Što je potrebno za uspješno poslovanje web trgovine? - Monitor.hr
03.09. (12:58)

Što je potrebno za uspješno poslovanje web trgovine?


Posljednjih godina sve je više trgovina koje posluju putem Interneta. No, nije svaka od njih jednako uspješna. Koliko će dobro web shop poslovati ovisi o potražnji za proizvodima, ali i o funkcionalnosti web stranice pa i o efikasnosti internetskog marketinga.

Ušli smo u doba u kojem se Internet nalazi u središtu poslovanja mnogih poslovnih objekata. To i nije iznenađenje. Naime, danas se informiramo, educiramo, zabavljamo i komuniciramo online pa je postalo sasvim normalno da i kupujemo putem računala ili pametnog telefona.

Upravo web trgovine su vrijedna novost u hrvatskom gospodarstvu. Pojavile su se doduše prije više od čitavog desetljeća, no popularnost im je u Hrvatskoj eksplodirala tek posljednjih godina. Neke od njih imaju stotine tisuća proizvoda i fokusirane su na široku publiku, dok druge nude ograničen broj artikala i namijenjene su specifičnom tipu kupaca.

Danas gotovo da nema proizvoda ili usluge koju ne možete kupiti putem web trgovine. Bilo da je u pitanju prodaja svjetla i svjetiljki, elektronike, lakova za nokte ili kozmetike, već u nekoliko klikova imate priliku doći do željenih proizvoda na Internetu.

Tako su se online trgovine probile među najpopularnije web stranice trenutno u Hrvatskoj, no konkurencija među njima sve je žešća. Pa tako neke posluju iznimno uspješno, s prometom u milijunima eura, dok se druge muče i ne znaju kako doprijeti do kupaca. Drugim riječima, potrebno je od samog početka poslovanje e-trgovine postaviti na zdrave noge. Zato ovdje donosimo pregled najvažnijih faktora koji utječu na uspjeh poslovnog subjekta koji prodaje svoje proizvode i usluge online.

Potreba za vašim proizvodom

Kao i pri poslovanju u fizičkim poslovnicama, za uspjeh online trgovine bitan je prije svega kvalitetan proizvod. To znači da se od vas očekuje da prodajete ono što će kupcima riješiti problem s kojim su se susreli. Ono što nudite također mora biti barem jednako dobro kao i ono što nudi konkurencija, ako ne i bolje.

Važno je da se radi o proizvodu ili usluzi koja je trenutno tražena. Naime, vaša trgovina može biti krcata sjajnim artiklima, no ako za njima nema potražnje tada nećete doći do poslovnog uspjeha.

Zato prije nego otvorite web trgovinu prvo provjerite koliko je uopće tražen proizvod kojeg nudite. Istražite također i konkurenciju. Što je ona jača, to će biti potrebno više ulaganja kako biste je nadmašili.

Funkcionalna i pregledna web stranica

Za uspjeh web trgovine važna je i stranica na kojoj se odvija prodaja. Sve kreće od domene za web stranicu i web hostinga, a nastavlja se programiranjem sustava koji će efikasno prezentirati proizvode i provoditi transakcije. Vaša online trgovina može biti postavljena na već gotovoj platformi poput WordPressa. No, ako se radi o velikom broju proizvoda, tada ćete možda trebati uložiti novac u izgradnju e-trgovine koja je po mjeri vas i vaših kupaca.

Uloga web stranice je ponuditi kupcima dovoljno informacija o svakom proizvodu. To uključuje fotografije, video, kao i tekstualni opis onog što nudite. Također mora osigurati efikasno pretraživanje artikala, kao i besprijekorno odvijanje procesa plaćanja. Nužno je i da postoji online korisnička služba koja će u što kraćem roku rješavati probleme kupaca. U pozadini se pak odvija fiskalizacija, kao i povezivanje s kurirskim službama koje dostavljaju ono što prodajete.

Uspješan internetski marketing

Za kraj, moramo spomenuti da je za online trgovinu ključan dobar marketing. Naime, ako poslujete u fizičkoj poslovnici moguće je odabrati lokaciju na kojoj ćete biti primijećeni od strane kupaca. Na Internetu pak nema takve lokacije, već se morate potruditi da kupci postanu svjesni vašeg postojanja.

Internetski marketing svodi se na prisutnost na društvenim mrežama, gdje imate priliku svojim objavama privući pažnju na sebe. Također se tamo možete i oglašavati, na temelju karakteristika publike koju vidite kao svoje potencijalne kupce.

Isto vrijedi i za Googleove oglasne prostore na različitim web stranicama. Vaša prisutnost očekuje se i na tražilicama, gdje se imate priliku oglašavati, ali i biti visoko u pretragama za one ključne riječi za koje smatrate da ih kupci upisuju kada donose odluku koji će proizvod kupiti.

U svakom slučaju, mnogo toga treba sjesti na pravo mjesto kako bi web trgovina uspješno poslovala. No, radi se o tipu poslovanja koji je ipak znatno jeftiniji od otvaranja fizičke poslovnice. Zato ima smisla okušati se u prodaji na Internetu, pogotovo ako nudite onaj proizvod za koji ste sigurni da je kvalitetniji od svega što nudi konkurencija.


Slične vijesti

Subota (08:00)

Od viška glava ne boli

Amazon Haul: Jeftina konkurencija Temu i Sheinu

U želji da se natječe s jeftinim platformama Temu, Shein i TikTok Shop, Amazon je pokrenuo svoju novu e-trgovinu imena Amazon Haul. Cijene proizvoda tamo su niže, ali vrijeme dostave je dulje budući da se narudžbe šalju izravno iz skladišta u Kini. Amazon Haul dostupan je samo putem mobilnih preglednika ili aplikacija, a proizvodi (uključujući kućanske potrepštine, odjeću i elektroniku) koštaju 20 ili manje dolara. Iako je Amazon poznat po svojoj brzoj dostavi uz Amazon Prime, prosječno vrijeme dostave za narudžbe preko Amazon Haula kreće se između jednog i dva tjedna, dodaju. To je zato jer se šalju izravno iz skladišta u Kini, izvještava Wall Street Journal, što je slično modelu Temua i Sheina. Amazon je inače poznat po svojem vrlo agresivnom pristupu konkurentima, a već je prije primijećeno da kopiraju tuđi poslovni model. Forbes