Za sve je kriv DJ
Stihovi pjesama postaju sve jednostavniji, repetitivniji, gnjevniji i egoističniji
Tijekom 40 proučavanih godina dolazilo je do opetovanih promjena u načinu na koji su ljudi slušali glazbu. Vinilne ploče i kasete iz 1980-ih ustupili su mjesto CD-ima iz 90-ih, a dolazak interneta doveo je do današnjih streaming platformi koje se oslanjaju na algoritme. Za studiju u časopisu Scientific Reports, istraživači su promatrali emocije izražene u stihovima, koliko je različitih i kompliciranih riječi korišteno i koliko su se često ponavljale. U svim žanrovima, tekstovi su imali tendenciju da postanu jednostavniji i da se više ponavljaju, a primijećen je i trend smanjenja pozitivnih, radosnih tekstova tijekom vremena i porast onih koji izražavaju ljutnju, gađenje ili tugu. Stihovi su također postali mnogo više egoističniji, jer riječi kao što su “ja” ili “moje” se koriste sve više i više. Ljubitelja rocka okreću se starijim pjesmama, a istraživanje je pokazalo kako je prvih 15 sekundi pjesme ključno hoćemo li prebaciti na drugu stvar. Ravno do dna