Prometna nesreća sa službenim vozilom: Može li od vas poslodavac potraživati naknadu štete? - Monitor.hr
29.01.2022. (20:00)

Još da firma i štetu sanira, a?

Prometna nesreća sa službenim vozilom: Može li od vas poslodavac potraživati naknadu štete?

Imali ste prometnu nesreću s vozilom u vlasništvu poslodavca, krivi ste, odgovorni za nastalu nesreću i što sad? Prva ideja, ništa strašno, postoji osiguranje! Oštećenom će se nadoknaditi šteta s police obaveznog auto osiguranja, a ako ima štete i na službenom vozilu kojim ste upravljali, šteta će biti riješena putem police kasko osiguranja i sve pet! Samo znate, ne ide to nužno, baš tako glatko i bezbolno po vas kao krivca za prometnu nesreću uzrokovanu vozilom u vlasništvu poslodavca. No, odluči li se poslodavac namiriti od vas, vi vozili, vi skrivili pa vi i platite, može li? Može! Ima o toj temi odredba u cijelom nizu zakona. HAK Revija


Slične vijesti

28.07. (19:00)

Pazite na djecu

Roditelji koji svojoj djeci daju vozila i dopuštaju im da voze ilegalno mogu se smatrati odgovornima u slučaju tragedija

Fortune Williams, koja je u vrijeme nesreće imala samo 14 godina, poginula je u svibnju 2023. kada je mladić, tada šesnaestogodišnjak, udario svojim BMW-om 325i iz 2005. godine u stražnji dio parkiranog UPS-ovog kamiona u Queensu. Fortune je bila suvozač u BMW-u, ali je izbačena iz olupine i preminula na mjestu događaja, dok je vozač zadobio samo lakše ozljede. Od tada je protiv njega podignuto deset optužbi, uključujući ubojstvo iz nehaja drugog stupnja te bi mogao u zatvor na 15 godina ako bude osuđen. No vozač nije bio jedini koji je imao problema sa zakonom zbog tragične nesreće. Njegovi roditelji optuženi su za ugrožavanje dobrobiti vlastitog sina i u međuvremenu su priznali krivnju. Ovog su tjedna osuđeni na tri godine uvjetne kazne i određen im je tečaj roditeljstva. Sud je doznao da su roditelji dopustili dječaku da sam vozi BMW, premda mu vozačka dozvola za mlade osobe nije dopuštala da vozi automobil bez nadzora roditelja. Revija HAK

26.07. (22:00)

Nije baš najbolje mjesto za noge

Zračni jastuci pretvorili su koljena tada 22-godišnje djevojke u dva projektila koji su udarili u njezinu glavu, samo zato što je držala noge na konzoli

Duga putovanja automobilom znaju biti zamorna, a mnogi suvozači pokušavaju monotoniji i tjelesnoj nelagodi doskočiti stavljanjem nogu na plastičnu konzolu vozila, tamo malo ispod vjetrobranskog stakla. Mnogima se to čini kao dobra ideja da poboljšaju cirkulaciju i odmore bolne noge, ali to je istovremeno i iznimno opasna navika. Isto je učinila Irkinja Grainne Kelly na putovanju u prosincu 2006. godine  i požalila je! Njezin dečko izgubio je kontrolu nad svojim Jeepom i auto je udario u zid. Aktivirali su se zračni jastuci (brzina aktivacije je oko 310 km/h). Koljena su joj slomila sve kosti u glavi, došlo je do oštećenja mozga, a nakon operacija razvila se infekcija zbog koje su joj uklonili čeonu kost. Dvije godine kasnije su joj  ugradili keramički nadomjestak i danas je, čini se, sve u redu. Revija HAK

13.07. (01:00)

Moguća tužibaba

Svi novi automobili morat će imati ‘crnu kutiju’, koja će bilježiti podatke o vožnji prilikom nesreće

Svi novi osobni automobili i kombiji ukupne težine 3,5 tone moraju od 7. srpnja imati uređaj za snimanje podataka, koji mora izdržati sudar tako da možemo vidjeti podatke iz automobila prije i nakon nesreća. No, za razliku od kutije u zrakoplovima, kutija u automobilu trebala bi pohranjivati podatke samo pet sekundi prije sudara i 300 milisekundi nakon nesreće. Kutija se pokreće velikom promjenom brzine, većom od 8 km/h za 150 milisekundi, kada se sigurnosni pojasevi zatežu, kada se aktivira zračni jastuk aktivira ili aktivni poklopac motora. Crna kutija ne komunicira ni s jednom bazom podataka i sve informacije ostaju u automobilu, u pravilu za vlasnika. No, postoje načini na koje se može do njih sudskim putem. Revija HAK

09.07. (01:00)

Opasnosti vrebaju i iz zraka!

