Sve za imidž
Skoko: U kojoj su mjeri korporacije društveno odgovorne?
Korporacije u globalnom tržišnom okruženju više ne mogu biti usmjerene samo na sebe, svoje kupce, dobit i djelatnike… Kako bi polučile rezultate i preživjele na tržištu, one moraju pokazati i odgovornost prema zajednici i društvu u kojima djeluju. Međutim, činjenica je da taj pojam na našim prostorima više služi kao zgodna poštapalica u ustima menadžera, koja pridonosi imidžu tvrtke, nego istinska namjera tvrtke. Bilo kako bilo, kreiranje društvene odgovornosti tvrtke nezamislivo je bez potpore odnosa s javnošću. Pojam društvene odgovornosti korporacija uvezli smo iz SAD-a, gdje su tvrtke krajem osamdesetih godina postale svjesne da ne mogu apsolutno sve podrediti tržišnom uspjehu. To je razdoblje kada se tvrtke počinju ponašati ekološki svjesno, kada se temeljitije počinju pridržavati državnih propisa i regulacija te kada dio sredstava počinju ulagati u programe i projekte od kojih korist neće imati samo vlasnici i djelatnici korporacija već i šira društvena zajednica. Je li društveno odgovorno ponašanje tvrtki rezultat jačanja njihove svijesti ili povijesna nužnost? Po svemu sudeći čini se da je u pitanju ipak ovo drugo. Božo Skoko za Epohu.