Suvremena čitanka 21. stoljeća treba poticati čitanje da bi učenici razvili čitateljske navike i kulturu čitanja. Književni tekstovi, prateći zadatci i ilustracije u čitanci trebali bi učeniku pružiti uvid u drukčija iskustva, predstaviti nove svjetove i nove perspektive. Jednom riječju, proširiti njegovo znanje o svijetu. Suvremena čitanka treba ponuditi mnogo različitih književnih tekstova, novih i starijih, tzv. kanonskih, različitih vrsta i tematike. Treba sadržavati poeziju, bajke, kratke priče, ulomke iz romana, ulomke iz dramskih tekstova, stripove, grafičke romane… Uz to, treba ponuditi i obavijesne tekstove vezane uz temu književnoga teksta, npr. različite novinske tekstove, popularno-znanstvene tekstove, kratke komentare, izvatke iz blogova, s web stranica, grafite i murale – kažu autori ‘Šestice’, čitanke iz hrvatskog jezika za šeste razrede, koja je dobila prestižnu europsku nagradu Belma. Jutarnji