Fasada drži, a temelji klize
Strateški ciljevi: Hrvatska ima ambalažu, vrijeme je da se pozabavi sadržajem
Hrvatska je postizanjem vanjskopolitičkih ciljeva postala praktički u potpunosti dijelom onoga što se naziva ‘zapadom‘ u međunarodnim odnosima. Sada više nego ikada trebamo obratiti pažnju na to po čemu smo sve na začelju i kako da ne budemo periferija tog ‘zapada‘. Potpuno integriranje u ‘zapad‘ predstavljeno je kao nacionalni interes, o tome je postojao praktički konsenzus uzduž cijelog političkog spektra. Negativna je strana taj samoprihvaćeni polukolonijalni položaj koji se ne može racionalizirati pukim kulturološkim frazama o ‘udaljavanju s Balkana‘ i ‘pripadnosti Zapadu‘, ili još češće, mitskoj ‘Srednjoj Europi. Umjesto tih fraza treba poraditi na sadržaju politika u okviru kojem pripadamo, a to znači održati i ojačati ono gdje smo jači, poput turizma, i poraditi na onome u čemu smo slabi ili čak devastirani. Lider