Rekord: Svaki treći prodani auto u Norveškoj - na električni pogon - Monitor.hr
03.01.2019. (23:30)

Sob lakše diše

Rekord: Svaki treći prodani auto u Norveškoj – na električni pogon

Lani je u Norveškoj prodano 148.000 novih vozila, od čega je 31 posto bilo s pogonom na struju (godinu prije 21 posto), što je novi svjetski rekord. Najprodavaniji model bio je Nissan Leaf. Norveški plan je da do 2025. potpuno prestanu s prodajom vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Osim što imaju novaca i ekološku svijest, kupci e-auta ondje su oslobođeni velikog dijela poreza, imaju besplatan parking i mjesta za punjenje baterija. al Jazeera / Electrec


Slične vijesti

02.12.2022. (19:00)

Elone, ti si na potezu

Lightyear 0: Službeno je počela proizvodnja prvog solarno-električnog automobila

Nizozemska tvrtka Lightyear krenula je s poizvodnjom prvog električnog vozila na solarni pogon. Lightyear 0 isporučuje se s kabelom za punjenje, ali ima i autonomiju koja raste sa Sunčevom energijom. Baterija u automobilu ima skromnih 60 kWh što obećava domet od 463 km s jednim punjenjem. U kombinaciji sa solarnim punjenjem koje je dostupno pomoću dvije zakrivljene ploče, Lightyear 0 može dosegnuti 695 km. Vjerojatno je to preambiciozno, ali je zanimljivo. Na temelju prosječne dnevne vožnje od 35 km, Lightyear 0 može proći puna dva mjeseca prije nego što se ponovno mora spojiti na utičnicu. Revija HAK

03.03.2022. (23:00)

Standardi

Nova električna vozila manje su pouzdana od benzinaca i dizelaša?

Anketa britanske grupe za potrošače pokazala je da je 31 posto vlasnika električnih automobila prijavilo problem sa svojim vozilom u prve četiri godine. To je u usporedbi s 19 posto za benzinske automobile i 29 posto za dizelske automobile. Najčešći kvarovi koje su prijavljivali vozači električnih modela bili su problemi sa softverom, a ne problemi s motorom ili baterijom. Jutarnji

21.04.2021. (11:30)

Borba za tržište

Svi se otimaju za rijetke zemne metale, a većinu opskrbe kontrolira Kina

Kina čini 58 posto svjetske opskrbe rijetkih metala i većinu svjetskih prerađivačkih kapaciteta, zahvaljujući kontroli intelektualnog vlasništva vezanog uz proces i sposobnosti da te industrijske operacije budu jeftine, ali i prljave. Jedina druga rafinerija izvan kontinentalne Kine nalazi se u Maleziji, a njome upravlja australska tvrtka Lynas Resources. Riječ je o materijalima potrebnim za proizvodnju električnih automobila. Jutarnji

13.02.2020. (12:30)

Auto na generalnom servisu

U idućih 10 godina najveća revolucija autoindustrije

5 stvari koje će postati uobičajene (Jutarnji):

1. Smanjit će se broj vozila po stanovniku – car-sharing, bicikl i javni prijevoz mijenjat će vlasništvo automobila

2. Proizvođači će se spajati u veće korporacije – razvoj novih tehnologija previše je skup za tvrtke pojedinačno

3. Električni automobili postat će svakodnevica

4. Velik broj automobila vozit će autonomno, barem do neke mjere; posljednja raširena stvar je adaptivni tempomat

5. Dizelaši odlaze u povijest – gradovi ih zabranjuju, a i benzince se može kombinirati s električnim motorima

14.01.2020. (10:30)

Strom macht frei

Njemačka se prebacuje na električna vozila – ugroženo 410.000 radnih mjesta

Njemačka bi zbog preusmjeravanja na električna vozila do 2030. godine mogla izgubiti oko 410 tisuća radnih mjesta jer motori električnih automobila imaju manje dijelova i zahtijevaju manje održavanja od motora s unutarnjim izgaranjem, a i proizvodnja vozila općenito bit će dodatno automatizirana. Trenutno u automobilskoj industriji u Njemačkoj radi preko 800 tisuća ljudi, što znači da bi otpala polovica radnih mjesta. Financial Times

12.11.2019. (19:30)

A ima sva četiri kotača

Počinje prodaja kineskog električnog SUV-a u Europi – za četvrtinu cijene Tesle

Aiways iz Šangaja u drugoj polovici 2020. godine počet će prodavati svoj električni SUV U5 u Europskoj uniji. Dimenzijama je ovaj auto iznad kompaktne klase (dugačak je 468 cm, kao Audi Q5 ili BMW X3), a koštat će oko 25.000 eura u osnovnoj verziji, što je otprilike četvrtina cijene Tesle Modela X ili pet tisuća eura manje od VW-ova kompakta ID.3, koji je mnogo manji automobil.