Šajatović: Podravka i Končar – dobri primjeri privatno-državnog suvlasništva - Monitor.hr
18.07. (14:00)

Ipak nisu sve uništili (zasad)

Šajatović: Podravka i Končar – dobri primjeri privatno-državnog suvlasništva

Država ne mora biti loš suvlasnik. Končar i Podravka dobri su primjeri. Dobitna je kombinacija da država ima manjinski udio, privatni su fondovi dobrodošli, a kotiranje na burzi obrana je od voluntarističkih pokušaja političko-interesnih skupina. U jednodimenzionalnom svijetu u posljednje vrijeme utihnulih neoliberala državno vlasništvo jamstvo je neefikasnosti i neuspjeha. Za to, istina, ima dosta primjera. Gotovo da nema članice EU-a koja nema takve tvrtke. Naravno da temelj hrvatske ekonomije, u kapitalističkom sustavu koji je prihvaćen prije tri desetljeća, moraju biti potpuno privatne tvrtke. Ali određen broj mješovitih u ovome je nesigurnom svijetu razgranatih državnih intervencija dobrodošao. Miodrag Šajatović za Lider.


Slične vijesti

14.08. (07:00)

Iskra koja se nikad nije ugasila

Končar: Procvat „bivšeg industrijskog diva“

Jedna od ljepših poslovnih priča u Hrvatskoj posljednjih godina. Nakon više od desetljeća stagnacije poslovanja, posljednjih nekoliko godina obilježeno je vrlo visokim rastom prihoda i još više neto dobiti, što je prošlo nezamijećeno u široj javnosti. U 2023. Grupa KONČAR ostvarila je preko 900 milijuna eura prihoda i više od 70 milijuna neto dobiti, što su poslovni rezultati kakve tvrtka realno nikada nije imala, čak ni kada je u „bivšem socijalističkom divu“ bilo zaposleno 4-5 puta više ljudi. Iako nazvana po prvom narodnom heroju Jugoslavije, ona je nastala prije Jugoslavije kao podružnica Siemensa. Tvrtka je preživjela devedesete, a danas se bavi nizom djelatnosti – od proizvodnje električne energije i njezine distribucije, izgradnjom i prodajom tramvaja i vlakova te digitalnim rješenjima. Danas je uspješno uzjahala i valove zelene tranzicije, a dobro joj se piše i u budućnosti. Arhiv analitika

26.07. (20:00)

Ekološki čuuu-čuuu

Do 2026. Hrvatskom će voziti hibridni vlakovi, a moći će postići brzinu i do 160 km na sat

Vožnja vlakom trenutno je ekološki najprihvatljiviji način prijevoza, a kako bi Hrvatska išla ukorak s Europom, potrebna su ulaganja u željeznički infrastrukturu i nove vlakove, koji bi išli na hibridni pogon. Končar – Električna vozila i HŽ Putnički prievoz potpisali su ugovor o kupoprodaji šest elektrodizelskih motornih vlakova, a koji će zamijeniti nagibne vlakove koji na relaciji Zagreb – Split voze još od davne 2004. godine. Novi vlakovi su hibridne izvedbe pa će se na elektrificiranoj pruzi napajati iz kontaktne mreže, a na neelektrificiranoj pruzi kao izvor energije koristit će dva dizelska motora. Ovaj projekt modernizacije hrvatskog željezničkog prometa financira se iz zajma Europske investicijske banke (EIB), a u vrijednosti je od 57,3 milijuna eura. Green

29.11.2023. (21:00)

S takvima smo se igrali kao mali, sad ćemo se vozit

Vlakovi budućnosti koje razvija Končar trebali bi biti spremni za tračnice do sljedećeg ljeta

KONČAR grupa bi do kolovoza 2024. godine trebala razviti jedan od globalno najsofisticiranijih proizvoda, baterijski i hibridni vlak. Zbog toga je krajem prošle godine KONČAR potpisao ugovor s HŽ Putničkim prijevozom za kupoprodaju prototipa baterijskog elektromotornog vlaka i baterijskog motornog vlaka te šest stabilnih energetskih priključaka u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). U sklopu projekta bit će nabavljen baterijski elektromotorni (BEMV) i baterijski motorni vlak (BMV) te šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje baterija koji će biti postavljeni u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Lider

28.07.2022. (20:00)

Art of the deal

Končar se vraća na međunarodno tržište s obnovom elektrane u Iraku

HE Haditha najveća je hidroelektrana koju je KONČAR izgradio po načelu ‘ključ u ruke’ u svojoj povijesti, a potkraj lipnja, nakon desetljeća izazovnih pregovora naša je tvrtka dobila posao revitalizacije elektrane vrijedan čak 65 milijuna eura.Grupa KONČAR nesporni je regionalni lider u sektoru elektroindustrije i tračničkih vozila, no revitalizacija ove elektrane jedna je on najvećih referenci u bogatoj povijesti tvrtke koja traje dulje od stoljeća. Pregovori o revitalizaciji počeli su još 2012., a stručnjaci KONČARA u dva su navrata obišli hidroelektranu, predstavili plan obnove i ugostili iračku delegaciju u Hrvatskoj. Slijedile su brojne etape pregovora koje je u jednom trenutku zaustavila pojava terorističke organizacije ISIL i ratno stanje u Iraku. U lipnju ove godine došla je i najbolja vijesti – KONČAR je službeno obaviješten da mu je dodijeljen posao. Tportal

25.09.2017. (23:46)

Kako će vozači reagirati na robote?

Autonomni tramvaj iduće godine vozi Zagrebom

Početkom 2018. na zagrebačkim ulicama mogao bi se naći prvi tramvaj koji će biti opremljen senzorima i umjetnom inteligencijom. Zadatak mu je da poput robota-pomagača asistira vozaču u sprečavanju sudara. Na projektu SafeTRAM surađuju Končar i Fakultet elektrotehnike i računarstva. Zagrebački fakultet poslovima s različitim tvrtkama na putu je da stvori europski R&D centar za robotiku i mjesto začetka neke buduće hrvatske robotske industrije. Poslovni

29.04.2017. (23:55)

Končar s dobiti nakon oporezivanja od 22,2 milijuna kuna

16.12.2016. (11:36)

Grupa Končar najavila bruto dobit od 172,9 milijuna kuna; planovi za iduću godinu – prihodi od prodaje proizvoda i usluga u iznosu od 3,05 milijardi kuna

27.09.2016. (00:23)

Končar dao 1,5 milijuna kuna za obnovu vukovarskog Vodotornja

27.07.2016. (15:21)

Končar u prvoj polovici ove godine ugovorio 1,5 milijardi kuna novih poslova, točno u vrijeme kad je aktualni premijer prodavao ovu tvrtku

13.06.2016. (11:06)

Svoje damo, što jeftinije!

Končar na vjetrometini tržišta

Tvrtka Končar-Elektroindustrija d.d. profitabilna je i stabilna: prošle je godine uprihodila 178 milijuna kuna, a izvozi više od 50% svojih proizvoda, i to u 75 zemalja svijeta. Nakon što je po kratkom postupku skinuta s popisa strateških interesa, prodano je 20% preostalog državnog udjela fondovima, i to za samo 360 milijuna kuna (pod izlikom otplate vanjskoga duga?!). Privatizacijom je dovedena u pitanje ne samo egzistencija za 3600 Končarovih radnika, već i Končarevi dobavljači i kupci, među kojima je veliki klijent primjerice HEP, piše H-alter.