis planira pustiti u rad prvi testni kamion s ovim uređajem do kraja 2024. Revija HAK

20.01.2023. (17:21)

Vozaču kamiona (90) produljili vozačku nakon pregleda: Radim po 12 sati dnevno

02.12.2022. (14:00)

Povratak u budućnost

Musk isporučio Semi – prvi Teslin potpuno električni kamion

Kamion za duge relacije na baterijski pogon smanjit će emisije štetnih plinova na autocesti, nadmašiti postojeće dizelske modele u pogledu snage i sigurnosti, rečeno je na njegovom predstavljanju u Nevadi. Ipak, stručnjaci u industriji i dalje su skeptični u pogledu toga mogu li električni kamioni na baterije ekonomično podnijeti napor vuče teških tereta stotinama kilometara. Tesla nije otkrio težinu nenatovarenog Semija, jednu od ključnih specifikacija za koje su se analitičari nadali da će saznati i što je važno razmatranje za učinkovitost električnih kamiona. Tportal

09.10.2021. (12:00)

Jedna strana, druga strana, jedan kamion, bez volana, tko tu pije, tko tu plaća?

Stiže novi “bespilotni” kamion koji nema kabinu za vozača, u prometu od 2022.

Ruska tvrtka EvoCargo izbacit će na tržište novi kamion. Posebnost će biti ta da će biti električni, ali i – bez kabine za vozača, odnosno bit će “bespilotan”. Ukupna težina novog kamiona bit će 44 tone, a ukupna nosivost 21. To ustvari nije prvi model bez vozača. Veeć postoji EVO-1, dok će EVO-3 biti samo veće nosivosti, uz neke druge karakteristike, poput duljine trajanja baterije itd. Očekuje se da će vozilo prometovati od 2022. a domet će iznositi oko 200-300 kilometara. Kam-bus

27.02.2018. (08:20)

Fizičari žele napraviti eksperiment u kome bi antitvar stavili u kamion koji se kreće

08.02.2017. (15:15)

Krajnja desnica

Tvrtka za dostavu zabranila zaposlenicima skretanje ulijevo

Najkraći put nije uvijek i najbolji, pokazuje eksperiment američke dostavne kompanije UPS, u kojoj su odlučili zabraniti svojim kamionima da skreću ulijevo osim kad je neizbježno. Tako UPS-ovi vozači znaju voziti do odredišta i okolnim rutama, u suprotnome smjeru i sl. kako bi izbjegli gužve i velika raskrižja. Rezultat: manja potrošnja goriva (tvrde da je ušteda 40 milijuna litara goriva godišnje), time i manje zagađenje, i smanjen broj nesreća. Ideju su testirali i na Mythbustersima (i pokazala se točnom). Jutarnji

19.01.2017. (14:22)

Zbog kaosa u prometu prijevoznici gube oko 1000 kuna po svakom kamionu koji stoji

21.12.2016. (09:32)

No pasaran

Postoji li zaštita od terorističkih napada kamionima?

Nakon događaja u Berlinu sigurnost je pojačana diljem Europe, posebno na božićnim sajmovima od Austrije do Britanije, no jedini događaji koji se mogu osigurati jesu oni koji su planirani unaprijed, gdje je moguće provesti mjere poput zatvaranja ulica i postavljanja betonskih blokova, upozoravaju stručnjaci za sigurnost. No ni tad nema garancije da teroristi barijere neće zaobići. Terorističke napade vozilima zagovarala je al-Kaida, a sada i IS. Važno je i da ljudi ostanu pribrani i ne pretvore svoje gradove u bunkere, upozoravaju stručnjaci. Novi list

20.07.2016. (14:36)

Iz (manje) očiglednih razloga

Jergović: Zašto je čovjek nasrnuo kamionom na čovječanstvo

“Sjećate li se Andreasa Lubitza? To je onaj pilot Germanwingsa koji je u travnju prošle godine sunovratio svoj zrakoplov. Dogodilo se to stotinjak kilometara sjeverozapadno od Nice, u kojoj je tada živio i radio vozač kamiona Mohamed Lahouaiej Bouhlel. Ne znamo čime je i kako rukovođen bio ubojica iz Nice. Možda nikada nećemo ni saznati. Ali naše mentalno zdravlje i naš društveni sklad ovise od toga da ostanemo svjesni svih mogućnosti, ne pristajući odmah uz onu jednu, utješnu, jednostavnu i ideološki privlačnu – o islamskom terorizmu”, piše Miljenko Jergović o tragediji u Nici za Jutarnji.