Radimo kao da će sto godina biti mir, a pripremajmo se kao da će sutra biti rat
Šajatović: Kako da biznismeni čitaju najave iz NATO-a o mogućem ratu
Potreba da se javni i privatni sektor pripreme za moguća ratna zbivanja trebala bi biti jednostavniji zadatak. Sreća je u nesreći za Hrvatsku što dio ljudi koji su još aktivni u državnom aparatu i biznisu ima iskustvo snalaženja u ratnim okolnostima. Uz pravodoban odabir kvalitetnih kadrova i savjetnika i volju da se proigravaju scenariji i na papir uobliče planovi moglo bi se definirati kako da se izvanredna situacija, dogodi li se, prebrodi što efikasnije i uza što manje žrtava.
Krene li se tim smjerom, a u nadi da rata ipak neće biti, korist bi bila da se napokon napravi kvalitetna input-output analiza hrvatske ekonomije. Važniji je popis proizvoda ili usluga koji bi se u (polu)ratnim uvjetima mogli monetizirati. Preciznije, trampiti za proizvode koji se proizvode u zemljama saveznicama. Pa je pitanje bi li se, primjerice, kapaciteti apartmanizirane obale mogli monetizirati. Na klasične bi se turiste teško moglo računati, ali na izbjeglice iz EU-a… Takvih iskustava ima. Miodrag Šajatović za Lider.