Reflektirajući prsluk - obavezno ga je imati nadohvat ruke, iako kazne nisu velike - Monitor.hr
25.08.2023. (08:00)

Sekunda posla, a spašava živote

Reflektirajući prsluk – obavezno ga je imati nadohvat ruke, iako kazne nisu velike

Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu, prometne nesreće ili drugoga opravdanog razloga prisiljen vozilo zaustaviti na kolniku dužan je za vrijeme kretanja izvan vozila označiti se reflektirajućim prslukom, poduzeti sve mjere da zaustavljeno vozilo ne dovede u opasnost druga vozila te vozilo odmah ukloniti s kolnika. Dobro ga je uvijek imati nadohvat ruke. Brojni su i kod nas zabilježeni naleti na vozača koji je prsluk taman tražio po prtljažniku. Kazne za njegovo nenošenje nisu velike, oko 40 eura. Reflektirajući prsluk ili reflektirajuća biciklistička odjeća ili druga reflektirajućom oznakom obveza je i za vozača bicikla koji se kreće kolnikom na cesti noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti.  Mnoge bi taj reflektirajući detalj spasio od udesa i vozače bicikla i vozače automobila koji ne uoče pravodobno biciklista. Revija HAK


Slične vijesti

Jučer (19:00)

Kad Finci stišću kočnicu, nesreće nemaju šanse

Finska vozi prema nuli smrtnih slučajeva na cestama

Finska je u posljednjih deset godina smanjila broj poginulih na cestama za 29%, što je znatno više od prosječnog smanjenja u EU od 16%. Ključni čimbenici uspjeha su smanjenje ograničenja brzine, postavljanje kamera za kontrolu brzine i izgradnja biciklističkih staza. Finska je implementirala Vision Zero strategiju koja uključuje zaštitne mjere poput sigurnijih cesta, vozila i brzina. Osim toga, blokade za vožnju pod utjecajem alkohola i detaljne istrage svakog smrtnog slučaja dodatno su poboljšale sigurnost. Ove mjere donijele su Finskoj prestižnu nagradu za cestovnu sigurnost. Forbes

Prekjučer (12:00)

Good luck with that

Novim kružnim tokom u Liverpoolu namjerno zbunjuju vozače, cilj je da uspore promet

Sami vozači javljaju da na raskrižju neki voze u krug, misleći da se radi o nekom modernijem izdanju kružnog toka, neki ga prolaze vozeći ravno, a treći u strahu čekaju na prolazak daleko duže nego što bi to običaj u većini drugih situacija. Objašnjenje je stiglo od gradskih vlasti – radi se o raskrižju (raskružju?) u kojoj ni jedna pristupna cesta nema prednost prolaska, vozači se moraju sami snaći, a cilj je usporavanje prometa. Dakle, ispred njega će svi stati i dobro promisliti. Revija HAK

21.08. (00:00)

Najgore je kad se vozim autocestom i baš svi idu u suprotnom smjeru osim mene

Što nas najviše smeta u prometu?! Najveći problemi su vozačka nekultura i infrastruktura

Najvećom ugrozom sigurnosti prometa u pogledu infrastrukture smatraju se oštećeni kolnici (35%) i nedostatak biciklističkih staza (29%). Očito je da podizanje prometne kulture vozača nije lak posao, što pokazuju i dobiveni rezultati koji upućuju na nepostojanje jedinstvenog rješenja problema.  Rezultati su pokazali da ih u najvećoj mjeri smeta kad drugi vozač oduzima prednost (28%), kad se ne koristi žmigavac prilikom skretanja (26%), neodržavanje razmaka (21%), zaustavljanje na kolniku s uključena četiri žmigavca (20%), vožnja motociklista između automobila (17%), nepoštivanje ograničenja brzine (14%), sporija vožnja u lijevom traku nego u desnom (12%), nepoznavanje pravila vožnje u kružnom toku (11%), uporaba sirene na raskrižjima sa semaforima kada vozač odmah ne krene i nezaustavljanje na pješačkim prijelazima (po 10%). S druge strane, najmanje ih smeta ako se automobil zaustavi na autobusnom stajalištu (4%) ili pretjecanje s desne strane, a ne lijeve na cesti s dva kolnička traka u istom smjeru (5%). Revija HAK

18.08. (01:00)

Kamo ste svi sad krenuli odjednom... kad i ja

Dio prometnih stručnjaka jedini lijek za kolone na naplatnim kućicama vidi u vinjetama

Vinjete su svakako najbolje rješenje za problem gužvi na naplatnim kućicama, barem dok se ne uvede satelitska naplata cestarine, kaže jedan prometni stručnjak. Međutim, njegovu su ideju u HAC-u i tada i sada dočekali na nož. Poručili su da Hrvatska ionako uskoro uvodi novi elektronski sustav naplate cestarine koji je kombinacija dva sustava – naplate putem postojećeg ENC-a i putem automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka. No i takav sustav naplate cestarina otvoriti brojna pitanja, budući da će registracija vozila morati biti vezana uz određeni račun s kojeg će se skidati novac za korištenje autoceste. Takav sustav nije usvojila nijedna zemlja u Europi. Nacional

16.08. (15:00)

Samo bez gasa i nadaj se najboljem

Česte situacije u svakodnevnoj vožnji: Što se događa kad vozilo udari u rupu na cesti?

