Slovenska tvrtka Komunjara prodaje piva Tito i Jovanka - Monitor.hr
08.08.2017. (18:09)

Druže Tito mi ti se kunemo, da od tvoga piva na skrenemo

Slovenska tvrtka Komunjara prodaje piva Tito i Jovanka

Mala pivovara Komunjara iz Novog Mesta prodaje 4 jugonostalgičarska piva Josip, Broz, Tito i Jovanka, a odličnu su reklamu dobili kad je na Facebooku objavljena fotografija iz Lidlove trgovine u Ljubljani gdje se na polici nalazilo njihovo svijetlo pivo Tito i uz njega gorko, pšenično naziva Jovanka. Odmah se razvila javna rasprava je li u Sloveniji dozvoljeno na taj način komercijalizirati, odnosno “slaviti” vodeće osobe prošlog totalitaristčkog sustava. Inače, dok je Slovencima to problematično, njemačkim vlasnicima Lidla očito nije problem okrenuti novce na Titu… Slovenski naziv tvrtke je Komunajzer, pivo im reklamiraju dvije tetke-pionirke, a ovdje su lokacije gdje prodaju svoja piva. Poslovni


Slične vijesti

22.10. (16:00)

Gdje god nam bili, pivili

Pivo otkriveno još u Mezopotamiji, prve su ga proizvodile žene

Negdje oko 6000 godina prije Krista u Mezopotamiji uzgajale su se žitarice od kojih se proizvodilo ovo piće koje se širilo od Babilona, Egipta preko Rimskog carstva cijelom Europom. Prvo pivo proizvodile su žene i to se nastavilo do srednjeg vijeka, kada tu radinost preuzimaju muškarci. Otkrićem kvasca proizvodnja kreće u novom smjeru, a dolaskom parnog stroja industrijalizacija omogućava proizvodnju lager piva. Ovo današnje, otkrila je, se vrlo razlikuje od onog iskonskog koje se pravilo od žitarica i vode te pilo na slamku, dok se danas u njega dodaje hmelj koji je omogućio dulje skladištenje i transport na duže relacije. Agroklub

02.08. (12:06)

Prosječni Hrvat svaki dan popije dva deci piva

31.07. (12:00)

Kupka koju možeš i malo popit

Pivske kupke sve popularnije diljem Europe i SAD-a

U Europi i SAD-u novi hit u wellness industriji su “pivske terme” ili “beer spa”. Dok je “Beer spa”, kako se na engleskom zove, novo otkriće za većinu wellness centara zapadne Europe, namakanje u pivu poznato je već stotinama godina u zemlji koja je danas na prvom mjestu po količini popijenog piva po glavi stanovnika, Češkoj . Pivska kupka ima pozitivne učinke na tijelo: i žitarice slada i kvasac sadrže vitamine B koji povećavaju hidrataciju i elastičnost kože te smanjuju hiperpigmentaciju, a hmelj sadrži antioksidanse. Istraživanja su također pokazala da ekstrakti hmelja mogu smanjiti tjeskobu, blagu depresiju i stres. Znanost potvrđuje i dugu povijest hmelja kao hipnotika u narodnoj medicini. N1

21.06. (18:00)

Što smo probali, probali smo

Istraživanje: U Hrvatskoj manje pivopija u odnosu na 2021., popularnost gubi craft pivo

Dok je u istraživanju iz 2021. godine bilo 79 posto konzumenata piva, taj je broj u ovoj godini pao na 71 posto. Smanjen je i broj svakodnevnih konzumenata, s 10 posto na 6 posto, dok je broj onih koji pivo piju nekoliko puta tjedno ostao na 26 posto, a nešto manjih 20 posto ovo piće konzumira jednom tjedno u obje promatrane godine. Industrijsko pivo bilježi napredak – preferira ga 76 posto konzumenata piva, što je za 4 posto više, dok je craft pivo palo za 2 posto. Lager ili pilsner povećao je svoju prednost te je trenutno najpopularnija vrsta piva. Lider

22.04. (22:00)

Raise a toast to planet earth!

Najstarije pivo na svijetu dolazi iz Mezopotamije, radilo se od starih kora kruha

Recept za pivo potječe od Sumerana, drevne civilizacije koja je živjela prije 4 do 6 tisuća godina. Ovo drevno pivo, koje se pripremalo prema receptu posvećenom božici piva Ninkasi, bilo je omiljeno među Sumeranima, što dokazuje česti simbol piva u njihovom pisanju. Danas, ovaj drevni recept dobiva novu perspektivu u svjetlu ekološke osviještenosti. Toast Brewing, pivovara u Londonu, koristi bačeni kruh iz pekarnica kako bi proizveli pivo. Korištenjem starog kruha umjesto tradicionalnih žitarica, smanjuje se potreba za uzgojem žitarica, što pridonosi zaštiti okoliša. Osim toga, korištenjem bačenog kruha sprječava se ispuštanje metana koji nastaje truljenjem hrane na deponijima, čime se dodatno smanjuje negativni utjecaj na klimu. (Index)

04.11.2023. (00:00)

Ovaj... živili?

Genetski modificirano pivo donosi drugačije okuse

Berkeley Yeast uređuje DNK sojeva kvasca kako bi uklonio ili dodao određeni gen. Jedan od njegovih proizvoda, kvasac Tropics, prilagođen je kako bi ponudio okus marakuje i guave. Gospodin Denby kaže da je ovaj kvasac pouzdaniji za proizvođače piva od potrebe za opskrbom ovim voćem i bolji od korištenja umjetnih aroma. Tvrtka se ne fokusira samo na dodavanje okusa, već ih može i oduzeti. Jedan od njegovih sojeva kvasca pomaže eliminirati diacetil, loš okus koji muči neka hmeljna piva. Međutim, nove GM kvasce u SAD-u tek treba odobriti Američka agencija za hranu i lijekove. Geek

17.10.2023. (12:03)

Pivo sadrži gotovo sve minerale koje trebamo da bismo preživjeli

27.09.2023. (20:00)

Piti ili ne piti, pitanje je sad

Pivo ipak nije zdravo – pogotovo za crijeva

Prema jednoj novoj studiji pivo može pozitivno utjecati na crijevni mikrobiom. To nije istina, kaže Helmut Seitz, znanstvenik koji već desetljećima istražuje djelovanje alkohola na ljudski organizam. Kao otegotnu okolnost studiji stavlja se činjenica da ju je financirala jedna od najvećih pivovara u Kini. Iako piva u sebi sadrži sastojke koji povoljno utječu na organizam, oksidativni učinak alkohola dovodi do upala i povećava rizik od obolijevanja – od dijabetesa pa sve do raka. Za crijeva je svakako štetnije od vina, ističe Seitz. DW

26.08.2023. (09:01)

Cipela žeđ gasi

U jednom baru u Belgiji da biste popili pivo morate izuti cipelu

Hidden Belgium: Dulle Griet

U Belgiji, poznatoj po bogatoj pivskoj tradiciji, svako pivo se toči u specifično oblikovanu čašu koja najbolje ističe arome i karakteristike te vrste piva. U posljednje vrijeme uočen je trend krađe čaša kao suvenira, što je zabrinulo mnoge vlasnike. Da bi se suprotstavili ovom izazovu, neki su barovi poduzeli mjere kako bi zaštitili svoje čaše, čija vrijednost može ići i do 50 eura po komadu. Dok su neki barovi uveli čaše s protuprovalnim kodovima, pub Dulle Griet u Gentu odlučio je biti kreativniji te je uveo pravilo da svaki gost koji želi popiti pivo mora ostaviti jednu cipelu kao jamstvo. Poslovni