Psihologinja s Harvarda objasnila 9 klasičnih rečenica manipulatora. Savjetuje i kako odgovoriti - Monitor.hr
02.11.2023. (13:00)

Ako je odnos postao toksičan...

Psihologinja s Harvarda objasnila 9 klasičnih rečenica manipulatora. Savjetuje i kako odgovoriti

Žrtve manipulatora mogu osjetiti ozbiljne mentalne probleme, tjeskobu, depresiju i sumnju u vlastitu vrijednost te samopoštovanje. Izraz “gaslighting” prema filmu bila je najčešće korištena riječ prošle godine, prema rječniku Merriam-Webster. Najčešći izrazi kojim se manipulatori koriste su: “Luda si!”, “Pretjeruješ!”, “Samo sam se šalio”, “Ti si me natjeral na to”, “Da me voliš, dopustila bi mi…”, “Govorim ti ovo samo zato što te volim”, “Sve je tvoja greška!”, “Svi se slažu sa mnom, samo ti ne“, “stvarni problem je…”… Postoje i načini na koje im se može odgovoriti, a da pritom zadržite dignitet. N1


Slične vijesti

05.06.2022. (13:00)

"Volimo misliti da činjenice vode do uvjerenja, ali zapravo, uvjerenja utječu na to kako pristupamo činjenicama"

Implozija povjerenja u zajedničku stvarnost

Dobrodošli u paralelni univerzum istine. To je mjesto gdje su nesuglasice o zajedničkoj stvarnosti uzrokovale širenje i jačanje podjela širom SAD-a, u kojem se nekoć cijenjeni autoriteti – profesori, znanstvenici, novinari, političari i drugi – sada sumnjiče da izokreću činjenice kako bi progurali svoje radikalne agende. (…) „Dakle, ako ne vjerujete medijima i ne vjerujete vladi i ne vjerujete poslodavcu i možda ne vjerujete susjedima, kome možete vjerovati?“, nastavlja Zuckerman. „Odgovor je: vjerujete ljudima na internetu koji dijele iste poglede na stvari kao i vi.“ (…) „Volimo misliti da činjenice vode do uvjerenja, ali zapravo, uvjerenja utječu na to kako pristupamo činjenicama“, objašnjava Brian Schaffner, profesor građanskih studija na Sveučilištu Tufts u SAD-u. „Kada ljudi već vjeruju u nešto, to što im pokažete činjenicu nužno ne pomaže jer oni žele gledati u tu činjenicu kroz prizmu onoga u što vjeruju.“ Al Jazeera

 

15.05.2022. (11:00)

Bajka u glavi, horor u novčaniku

Majstorica storytellinga: uvjerila muškarca da je njegova stara ljubav i uzela mu 830.000 kuna

Djelatnica državnog arhiva 2006. nekako je doznala za tada 44-godišnjeg muškarca koji živi sam i pati za svojom fakultetskom ljubavi. Kontaktirala ga je SMS-porukama predstavljajući se kao ta njegova “nikad prežaljena” ljubav. Slala mu je lažne fotografije, poruke pune nade i ljubavi i polako ga uvjeravala da je to zaista ona, žena njegova života i da mu se želi vratiti, da će se udati za njega i zauvijek ostati s njim. No govorila mu je da još treba srediti neke stvari u životu, a da joj za to treba novca. Naivni čovjek jedva je dočekao da može pomoći svojoj “staroj ljubavi” te joj je počeo svaki mjesec uplaćivati po četiri-pet tisuća kuna. Cijela priča potrajala je punih 16 godina tijekom kojih je vještoj manipulatorici koju nikada nije vidio uživo, uplatio, prema procjeni policije, najmanje 830 tisuća kuna. Slobodna

 

07.11.2017. (15:50)

I protuotrovi

7 metoda manipulacije ljudima

Buka piše o raznim načinima manipulacije kojima se ljudi služe kako bi natjerali bliske osobe da im ugode. Jedna od čestih taktika je manipulacija osjećajem krivice ili uvrijeđenosti. Također su česti manipulatori oni koji taktički bjesne kako bi dobili što žele.

25.01.2016. (18:50)

Zabranjeni dogovori

Kladionicama 9,7 milijuna kuna kazne

Zbog toga što su u ožujku 2014. godine sklopili zabranjeni kartelski sporazum vezan uz obračun manipulativnog troška, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja kaznila je pet kladionica u Hrvatskoj i izrekla im kazne u ukupnom iznosu od 9,7 milijuna kuna. Kažnjene su Favorit sportska kladionica, Germania Sport, Prva sportska kladionica, Super Sport i Bolus. Slobodna

21.08.2015. (10:12)

Igrač iz sjene

‘Google će odlučiti sljedeće izbore’

Američki psiholog Robert Epstein radi na projektu kojim se želi utvrditi koliko Google zaista utječe na odluke i mišljenja svojih korisnika te tvrdi da je tražiilica zbog manipuliranja rezultata toliko utjecajna da je odlučila prošle izbore u Indiji, a presudit će i predstojećim američkim predsjedničkim izborima. Epstein tvrdi da SEME – Search Engine Manipulation Effect – može utjecati na mišljenje i do 60% neodlučnih birača, a usto njezin golem utjecaj ostaje skriven. Telegram