Skuplji novi auti - hoće li Hrvatska postati smetlište za auto-otpad? - Monitor.hr
04.10.2018. (08:30)

Na braniku EU

Skuplji novi auti – hoće li Hrvatska postati smetlište za auto-otpad?

Od Nove godine u Hrvatskoj će se početi primjenjivati novi, stroži način mjerenja ispuštanja CO2 iz automobila (tzv. WLTP postupak), zbog čega će poskupjeti trošarine koje se računaju i temeljem tih emisija. To znači da bi poskupjeli svi novi auti, a kako bi se poskupljenje spriječilo “uredbom Vlade treba promijeniti trošarinske razrede. Da bi se donijela uredba, treba jedan dan”, kaže saborski zastupnik Saša Đujić koji dodaje da će Hrvatska u suprotnom “postati smetlište za polovne aute iz zapadnih zemalja”. Inače, treba naglasiti da taj WLTP postupak nije stroži nego – točniji! Novi list


Slične vijesti

08.05. (16:00)

“My love for beautiful cars is a disease. It is a disease I am happy to have.” Enzo Ferrari

Najprodavaniji novi automobili u Hrvatskoj: Škoda, Volkswagen, Renault

U prva četiri mjeseca ove godine, u Hrvatskoj je prodano 22.288 novih putničkih vozila, što je 14,4 % više nego u istom razdoblju prošle godine, pokazuju podaci Promocije plus. Najviše novih vozila prodala je Škoda, ukupno 3.016 vozila. Drugi je Volkswagen s 2.045 prodanih novih vozila, a treći Renault, koji je prodao 1.991 vozilo. Četvrto mjesto najprodavanijih marki drži Suzuki s 1.778 prodanih primjeraka, a slijedi Toyota, koja je prodala 1.551 vozilo. Isto tako, prodana su i dva Ferrarija te po jedan Aston Martin, Lamborghini i Rimac. Prema pogonskom gorivu, najviše je prodano benzinaca, njih 48,6 % od ukupno prodanih vozila. Hibridi su zastupljeni s 30,6 %, a dizelski pogon je odabralo 17,3 % kupaca. (Poslovni dnevnik)

11.01. (13:00)

Auto je siguran, nismo sigurni za vozača

Novi automobili moraju imati naprednije sustave sigurnosti i ‘crnu kutiju’

Opskrba se stabilizirala, ali cijene automobila neće se vratiti na prethodne razine. Nova europska pravila, aktivna od srpnja, zahtijevaju ugradnju naprednih tehnologija i inovativnih sustava, čineći vozila čišćima i sigurnijima. Od srpnja, novi automobili moraju imati sustave poput inteligentnog tempomata, pomoći pri kretanju unatrag, upozorenja na pozornost u slučaju pospanosti vozača, sustava automatskog kočenja, sustava za zadržavanje u voznom traku. Od srpnja više neće biti moguće kupiti novi automobil bez tih sustava. Crne kutije postaju obvezne, olakšavajući istražiteljima nesreća utvrđivanje uzroka. Trend prema autonomnim vozilima jača, uz težnju da se osobama smanjene pokretljivosti omogući veća mobilnost. Očekuje se snažan priljev električnih automobila iz Kine, a pogonski sustavi na bazi vodika vraćaju se u fokus, iako su i dalje skupi, a infrastruktura punionica vodika nije široko rasprostranjena. (N1)

16.12.2023. (00:00)

Kutija više-manje

Najvažnije promjene u novim automobilima od iduće godine


Prva novost je Event Dana Recorder (EDR), uređaj koji, slično kao crna kutija u zrakoplovu, bilježi podatke vozila. Iz EDR se mogu izvući važni podaci nakon nesreće. Podaci se spremaju samo u slučaju nesreće i to kratko vrijeme od pet sekundi prije i 0,3 sekunde nakon sudara, a mogu biti korisni za rekonstrukciju nesreće ili pak za daljnji razvoj sigurnosti vozila. Novost će biti i „inteligentni asistent za brzinu“ – što je sustav koji čita znakove ograničenja brzine i vozača putem vizualnog i zvučnog signala upozorava o prekoračenju. Od ostalih sustava za pomoć u vožnji izdvajamo sustav upozorenja na budnost vozača i pripremu za ugradnju imobilizatora u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola. To ne znači da će automobili serijski biti opremljeni imobilizatorom, već će ga biti jednostavno ugraditi u državama gdje zakonodavci dopuštaju njegovo korištenje kod ranijih prekršitelja koji su uhvaćeni u vožnji pod utjecajem alkohola. Sve novosti bit će obaveza samo za nove modele koji će biti predstavljeni od iduće godine, ne i za modele koji su od ranije na tržištu. Oni će sustave morati uvesti prilikom idućeg redizajna ili predstavljanja novog modela. (Jutarnji list)

06.06.2023. (00:00)

Ima se, može se

U Hrvatskoj u svibnju prodano 7097 novih vozila, 69% više nego prošle godine

U prvih pet mjeseci ove godine prodana 26.584 nova putnička vozila, što je 44.3 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Najviše novih vozila u dosadašnjem dijelu godine prodao je Renault, njih 3012, pa taj francuski proizvođač nosi 11.3 posto u ukupnoj prodaji. Drugi je Volkswagen s prodajom od 2890 novih auta i udjelom od 10.8 posto, dok je treća Škoda, članica istog koncerna, s prodajom od 2699 novih vozila i udjelom u ukupnoj prodaji od 10.1 posto. Slijede Opel i KIA. Renault Clio bio je daleko najprodavaniji model u svibnju. Prodano ga je 467 komada, dok je na drugom mjestu najprodavanijih modela hrvatskim građanima niz godina omiljena Škoda Octavia (391), na trećem mjestu Dacia Duster s prodajom od 292 vozila. Index

21.01.2020. (08:30)

Puno Ex machina

U Hrvatskoj lani registrirano 64.349 novih i 84.913 rabljenih automobila

Kupljeno je sve skupa blizu 150 tisuća automobila, pri čemu je broj novih povećan za 4,2%, rabljenih 7%, a i kod jednih i drugih raste broj benzinaca i opada broj dizelaša – kod novih su npr. 60% benzinci. Pomalo raste i broj automobila na električni pogon i hibrida – tijekom 2018. godine registrirana su 144 električna vozila, dok je u 2019. broj narastao na 198, a broj hibrida povećan je sa 781 na 1.560. Index

28.05.2018. (12:45)

Kupili ste nov automobil? Kako ga voziti u početku da bi vam motor dugo trajao