Ukoliko u vožnji automobilom naletite na pticu, štetu ćete morati platiti sami

Jeste li vi kao vozač krivi za taj događaj? Je li se nalet na pticu u letu mogao izbjeći? Tko odgovara za nastalu štetu, od koga tražiti naknadu štete? Kasko? Jesu li cestari, pravni subjekti nadležni za održavanje ceste, odnosno autoceste odgovorni za nalet vozilom na pticu u letu? Odgovor je negativan! Nisu! Takav stav zauzeo je nedavno Visoki trgovački sud Republike Hrvatske u nedavnoj presudi, budući da su oni odgovorni samo ako je uzrok u lošem održavanju ceste koje je dovelo do naleta. Očito je i kako nemamo kontrolu nad zračnim prometom ptica i kako je teško, ali istodobno nužno biti spreman za nalet na pticu u letu, odnosno udar ptice u vozilo. Revija HAK

30.03. (19:00)

Jedna strana, druga strana, jedan zavoj, k'o da nema volana

Jedan zavoj, mnogo muka. Zašto svi izlijeću na istom mjestu?

Jedan korisnik YouTubea ima sreću, ili nesreću, da živi u šumskom predjelu, pored ceste i naizgled običnog zavoja. Međutim, na tom su mjestu vrlo česte nezgode. Vozila redovito izlijeću na istom mjestu, pa je spomenuti “sretnik” instalirao kameru i snima sve što se u zavoju događa. Do sada je prikupio više desetaka snimki i pokrenuo YouTube kanal The Turn (Zavoj), gdje ih redovito objavljuje. Autonet

06.01. (15:00)

Gledaj na njih kao na odlutale pješake

Oko 4000 slučajeva godišnje: Evo što učiniti nakon naleta vozila na divljač

Bilo da ste naletjeli na nju ili ona na vas, ovisno o osobnom kutu gledanja, ništa bez policije. Zahtjev za naknadu štete podnosi se Hrvatskom lovačkom savezu, možete i on line, a prilaže se: zapisnik o alkotestiranju, potvrda policije o prometnoj nesreći, prometna dozvola vozila i naravno vozačka dozvola vozača koji je upravljao vozilom. Međutim, pravo na naknadu štete oštećena osoba ostvaruje samo u slučaju kada je odštetni zahtjev osnovan. Za takav ishod važne su dvije situacije: da se utvrdi da ste vozili po propisima, druga situacija je da bude odgovoran lovoovlaštenik na čijem je lovištu nastala šteta ako se utvrdi da je šteta nastala zbog provođenja lova. Revija HAK

20.12.2023. (21:00)

Pomoćni kotač

Kamere i umjetna inteligencija: Razvijen je sustav koji motocikliste i bicikliste upozorava na opasnost od nesreće

Sustav može upozoriti vozače na moguće sudare straga do šest sekundi unaprijed. Ova upozorenja vrijede za područje do 125 metara ispred vozila. Osim toga, izdaju se dodatna upozorenja ako se bicikl ili motocikl približavaju vozilu ispred sebe na manje od 60 metara. Upozorenja se šalju putem pametnog telefona vozača. Sustav koristi dvije kamere riblje oko i umjetnu inteligenciju (AI) za promatranje okoline. Jedna od tih kamera postavljena je na prednji dio, a druga na stražnji. Ovaj sustav, koji je dizajniran i za električne mopede i za e-bicikle, nudi pogled na okolinu od 360 stupnjeva zahvaljujući kamerama ribljeg oka, koje kontinuirano analiziraju sve moguće izvore opasnosti.  Revija HAK

17.12.2023. (14:00)

Ako si uzrok, odgovoran si za posljedice

Kakva je procedura kada je za nesreću odgovoran (su)putnik u vozilu

Situacija, ne odveć rijetka, putnik treba izaći iz vozila, vozilo se zaustavlja, putnik otvara vrata i na ta otvorena vrata nalijeće drugo vozilo! Eto štete, eto prometne nesreće! Koga kazniti? Neke odgovore na ta pitanja daje domaća sudska praksa. Zakon je naime, u nekoliko slučajeva utvrdio da se na zaustavljenom ili parkiranom vozilu ne smiju otvarati vrata niti utovarivati ili istovarivati predmeti, ako se time ometa kretanje drugih sudionika u prometu ili ako se ugrožava sigurnost prometa te da će se novčanom kaznom u iznosu od 60,00 eura kaznit će se za prekršaj osoba ako postupi suprotno odredbama ovoga članka. Nije rečeno vozač. No, što je s naknadom štete? Okolnosti što je prometna nesreća posljedica radnje koja nije radnja vozača (prvog vozila) nego njegova putnika ne znači da ona nije obuhvaćena pojmom upotrebe vozila… Revija HAK

05.12.2023. (20:00)

Možda ga malo lupilo, ali bitno da radi

Kupujete rabljeni automobil? Ovo su znakovi da je vozilo sudjelovalo u sudaru

Onima kojima je to bitno (a i zbog trgovaca koji to vole sakriti), N1 donosi nekoliko savjeta: prvo provjeriti broj šasije, provjeriti fizička oštećenja, pregledati razmake između obloga i vrata, potražiti znakove loše boje, provjeriti serijske brojeve na prozorima, po mogućnosti isprobati više istih vozila ne bi li uočili razliku. Na to bi mogle ukazivati promjene u radu mjenjača i motora, zatim ubrzanje i brzina mogu otkriti neke od problema, dodatna oprema, eventualni čudni zvukovi koji dolaze iz ovjesa i motora i slično.