Generacija samih svojih gazdi
Šajatović: Kako će stvarnost lupiti generaciju alfa (djecu rođenu nakon 2010.)
Teško je predvidjeti kako će izgledati poduzetničko okružje 2035. Uz posljedice koje za društvene i ekonomske odnose već donose digitalizacija, demografija, robotizacija, umjetna inteligencija, klimatske promjene i još niz faktora, sve je moguće. Pa i to da većina budućih mladih ljudi u srednjoj Europi, starih između 25 i 35 godina, ima vlastiti biznis. Međutim, treba uzeti u obzir da ključni obrasci ponašanja u društvima kakvo je hrvatsko pokazuju stoljetnu žilavost i opstojnost unatoč svim tehnološkim novostima i izmijenjenim društvenim uređenjima. Možda smo mi stariji previše pesimistični, ali teško je zamisliti da će birokracija, u kombinaciji briselske i zagrebačke, manje nego sada zagorčavati život poduzetnicima iz generacije alfa.
Prije ili poslije romantični pripadnici nove generacije čut će za mnoge slučajeve korumpiranih birokrata, kontroverznih sudaca, političkih reketara i ekipa koje, čim uspiješ, pokucaju na vrata i nude ‘zaštitu‘. Shvatit će da onih 13 posto koji žele raditi za drugoga baš i nisu ‘luzeri‘. Pogotovo ako planiraju raditi za najboljeg poslodavca u zemlji – državu. Miodrag Šajatović za Lider.