Oldies - goldies
Snaga nostalgije: Jesu li stari hitovi istisnuli novu glazbu?
Tijekom prošlih par godina, vidjeli smo što se događa s nekadašnjim hitovima Fleetwood Maca, Celine Dion, Metallice i brojnih drugih izvođača iz prošlog stoljeća – viralnost videa u kojima je korištena stara pjesma dovela je do povećane potražnje za njom, a, budući da glazbu danas uglavnom ne kupujemo nego slušamo na streaming aplikacijama, ta potražnja instantno nas je dovela do tražene pjesme i njezinog uzleta na top ljestvicama. I dok će se brojni slušatelji s nostalgijom prisjetiti “It’s All Coming Back To Me” ili “Dreams”, iza ovog naizgled bezazlenog fenomena zapravo se skriva cijeli niz problema, posebno za mlade ili nove glazbenike. U SAD-u trenutno 70% glazbenog tržišta sačinjava stara glazba – i to “trenutno” znači da sav rast u tržištu glazbe dolazi od stare glazbe te da se tržište nove smanjuje. U Hrvatskoj, gdje generacije i generacije odrastaju na istim domaćim hitovima koje su slušali naši roditelji, djedovi i bake, ovo se možda na prvu ne čini kao značajan problem – no posljedice su iste. Gloria Glam