Privući pozornost, zaraditi ili promicati društveno prihvatljive vrijednosti?
Pravila za društveno odgovorno influensiranje
Među influencerima i dalje su najpopularniji Instagram, YouTube i TikTok, ponajprije zbog mogućnosti kreiranja i objave vizualnih sadržaja. Najpopularniji su lifestyle influenceri, zatim modni, gameri i travel influenceri. U Hrvatskoj su dosta popularni i food influenceri, bilo da sami pripravljaju hranu i piće ili ocjenjuju gastronomsku ponudu u ugostiteljskim objektima. Postoji li u tom online svijetu ikakva odgovornost? “Influenceri moraju osvijestiti da čak i u domeni trivijalnih sadržaja njihov utjecaj na pojedince i skupine (ponajprije djecu i adolescente) može biti velik i u pozitivnom i u negativnom smislu. Stoga bi bilo dobro da pripaze na nekoliko stvari: društvena i osobna osjetljivost odabrane teme, emocionalni ton audiovizualnoga sadržaja, prikazivanje zabranjenih, nepoželjnih i opasnih ponašanja, neprimjereni jezik i vizualni sadržaji te potencijalno promicanje diskriminacije, različitih stereotipa i predrasuda“, ističe Tomislav Levak, predavač s osječke Akademije za umjetnost i kulturu. Novi list