Oscarom ovjenčan Dječak i čaplja djelo je najvećeg redatelja animiranih filmova današnjice – Hayaoa Miyazakija. Film je poseban po tome da je stvaran osam godina ručno crtanom animacijom na papiru, potpomognutom digitalnim alatima. Savršeno za inspiraciju likovno talentiranoj djeci. Dječak i čaplja nije poput Miyazakijevog dječjeg klasika Totoro, nego je više na tragu Princeze Mononoke s težim temama i krvavijim prizorima, no obiluje slatkim bićima (Waraware!) i humorističkim situacijama po kojima su redatelj i studio Ghibli poznati. Film je višeslojno djelo koje poput dojmljivog sna potiče na razmišljanje i kao takav idealan je za adolescente koji se uče nositi s novim emocijama, odgovornošću i tek trebaju uspostaviti svoje “ja” u svijetu odraslih. Osvrt i preporuku donosi Tihoni Brčić za portal Medijska pismenost
Kao i svake godine prije dodjele Oscara na portalu Ravno do dna su rangirali filmove prema njihovom vlastitom ukusu, deset naslova koji konkuriraju u kategoriji najboljega filma:
Kao što se očekivalo, film Christophera Nolana Oppenheimer rasturio je s nominacijama za Oscare i dobio ih ukupno 13. Film Poor Things s Emmom Stone slijedi s 11 nominacija, dok je drama Martina Scorsesea Killers of the Flower Moon dobila 10 nominacija. Ljetni blockbuster Barbie zaradio je osam nominacija. Neke je iznenadilo kako je Ryan Gosling dobio nominaciju za najbolju (sporednu) mušku ulogu, dok Margot Robbie nije. Index Komentiraju i na Forumu
Godina iza nas neće biti upamćena kao poseban izvor zlata u povijesti kinematografije, no unatoč tome Akademija je odlučila najprestižnijom nominacijom okititi maksimalnih deset naslova. Ravno do dna rangira filmove ovako:
‘Parazit’ je konceptualni film usmjeren na publiku sklonu jednostavno izloženim socijalnim temama, a njegova pobjeda je ustupak golemom azijskom tržištu, čije kompanije malo-pomalo zauzimaju Hollywood, smatra Nenad Polimac. Scorsesejev ‘Irac’ puno je slojevitije ostvarenje i nevjerojatno dojmljiv film o ružnoj strani američkog sna. Šteta je što je ta epska kronika ostala bez ijednog zasluženog priznanja, piše.
Izet Bučo, rođeni Goraždanin koji živi Londonu, dio je tima koji je osvojio Oscara za najbolje vizualne efekte u filmu 1917. Radio je i na serijalu o Harryju Potteru, te filmovima Maleficent, Thor: Ragnarok, Robin Hood, Wonder Woman. Kako je iz Goražda došao do zvijezda ispričao je u intervjuu za Al Jazeeru.
Joaquin Phoenix očekivano je osvojio nagradu za najbolju glavnu mušku ulogu za ‘Joker’ Todda Phillipsa. Riječ je o onoj vrsti uloge koju Akademijini glasači vole – u kojoj ima i fizičke transformacije i jake geste, ulozi koja nosi film. Oscara za najbolju glavnu žensku ulogu dobila je Renée Zellweger za film ‘Judy’ u kojem glumi holivudsku divu Judy Garland. Oscara za najbolju sporednu žensku ulogu osvojila je sjajna Laura Dern za relativno malu ulogu u filmu ‘Marriage Story’ Noaha Baumbacha – zakasnjelo priznanje jednoj krasnoj karijeri. Nagrada za sporednu ulogu u ‘Bilo jednom u Hollywoodu’ prvi je Brad Pittov Oscar za glumu… Akademija mu vratila ono što mu je odavno dugovala, barem od devedesetih – analizira Jurica Pavičić glumačke Oscare.
U kategoriji najboljeg filma tako nema tipičnog “mamca” za glasače već su tu, između ostalih, komedija o dječaku kojemu se priviđa imaginarni Adolf Hitler, drama o postanku najpoznatijeg stripovskog zlikovca svih vremena, deveti film Quentina Tarantina, jedan južnokorejski film te dva filma koje je producirao Netflix, neprijatelj tradicionalnog Hollywooda.