Kilometraža im se računa po zračnoj udaljenosti, ne mogu odlučivati o radnom vremenu, sami si plaćaju doprinose...
Rewolt na pedalama: “Dosta je izrabljivanja!”
Prvi je problem činjenica da im Wolt ustvari nije poslodavac. Jer, modus poslovanja tvrtki za dostavu pomoću aplikacije, kao i npr. taksiranje, općenito digitalnih platformi, počiva na zaobilaženju poslodavačkih obaveza. Zato je jedna od ključnih riječi u protestu dostavljača – agregatori, svojevrsni posrednici između Wolta i njegovih radnika. Ako im s tim radnicima zapne, oni zastupaju jeftiniju radnu snagu, uvoznu. Woltovci nemaju nikakve samostalnosti u radu, nameću im se agregatori od kojih neki rado zaboravljaju isplatiti radnika. Ažuriranje crne liste takvih nije im omogućeno. Naknada za dostavu je povećana, ali ne u korist dostavljača. Jedan od radnika objašnjava kako je dostavljačima bolje već u Sloveniji. Tamo im kilometražu zaračunavaju realno, a u Hrvatskoj prema zračnoj udaljenosti. U Hrvatskoj nemaju osiguranja, prava na odlučivanje o radnom vremenu, amortizacije za vozilo. Po novom Zakonu o radu morat će još plaćati doprinose. Sami, naravno. Ni agregatori nemaju veze s tim, a kamoli Wolt. Novosti