Rast bezgotovinskih gradova kao opasnost za najsiromašnije - Monitor.hr
10.01.2017. (09:55)

Nema gotovine, nema sitniša

Rast bezgotovinskih gradova kao opasnost za najsiromašnije

Gradovi od Švedske do Indije na putu su prema društvu potpunog bezgotovinskog plaćanja. No, kako sve više trgovina i transportnih mreža inzistira na elektroničkom plaćanju, najmanji trgovci i najsiromašniji stanovnici sve su isključeniji iz te razmjene. Neki stručnjaci se pribojavaju drugorazrednog urbanog kruga u kojem će oni s najmanjim prihodima zbog svoje ovisnosti o gotovini biti odvojeni od komercijalnog mainstreama, piše Guardian.


Slične vijesti

06.05.2018. (20:05)

Pala kruna iz novčanika

Šveđani odustaju od gotovine – samo 2% plaćanja je gotovim novcem

85 posto građana Švedske ima pristup internetskom bankarstvu, više ih ima pristup kartičnom plaćanju nego gotovini, dok se samo dva posto ukupne vrijednosti platnih transakcija u Švedskoj napravi gotovinom, a očekuje se da do 2020. ta vrijednost padne na manje od pola posto. Guverner Stefan Ingves kaže da će potpuno bezgotovinsko društvo dovesti do malog broja komercijalnih tvrtki odgovornih za cjelokupni platni sustav zemlje, što bi moglo biti problem u slučaju krizne situacije kada gotovina opet “dobiva na cijeni”, a drugi je problem što postoje skupine stanovništva koje imaju slab pristup infrastrukturi za bezgotovinska plaćanja ili ga jednostavno – ne žele, poput umirovljenika i izbjeglica. CNBC

01.12.2017. (12:13)

Odzvonilo zaporkama

Identitet na internetu sve se više potvrđuje putem selfija ili otiska prsta

Devet od deset ispitanika provjeru identiteta klasičnom zaporkom zamijenilo bi biometrijskom identifikacijom, otkrilo je istraživanje provedeno u Nizozemskoj prošle godine. Biometrijske autentikacije poput aplikacije za potvrdu identiteta putem fotografije ili otiska prsta iskorak su u evoluciji bezgotovinskog mobilnog i e-plaćanja, a Mastercard ih je među prvima uveo na svjetsko tržište. Jedan od najpoznatijih načina autorizacije transakcije je Selfie pay, u kojem korisnici identitet potvrđuju snimanjem vlastitog lica kamerom pametnog telefona. Poslovni