Blagajnica hoće ići na more
Šajatović: Turizam kod kontinentalaca izaziva disocijativni poremećaj identiteta
Radi se, pojednostavnjeno, o stanju pri kojem u nekome postoji više različitih osoba. Svaka je osobnost drugačija i javlja se u drugo vrijeme, a kad se javi, preuzme glavnu ulogu u mišljenju, emocijama, stajalištima i ponašanju osobe. Recimo da je prva osobnost ona koja je uvjerena da turistička djelatnost u Hrvatskoj tvori 20 posto BDP-a i da, kad neka sezona ne bi bila rekordna, ne bi bilo mirovina, bolnice bi bankrotirale, državni aparat prestao bi funkcionirati. Druga osobnost je ona koja želi s obitelji ići na more i želi niže cijene kave i jeftiniju kuglicu sladoleda. Treća osobnost je pak ogorčena odnosom države prema vlasnicima i iznajmljivačima apartmana i vila za odmor. Onda um građanina kontinentalca preuzme četvrta, domoljubna osobnost. Nju izluđuje što obaldžije prodaju kuće i zemljišta strancima. Sve u svemu, dragi kolege novinari i urednici iz regije, ne pokušavajte shvatiti kaos koji vlada u našim glavama kad je naš turizam u pitanju. Uzalud vam je. Miodrag Šajatović za Lider.