Ave Subway
Rimske ceste kao podzemna željeznica
Eno dvije linije idu i preko Hrvatske, kao prvi i posljednji put u povijesti 🙂
Roman Roads Tube Map #map #maps pic.twitter.com/wNRXyh7RmA
— OnlMaps (@onlmaps) September 9, 2018
Eno dvije linije idu i preko Hrvatske, kao prvi i posljednji put u povijesti 🙂
Roman Roads Tube Map #map #maps pic.twitter.com/wNRXyh7RmA
— OnlMaps (@onlmaps) September 9, 2018
Geolog Stanislav Frančišković-Bilinski kaže za RTL kako nema prepreka da Zagreb dobije metro. Puno ljudi sasvim nestručno i paušalno priča svakakve gluposti. Naprimjer, kažu da će grad plivati i da će se urušavati jer imamo trusno tlo i da je to nemoguće, međutim, to apsolutno ne stoji. Zagreb ima najsličnije tlo Beču. Kao što je kod nas dolina Save, tako je kod njih dolina Dunava, a Beč već odavno ima metro. Poanta je da su u gornjem sloju šljunak i pijesak, naplavine ovdje Save, tamo Dunava, a ispod toga je nivo podzemne vode, a ispod 20 metara dubine su debeli slojevi gline i kroz njih je vrlo jednostavno i zahvalno bušiti. Tehnički nema nikakvog problema za to napraviti. Cijena linije metroa po kilometru danas može iznositi oko 40 milijuna eura sa stanicama. Prije 10 godina to je bilo 20 milijuna eura u Beču. Kod nas je možda građenje skuplje, ali zna se iz kojih razloga. Index
Barcelonski operater javnog prijevoza TMB pokrenuo je pilot testiranje pod nazivom Metrolinera, koji uključuje ugradnju priključnih ormarića na stanici metroa Ciutadella-Vila Olímpica, gdje vozači električnih automobila mogu puniti svoja vozila. Ono što ih čini posebnim je to što je električna energija za punjenje obnovljena iz kinetičke energije koja se stvara kada vlakovi podzemne željeznice koče prilikom ulaska u stanicu. Green Isti takav pilot projekt provodi se i u Beču. Menea
Amusing Planet upoznaje nas sa još jednim pomalo neobičnim poslom koji ljude rade, pogađate, u Japanu. Naime, zbog velikih gužvi u podzemnoj željeznici ljudi se toliko naguraju u vagone da vire kroz vrata. Tu na scenu stupaju ljudi koji putnike koji strše guraju u vlak kako bi se vrata mogla zatvoriti, a vlak krenuti (video).
Turisti i svi ostali koji uživaju u kasnim noćnim izlascima uskoro će u Londonu imati priliku koristiti nove prijevozne pogodnosti – vlakovi slavnog londonskog metroa vozit će od ljeta cijele noći, ali samo vikendima.
Dok ne krene noćna vožnja podzemnom željeznicom, a to će biti krajem srpnja, ‘noćne ptice’ u Londonu morat će se osloniti na uslugu tradicionalnih noćnih autobusnih linija koje prometuju od ponoći do 5,30 ujutro.
Vlakovi podzemne željeznice prometovat će 24 sata dva dana u tjednu – od ponoći s petka na subotu te sa subote na nedjelju.
Prvotno se očekivalo da će noćni servis popularnog ‘Tubea’, koji će biti ograničen na pet glavnih linija, krenuti još prošlog rujna, no stvar je usporio višekratni štrajk zaposlenih koji ne žele raditi noću.
Cijena za noćnu vožnju će biti kao i za dnevnu.
U posljednjih nekoliko mjeseci u napuštenim tunelima podzemne željeznice u Berlinu počele su se pojavljivati u potpunosti namještene sobe sa krevetom i televizorom, pa čak i sa tapetama i slikama na zidu. Tko stoji iza ideje je nepoznato, a svojevremeno je objavljen i oglas u kojem se iznajmljuje soba čiji opis odgovara ovome. Guardian
Nakon tri godine izgradnje i probijanja tunela za najnoviju uslugu londonske željeznice – Crossrail, dovršeno je 42 kilometara pruge ili 65%, a otvorenje je zakazano za 2018. Ako vas zanima kako stvar izgleda iznutra, Mashable donosi interaktivni video snimljen s prednje strane lokomotive, kojim možete tumarati tunelima do mile volje.
NYmag donosi neobičnu priču o uhićenju dva Latinoamerikanca pod optužbom za “manspreading”- odnosno zauzimanje više od jednog mjesta u podzemnoj željeznici. Budući da je bilo 12.11 navečer i nije bilo puno putnika sutkinja je odbacila optužbe, no prije toga je svejedno upozorila optuženike da to vrijedi samo ako ne budu uhićeni u budućnosti.