Segmentacija kupaca po profitabilnosti
Što veleprodaja može naučiti od aviokompanija?
U veleprodaji i distribuciji vrijedi pravilo da samo deset posto VIP kupaca donosi devedeset posto profita. Ako znamo tko su nam VIP kupci, možemo pojačati napore da ih zadržimo, osmisliti specijalne ponude i analizirati njihovo ponašanje kako bismo brže prepoznali buduće takve kupce. No veleprodaja zaostaje u analitici koja bi osigurala takve podatke. Prije nekoliko godina doživio sam zanimljivo iskustvo na bečkom aerodromu. Aviokompanija je prodala previše karata, pa nije bilo dovoljno mjesta za sve putnike. Na licu mjesta morala se donijeti odluka kojim će se putnicima dopustiti da se ukrcaju. Na moje veliko iznenađenje, bio sam jedan od tri sretna dobitnika. Međutim, u tom trenutku nije mi bilo jasno zašto su se odlučili baš za mene. Odgovor leži u segmentaciji kupaca na temelju velikog broja podataka. Aviokompanije to rade već desetljećima kako bi svoje klijente podijelile u dvije skupine: prioritetni i ostali… Lider