Ove godine ne kupujem, samo berem
Šajatović: Cijena trešanja i intelektualna lijenost
Tjednima je cijena trešanja (uz cijenu kuglice sladoleda) neizostavna tema na društvenim mrežama. Od stotinjak komentara vrlo mali dio bio je pokušaj objašnjenja da su vremenske neprilike ove godine smanjile urod. Ali prevladala je uobičajena podjela na ‘antipohlepničare‘ (nedopustive su tolike zarade) s jedne strane i ‘tržišne fundamentaliste‘ (sve je to tržište) s druge strane. Nitko se nije potrudio odvojiti deset minuta ‘guglanja‘ o uzgoju, troškovima i prihodima od trešanja. Pa onda davati komentar i obrazložiti ga nekim argumentom. Okej, Facebook je površna društvena mreža i možda ni od intelektualne elite ne treba očekivati više od pet minuta angažmana. Ali slična intelektualna lijenost, površnost, odbijanje propitivanja stajališta i uvjerenja, izostanak želje da se dođe do prijedloga rješenja koji nisu odavno postali ‘posvuduše‘ s portala i naslova u novinama može se masovno naći u politici, znanosti i stručnim krugovima. Miodrag Šajatović za Lider.