Revija filmova koje podižu svijest o položaju žena u društvu - Monitor.hr
Jučer (19:00)

Svijet ženskim očima

Revija filmova koje podižu svijest o položaju žena u društvu

Prikazat će se 13 hvaljenih filmova koje su odreda režirale žene, a koji se bave temama u čijem su središtu žene i njihovi problemi. To su filmovi koji su prikazani na najvećim svjetskim filmskim festivalima, mnogi od njih osvajali su nagrade i svojim prikazom aktualnih događaja podizali svijest o položaju žena u društvu. Revija filmova „Tjedan redateljica“ održat će se od 23. do 30. listopada i to u Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu te u CineStar kinima u Rijeci, Splitu i Osijeku. Nacional


Slične vijesti

Jučer (07:00)

Voljeli su ga i slijeva i zdesna

Filmom o najpopularnijem vođi KP Italije otvorili filmski festival u Rimu

Biografski film “Berlinguer – velika ambicija” redatelja Andree Segrea otvorio je ove srijede 19. rimski filmski festival, koji se održava od 16. do 27. listopada. Bolje mjesto od Rima za premijeru filma o vođi Komunističke partije Italije Enricu Berlingueru, posebno ima li se na umu da film obrađuje razdoblje političkog djelovanja i privatnog života od 1973. do 1978. godine, teško da postoji. On je najpopularniji generalni sekretar partije koju je reformirao, stvorio eurokomunizam i s demokršćanima postigao povijesni kompromis. Berlingueru danas poštovanje u Italiji nerijetko odaje i vladajuća neofašistička desnica. Za desnicu je Berlinguer rasni političar koji je dao život za svoja politička uvjerenja (umro je od izljeva krvi u mozak koji je dijelom vjerojatno prouzročilo i njegovo političko djelovanje), a takva spremnost na samožrtvovanje u očima desnice i njenog koncepta herojskog potiskuje ideološke razlike. Više o povijesti, gotovo ništa o filmu govori Tihomir Ponoš za Novosti.

25.09. (21:00)

Praznik u Novom Rimu

Megalopolis Francisa Forda Coppole mnogi kritiziraju, on tvrdi da ga nisu razumjeli

Navikli smo gledati filmove koji su poput drugih filmova jer su tako financirani. To je uvijek nešto za što se već dokazalo da će donijeti novac. Poput čipsa za koji znate da stvara naviku, a “Megalopolis” je nov, rekao je Coppola u intervjuu za Reuters putem Zooma dok je boravio na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu, gdje je film prikazan. Adam Driver glumi Cesara Catilinu, arhitekta i znanstvenika koji želi poboljšati fikcijsku verziju New Yorka nazvanu Novi Rim, pri čemu dolazi u sukob s gradonačelnikom Franklynom Cicerom, koji više voli autoritet i institucije od promjena. Na pitanje je li film alegorija za njegov životni put filmaša, 85-godišnji redatelj je odgovorio kako su to svi njegovi filmovi. HRT

22.09. (09:00)

Tko kaže da se ne možemo zabaviti dok tonemo?

Grlić: „Svemu dođe kraj“ donosi realnost kojoj ne možemo pobjeći

Rajko Grlić u novom filmu “Svemu dođe kraj” dotiče univerzalne teme političke moći, kriminala, morala i društvene stvarnosti s kojima se svi možemo poistovjetiti. Film prati sudbine likova zahvaćenih propadanjem hrvatskih tvornica, nezadovoljstvom radnika i korupcijom, što je Grlićev karakterističan način prikaza društva. Nakon ovacija na filmskim festivalima u Puli i Sarajevu, zagrebačka publika s nestrpljenjem iščekuje premijeru. Grlić naglašava važnost “kino magije” u prenošenju poruke filma i vjeruje da će publika prepoznati vlastite životne borbe kroz ovu aktualnu priču. tportal

16.09. (11:00)

Ništa bez kontroverzi

“Lijepa večer, lijep dan” najmanje je film o gej partizanima, a više univerzalna priča o sistemu koji jede vlastitu djecu

Novi film sestara Juka nema samo snažan kinopotencijal, nego i kapacitet da otvori brojne društveno važne teme, a možda i potakne pokoji novi skandal. U prvoj verziji, ovo je trebao biti film o gej braniteljima s dubrovačkog područja, s radnim naslovom “Moj privatni ratni zločinac”. Mnogi su se pitali kako je moguće da našu zemlju predstavlja film koji praktički nitko nije vidio te zašto je HAVC kolaudirao film koji je nakon osvojenih sredstava triput mijenjao sadržaj. Nedugo potom, bez ikakve reklame, na stranicama studentskog kina Forum pojavila se informacija da će film imati ograničenu, očito samo formalnu distribuciju – kojom će se potencijalnim kritičarima zatvoriti usta. Milena Zajović za Večernji

04.09. (16:00)

Ljubav, strast i smrt

Novi Almodovarov film bavi se kontroverznom temom, a na Venecijanskom festivalu dobio je rekordne ovacije

Čak sedamnaest minuta trajao je aplauz kojim je publika na 81. Venecijanskom filmskom festivalu pokazala oduševljenje novim dugometražnim ostvarenjem slavnog španjolskog filmaša, a njegov najnoviji filmski naslov “The Room Next Door” prvi je redateljev dugometražni film na engleskom jeziku. U središte svog novog dramskog filma postavio je, piše Vanity Fair, bivšu ratnu reporterku Marthu (Swinton), koja pati od raka vrata maternice. Kako eksperimentalna terapija nije dala rezultate, Martha odlučuje skončati pod svojim uvjetima. Ne želeći posljednje dane provesti sama, ponovno se povezuje sa starom prijateljicom, spisateljicom Ingrid (Moore) te ju moli da joj pravi društvo do trenutka ‘odlaska‘. Jutarnji

