Izvana zeleno, a iznutra žuto
Proizvođači će u EU morati potkrijepiti svoje “zelene” tvrdnje
Praksa poznata kao greenwashing obuhvaća pretjerivanje u isticanju ekološki prihvatljivih karakteristika proizvoda i usluga, a najčešće se pojavljuje kada tvrtke, u marketinške svrhe, pokušavaju javnost uvjeriti da su njihove aktivnosti bolje za zaštitu okoliša nego što su to u stvarnosti. Ta praksa nije rijetkost, pa je došla i pod povećalo Europske komisije, koja je prošloga tjedna predložila zajedničke kriterije protiv manipulativnog zelenog marketinga i zavaravajućih tvrdnji o prihvatljivosti za okoliš. Prijedlog je usmjeren na izričite tvrdnje, na primjer: “majica izrađena od recikliranih plastičnih boca”, “dostava s kompenzacijom emisija CO2“, “ambalaža od 30% reciklirane plastike” ili “zaštita od sunca neškodljiva za ocean”. Svrha mu je i zaustaviti pretjerano širenje takvih oznaka te novih javnih i privatnih sustava eko-oznaka. Bug