Rijeka Drava jedna je od posljednjih poluprirodnih rijeka u srednjoj Europi, a ušće Mure u Dravu važno mjesto sačuvane biosfere - Monitor.hr
26.07. (12:00)

Naša Amazona

Rijeka Drava jedna je od posljednjih poluprirodnih rijeka u srednjoj Europi, a ušće Mure u Dravu važno mjesto sačuvane biosfere

Drava, nakon Save druga najdulja rijeka u Hrvatskoj, izvire u talijanskim planinama i povezuje ih s Austrijom, Slovenijom i panonskim područjima Hrvatske i Mađarske. U Hrvatskoj ju svojom rijekom zovu Varaždin, Legrad, Belišće i Osijek. Ono što manje ljudi zna jest da je Drava jedna od posljednjih poluprirodnih rijeka u srednjoj Europi i da je dio UNESCO-ova Prekograničnog rezervata biosfere “Mura – Drava – Dunav”, najvećeg europskog zaštićenog riječnog područja. Izgradnjom 23 hidroelektrane u Austriji, Sloveniji i Hrvatskoj rijeka je presječena i ostao je samo mali dio slobodnog toka, uglavnom u Hrvatskoj. Zato je krajem 2015. pokrenut projekt DRAVA LIFE. U njega je uključena cijela dužina Drave u Hrvatskoj, osim dijela kod Osijeka, do ušća u Dunav, gdje se nalazi PP Kopački rit. Putni kofer


Slične vijesti

Prekjučer (10:00)

Kad ti rijeka pokaže zube

U plićaku rijeke Drave na sjeveru Hrvatske izvadili zub mamuta

Nije rijetkost da se u rukavcima Mure i Drave pronađu nalazi iz prapovijesnog doba, no kada se iz plićaka izvadi zub životinje koja je težila četiri tone onda je to senzacija sama po sebi. Najvjerojatnije je riječ o zubu južnog mamuta koji se prije stotinu tisuća godina, za vrijeme pleistocena, slobodno kretao Europom. Stotinama tisuća godina krio se u dubinama Drave i onda ga je pronašao mladić koji je zagazio u plićak nakon vožnje kajakom. Detalji će biti poznati nakon analize, no ako se utvrdi da je riječ o južnom mamutu, to će biti prvi takav nalaz u kontinentalnoj Hrvatskoj. HRT

31.12.2023. (15:00)

Na mostovima nema mjesta za kulturu

Iako je isplativije obnoviti most koji bi pretvorili u jedinstveni muzej, na kraju će ga ipak srušiti

Dok od brze ceste prema tom kraju Hrvatske još uvijek neće biti ništa, u tijeku je drugi važan prometni projekt – izgradnja željeznice koja vodi u Mađarsku. Preko Drave je pokraj postojećeg mosta planiran novi željeznički most, dok će stari most u rušenje, iako postoji ideja da se pretvori u muzej. Podravina je tako mogla dobiti centar na kojem bi se uz muzeološku interpretaciju kulturnih slojeva, interpretirali i prirodoslovni, geološki, geografski te ekohistorijski čimbenici Drave i svega što joj gravitira, što bi imalo i turistički potencijal. S tim da su njegovi temelji obnovljeni 2014. No, u troškovniku za iduću godinu planirano je njegovo rušenje, što čudi i same izvođače radova, koji kažu da bi i njima bilo isplativije obnoviti ga. Nadzorni inženjer kaže da europska sredstva nisu išla u tom smjeru, što tvrdi i sam župan Darko Koren, rekavši da takav projekt nije bilo moguće uvrstiti. Tportal

02.01.2023. (18:09)

Za plovidbu rijekom Dravom nije više potrebno podnositi zahtjeve

29.12.2022. (07:50)

Na šest lokacija uz rijeku Dravu grade se geotermalne elektrane vrijedne 400 milijuna eura

01.09.2022. (09:08)

U akciji čišćenja Drave (koja je niskog vodostaja) prikupljeno više od tone otpada

11.07.2022. (08:45)

Skokom u Dravu obilježili desetu godišnjicu proglašenja UNESCO-vog Prekograničnog rezervata biosfere Mura – Drava – Dunav između Hrvatske i Mađarske

23.12.2015. (19:59)

Rijeka Drava jedna je od posljednjih očuvanih nizinskih rijeka u Europi, koja je zadržala ključne karakteristike i određenu prirodnu dinamiku, kako je sačuvati?