Izravna sila koja djeluje na vozilo u trenutku udarca u rupu zapravo je rezultat mase vozila i brzine kojom ono nailazi na rupu. Sila udara se dalje kao kombinacija vertikalnih i horizontalnih sila prenosi kroz sustav ovjesa koji pokušava apsorbirati udar, dok kako kotač nalijeće na prepreku i nastavlja vožnju djeluje sila usporavanja nakon koje ponovno slijedi ubrzavanje. Kako auto udara u rupu, različiti dijelovi kotača suočit će se i s istežućim i kompresivnim silama. Lepeza mogućih oštećenja pritom je povelika, a ovisi o nizu faktora, počevši od dubine udarne rupe ili visine neravnine na koju je vozilo naletjelo s jednim ili više kotača. Pritom, naravno, mnogo toga ovisi i o brzini kretanja vozila, kao i o njegovu općem stanju u tom trenutku. Osim mogućeg oštećenja, odnosno puknuća same gume u ovakvim je situacijama moguća pojava izbočina ili mjehura na bočnoj stranici pneumatika. Premda u takvoj situaciji, dakle, nije došlo do klasičnog gumi defekta, ovakav je scenario prilično opasan jer bi do njega moglo doći nešto kasnije. Revija HAK

09.08. (15:00)

Desno je right

U početku se svugdje vozilo lijevom stranom ceste, sve do prijelomnog trenutka u SAD-u

Bilo je to vrijeme sjevernoameričke kolonizacije i potrebe za prijevozom pšenice golemim prostranstvima. Tada su se pojavila nova teretna kola koja su se zvala Conestoga (po plemenu Irokeza). Veliki teret vuklo je osam mazgi. Čovjek koji je upravljao teretnom kočijom jahao je na leđima posljednje mazge s lijeve strane, a bič je držao u desnoj ruci. Sve više ovih vozila prisililo je vlasti u Pennsylvaniji da zakonom promijene i reguliraju smjer putovanja. Od 1792. godine u Americi se vozi s desne strane. Francuska je prva slijedila američki primjer jer je morala regulirati promet. Naime, sve veći broj teretnih kočija također je stvarao kaos. Revija HAK

17.06. (16:00)

Pa se ti i dalje prebrzo vozi

Legalno varanje: u Francuskoj svatko uz cestu smije postaviti lažne radare

Ali s jasnim pravilima. Kante za smeće, poštanski sandučići, PVC cijevi ili čak hladnjaci, sva su sredstva dopuštena s ciljem da prevare vozače i da uz minimalno uređenje izgledaju kao prometne kamere. Lažni radari nisu zabranjeni zakonom. Tvrtke također legalno prodaju ovu vrstu proizvoda na tržištu. No dozvoljeno je instalirati lažni radar na zemljište koje je u vlasništvu osobe ili tvrtke koja ga postavlja. Ne smije ga se postavljati na javnoj površini. Revija HAK

 

10.06. (15:00)

Vi koji stalno držite papučicu gasa, sad ste gotovi

Nova prometna kamera: Vidi sve, navodno ne griješi i snima na rekordno visokim brzinama

Poljska tvrtka Vitronic Machine Vision jedna je od vodećih na ovom zanimljivom tržištu čiji je primarni interes obuzdati nestašne vozače. Upravo je poljskoj prometnoj policiji isporučila niz svojih novih uređaja, nazvanih Poliscan, koji jamče izvrsne performanse. U Vitronicu kažu da se njihove snimke ne mogu oboriti na sudu, odnosno da su svi aparati atestirani i precizni. Drugo, s kućištem koje podsjeća na stup, kamere snimaju u svim smjerovima, a jedan mjerni sustav prati nekoliko prometnih traka. Kamere mogu detektirati promet koji se približava i koji se udaljava, snimiti vozila koja se kreću jedno iz drugoga. Sve to osigurava besprijekorno snimanje prekršaja, čak i u gustom prometu. Vitronic svoj novi uređaj prodaje u tri konfiguracije, kao stup s nizom kamera, na tronošcu ili u kućištu koje podsjeća na stražnji dio kamp kućice. Revija HAK

27.05. (16:00)

Inače vožnja natrag u autoškolu

Vožnja urikverc: samo na kratkom dijelu ceste s paljenjem “svih četiri”, inače kazne i do 920 eura

Zakon kaže kako vozač, koji se namjerava kretati vozilom unatrag, može to učiniti samo na kratkom dijelu ceste i ako time ne ugrožava ili ne ometa druge sudionike u prometu. Također, napominje se kako za vrijeme kretanja unatrag na vozilu moraju biti uključeni svi pokazivači smjera, nešto što se uči u autoškoli, ali se brzo zaboravlja. Postoje i ona mjesta gdje je izričito zabranjena bilo kakva kretnja unatrag, a to je autocesta, što je i logično zbog velikih brzina kojima se automobili kreću. Postoje i one situacije za koje Zakon nalaže da je obvezna kretnja unatrag, a to je u slučaju mimoilaženja na uskim cestama. N1