29.08. (01:00)

Bard filmske umjetnosti

Wim Wenders dobitnik počasnog EU Oscara

Veliki njemački redatelj dobio je značajno priznanje Europske filmske akademije/EFA za jedinstveni doprinos svijetu filma i izniman opus. Tajming za nagradu je odličan s obzirom da je Wenders 2023. ostvario trijumfalni “comeback” filmom “Savršeni dani” o čistaču WC-a iz Tokija koji se ove godine natjecao za (američkog) Oscara u međunarodnoj kategoriji i gledali smo ga u kinima. Tijekom svoje karijere Wenders je snimio i nekoliko nekonvencionalnih dokumentaraca, od kojih je najpoznatiji “Buena Vista Social Club” o skupini legendarnih kubanskih glazbenika osvojio Europsku filmsku nagradu i bio nominiran za Oscara, baš kao i njegov 3D plesni doks “Pina” o Pini Bausch te “Sol Zemlje” o brazilskom fotografu Sebastiãu Salgadu. Slobodna

28.08. (16:00)

Slavni, politika, seks i druge intrige... gospodo, crveni tepih je prostrt

Danas kreće filmski festival u Veneciji, koji bi mogao nadmašiti onaj u Cannesu

Crveni tepih se u Veneciji postavlja po 81. put i tu će ostati od 28. kolovoza do 7. rujna 2024. Festival želi pokazati zašto će biti najveći, najvažniji i jednostavno najcool filmski festival godine. A ovo su razlozi: zvijezde više ne štrajkaju i vraćaju se u velikom broju, najavljen je dolazak holivudskih superzvijezda. Venecija je odavno zamijenila Cannes kao lansirna rampa za oskarovce, a program uključuje i neke od politički najrelevantnijih filmova i dokumentaraca godine, koji će zasigurno pridonijeti javnoj raspravi. Osim političkih teškaša, na najstarijem filmskom festivalu na svijetu očekuje se i “prilično vruća atmosfera” s nekolicinom erotskih ostvarenja. A ne nedostaje i poslastica za ljubitelje trač rubrika, kažu na DW.

23.08. (22:00)

Društvene mreže umjesto akademije ili studija glume

TikTok influenceri osvajaju Hollywood

Loren Gray, influencerica s gotovo 54 milijuna pratitelja na TikToku, danas debitira u Netflix filmu “Incoming”. Ovaj potez označava značajan korak u njezinoj karijeri, ali i trend koji postaje sve izraženiji u industriji zabave. Ovaj fenomen nije nov, posebno u regionalnim okvirima gdje su influenceri već prije nekoliko godina glumili u domaćim filmovima. Međutim, ono čemu trenutno svjedočimo jest ekspanzija ovog trenda na globalnoj razini, praćena značajnim financijskim ulaganjima i očekivanim profitima.  U svijetu gdje se granice između društvenih medija i tradicionalne zabave sve više brišu, TikTok influenceri pronalaze nove načine kako iskoristiti svoju internetsku slavu za ostvarivanje uloga u mainstream medijima i sklapanje unosnih suradnji. bug

14.08. (01:00)

Napokon horori s dobrom radnjom i bez jeftinih trikova

Horor-trilogija “X” izvrće žanrovska očekivanja te istražuje neizvjesne ishode preživljavanja

Nedavno okončana horor-trilogija X (2022-2024) u režiji Tia Westa, svojoj protagonistkinji Maxine (Mia Goth) daje glumačku slavu za kojom je žudila. U ulozi Veronice, plavokose kućanice iz 1950-ih, Maxine stiže na filmski set. Slasher kapitalizira na objektifikaciji ženskih tijela, ali kažnjava seksulno aktivne žene. X čuvare morala, Pearl i Howarda, prikazuje kao licemjerne sadiste. Film za posljednju djevojku bira Maxine – nju ne spašavaju vrline, nego čvrsta vjera u vlastitu iznimnost i budući zvjezdani status. Pearl, horor stiliziran u vodviljskoj maniri ranih filmova, priča je o osujećenim ambicijama i neusustavljenim apetitima čudovišta sazdanog od svojih okolnosti. Šest godina nakon što je preživjela Pearlinu smrtonosnu zavist, Maxine zatičemo kao holivudsku plavušu za volanom kabrioleta, s pištoljem u torbici i  ubojitim agentomMaXXXine, posljednji dio trilogije, prati njezina nastojanja da promijeni žanr te se iz porno glumice preobrazi u mainstream zvijezdu.

Horori, filmovi koji, unatoč cenzuri i progonima iz glavne kulturalne struje, opstaju, često su ustvari optimistične priče o opstanku – čak i likovi čija se crijeva vuku po podu žele još jedan okršaj i još jedan nastavak. I svojim najispraznijim inačicama, horor je žanr koji poručuje da se sve da preživjeti. Trilogija X istražuje neizvjesne ishode preživljavanja, kritizira holivudsku filmsku mašineriju i podcrtava teret bivanja posljednjom djevojkom. Došavši do slave preko trupala, Maxine ne zna hoće li je u nastavku dočekati još jedan herojski podvig ili ponavljanje Pearline uloge čudovišta. Kulturpunkt