Malo love za Malo vitra
Prodaje se Sanaderova jahta
Cijena je sa 340 tisuća eura pala na 60, a tvrtka koja prodaje jahtu spremna je još spustiti cijenu, budući kupaca nema.
Cijena je sa 340 tisuća eura pala na 60, a tvrtka koja prodaje jahtu spremna je još spustiti cijenu, budući kupaca nema.
Hrvatska osim pogleda na raskošno plovilo koje se dovodi u vezu s Jeffom Bezosom, vlasnikom Amazona, nije imala ništa jer “područje sidrenja nije pod nadležnošću Lučke uprave Dubrovačko-neretvanske županije”. Jahta Flying Fox dva dana prije bila je u Crnoj Gori, gdje je sidrenje platila barem 13 tisuća eura.
Zbog enormnog poskupljenja boravišnih pristojbi nautičari su svoje brodove počeli seliti u talijanske, grčke i turske marine, a samo u jednoj dalmatinskoj luci zbog toga je prouzročen gubitak od 150 tisuća eura. Dodatno, Uredbom se ukida i mogućnost plaćanja godišnjeg paušala za korištenje marina. U odnosu na dosadašnje vrijednosti, pristojba je skočila od 2,5 pa do 8,5 puta. Primjerica, za brod duljine dvadesetak metara, umjesto dosadašnje godišnje vrijednosti boravišne pristojbe u iznosu 1.700 kuna, plaćat će se 14.600 kuna. Plovila od 12 do 15 metara pristojbu će plaćati u trostruko većem iznosu. Novi list
U srcu turističke sezone, 40 tisuća plovila nema se gdje vezati zbog nedostatne nautičke infrastrukture: više od 220 tisuća plovila svake večeri nastoji zauzeti 17 tisuća vezova u 60 postojećih marina. Zato se sidri na divlje, smeće odlazi u more, a cijene veza naplaćuju se po želji ili ne naplaćuje uopće. Stručnjak za nautički turizam Srećko Favro izračunao je da time gubimo 26 milijuna eura godišnje, ne računajući što bi gosti potrošili da postoje marine. Problem je najizraženiji na otocima, gdje bi se time moglo i zaposliti tisuću ljudi. Slobodna