„Produbljenje demokratskih deficita pokazuje da su zakazali svi agensi socijalizacije koji su mogli zakazati – i škola i obitelj i mediji i političke elite i organizacije“, istaknula je dr. Vlasta Ilišin iz Instituta za društvena istraživanja povodom početka školske godine i kampanje za Građanski odgoj i obrazovanje.
„Demokratski deficit među mladima se produbljuje, umjesto da se smanjuje“, istaknula je dr. Ilišin naglašavajući da „opada prihvaćanje liberalno-demokratskih vrijednosti, posebice demokratskog i višestranačkog sustava koji je i dalje iznad 50 posto, ali istodobno se relativizira važnost demokratskog sustava i raste prihvaćanje autoritarnih tendencija“. Što se tiče političke pismenosti maturanata, posebno zabrinjavaju preliminarni rezultati drugog istraživanja iz kojih proizlazi da se oni najviše informiraju iz krajnje nepouzdanih izvora, poput društvenih mreža.
Najefikasnija društvena intervencija, kako je zaključila, upravo je putem obrazovnog sustava jer je škola to mjesto koje može osigurati da se steknu znanja i vještine potrebne budućim građanima u punom smislu te riječi – s punim pravom glasa i potrebom da odlučuju na temelju razumijevanja stvari i bolje kompetencije u odnosu na njihove roditelje danas.
„Ne može se očekivati da se demokratska načela pojavljuju niotkud, ona se prenose“, zaključio je Tin Puljić, prošlogodišnji maturant, ističući da je upravo u tome uloga škole kao odgojno-obrazovne ustanove: „ne samo ljudima pružiti znanje bitno za osobni probitak, već ih naučiti životu u zajednici“.
GOOD inicijativi je u interesu da se u kurikularnoj reformi stavi naglasak na demokratsko upravljanje školama, Agencijom za odgoj i obrazovanje i Ministarstvom obrazovanja, znanosti i sporta, istaknula je pak Emina Bužinkić u ime inicijative najavljujući kampanju „Naučimo biti veliki“. GOOD inicijativa je, uz potporu Mreže fondacija Otvoreno društvo, pokrenula javnu kampanju za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u škole pod nazivom „Naučimo biti veliki“. Cilj kampanje je informirati o građanskom odgoju i obrazovanju te potaknuti odgovorno uključivanje svih ključnih aktera (učitelja i nastavnika, učenika i roditelja) u javnu raspravu kako bi u škole sustavno bio uveden kvalitetan Kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja.[CODE
[/CODE]