Stiže novi Zakon o zaštiti potrošača, nema više varanja na sniženju i robe za lošija tržišta - Monitor.hr
27.05.2022. (20:00)

Konačno mogu u shopping bez straha

Stiže novi Zakon o zaštiti potrošača, nema više varanja na sniženju i robe za lošija tržišta

Unapređenja zaštite potrošača ugrađena u europsku direktivu iz 2019. odgovor su Europske unije na izazove digitalizacije i utjecaje kriznih vremena koji mijenjaju životne i potrošačke navike građana. Područje nepoštenih poslovnih praksi trgovaca dodatno je regulirano u segmentu isticanja cijena prilikom sezonskih sniženja, zavaravajućeg oglašavanja i spornih uvjeta u ugovorima. Posebna pažnja posvećena je suzbijanju problematičnih poslovnih praksi na internetu koje karakterizira pružanje lažnih informacija ili izostavljanje važnih informacija. Također, potrošačka prava proširena su prilikom određivanja odštete zbog nepoštene poslovne prakse. Slijede: zabrana oglašavanja proizvoda istog naziva, ali slabije kvalitete, dvojne cijene prilikom sniženja, uvode se stroža pravila za recenzije, bolje informiranje na internetu, inspektorima je dopušten mistery shopping itd. Tportal


Slične vijesti

27.10.2016. (13:02)

Iznad zakona

Teleoperatere je zaobišla praksa Zakona o zaštiti potrošača

Ispod pulta vade smartphone, otvaraju nove odjele, namještaju tarife i odobravaju popuste.Jedini su to trgovci u Hrvatskoj koje je u potpunosti zaobišla inače do detalja propisana praksa Zakona o zaštiti potrošača, ona koja se odnosi na odobravanje popusta, sezonskih i drugih sniženja ili pak posebnih oblika prodaje. Pod motom ‘sve-nam-baš-uvijek-i-bez-greške-prolazi’, jedina je to trgovina u kojoj vrijednosti artikala skaču i padaju spretnije i bolje nego Mozartove varijacije. Što obično znači samo jedno: da ste ono što plaćate po redovnoj cijeni itekako preplatili, piše Jutarnji.

22.09.2015. (10:54)

Ne zovi

Registar neželjenih komunikacija štitit će potrošače od telefonske prodaje

Ponovo se mijenja zakon o zaštiti potrošača. Zbog pritužbi trgovaca mijenjaju se pravila za sezonske rasprodaje, a zakon će također zaštititi potrošače od čestih zloporaba u prodaji robe i usluge putem telefona, odnosno u sklapanju takozvanih ugovora na daljinu. Napravit će se registar neželjenih komunikacija, tzv. ne zovi, pri čemu potrošač može dati svoj broj i tražiti da trgovci ne zovu taj broj kada nude neke svoje proizvode i usluge. Poslovni

24.07.2015. (23:44)

Dosta je dosađivanja

Trgovci koji pokušaju prodati nešto mimo naše volje bit će – kažnjeni

Novi zakon o zaštiti potrošača Vlada je poslala na izglasavanje Saboru. Od 2016. ne bi više trebalo u zakonu pisati striktno od kojeg do kojeg datuma traje koje sezonsko sniženje, ali inspekcija će i dalje sankcionirati one trgovce koji pretjeraju. Bit će sankcionirani i oni trgovci koji telefonom pokušavaju prodati nešto građanima koji ne žele biti nazivani. A ako i dalje budu zvali, kaznit će ih se s 10 do 100 tisuća kuna, piše Dnevnik.hr.

04.01.2015. (23:25)

Nema popuštanja

Nova pravila za rasprodaje, akcije i sniženja

Novi zakon o zaštiti potrošača na snagu je stupio u travnju, no neke su odredbe počele vrijediti s prvim danima 2015.: lakše ćemo čitati deklaracije i popis alergena, ali i točno znati kad su sniženja: zimska će trajati od 27.12. do 10. 1., proljetna od 1. do 15. 4., a ljetna od 10. do 25. 8., maksimalno 60 dana. Za to je vrijeme trgovac dužan istaknuti cijenu prije sniženja i cijenu za vrijeme sniženja, a rasprodaje su ograničene na period od 30 dana upravo kako bi se spriječilo zavaravanje potrošača. Reakcije pogledajte ovdje.[video_icon]